***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

18 Mart 2010 Perşembe

Meker’den veda konuşması

CHP Tekirdağ Merkez İl Başkanı Fahrettin Meker İl Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte görev süresinin 21 Mart’ta sona erecek olması sebebiyle CHP Tekirdağ Merkez İl Binasında yerel ve ulusal basın mensuplarına veda konuşması yaptı.
Meker, “Ben kamuoyunu bilgilendirmekte çok önemli işlev yapan, kamu hizmeti yapanları denetleyen basının önemini çok iyi bilen bir arkadaşınızım. Basının değerini çok iyi biliyorum. Ama basın, çok kısıtlı imkânlar içinde mücadele ediyor.” dedi.
Meker, 3 Şubat 2008 tarihinde başlayan CHP İl Yönetim Kurulu görevinin 21 Mart saat 16.00’da hukuken bitmiş olacağını açıklayarak; “ Çalışma dönemimizde CHP’nin bugüne kadar olagelen çalışma tarzından farklı daha dikkatli daha özenli bir çalışma yaptığımıza inanıyorum.” dedi.
“Yönetim Kurulu arkadaşlarım her biri çok nitelikli değerli tecrübeli kendi alanlarında başarılar kazanmış olan arkadaşlarımdır. Bu arkadaşlarımla topluma olabildiğince CHP olarak güven veren bir anlayışta olmaya çalıştık.” diyen Meker, şöyle konuştu: “ Basınımızdan da olağanüstü derecede nezaket, yakınlık ve destek gördük. Basınımıza, Yönetim Kurulum adına yürekten teşekkür ediyorum. Eleştirilerini dahi nezaket kuralları içinde yaptılar. Ben bu eleştirilerden çok faydalandım. Basının eleştirileri bize daima yol gösterici olmuştur. Bunlara bu yönden hiçbir zaman olumsuz bakmadığımı ifade ederek tekrar tekrar teşekkür etmek istiyorum. İnşallah önümüzdeki süreçte de CHP bünyesinde bizden sonra görev alacak olan arkadaşlarımız da aynı anlayış içinde hareket ederler umudundayım.
Ben kamuoyunu bilgilendirmekte çok önemli işlev yapan, kamu hizmeti yapanları denetleyen basının önemini çok iyi bilen bir arkadaşınızım.26 yıl öğretmenlik,25 yıl avukatlık toplam 42 yıl Tekirdağ’a hizmeti olan bir insan olarak basının değerini çok iyi biliyorum.”
Basının, çok kısıtlı imkânlar içinde mücadele ettiğine de işaret ettiği konuşmasında Meker,
“Keşke bizim partimizin bütçesi daha rahat bir bütçe olsaydı. Ben özel ve yerel basına çok büyük bir destek vereceğimi düşüyordum. Böyle bir imkânı bulamadım. Bunu söylemeye dilim varmıyor ama, bizim ne yazık ki belli kaynaklardan il yönetiminin bütçesi olarak tahsil edecek, tahsis yapacak imkânımız yoktur. Biz haram para ve yahut ta gayımeşru bir kazanç veya gayrımeşru bir kaynak peşinde hiçbir zaman olmadık. Kısıtlı bütçemizle bu görevi yapmaya çalıştık. Ben basınımıza tekrar teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
Bir basın mensubunun “Ben sizi, bu seferki toplantıda sizi çok rahatlamış görüyorum. Bir önceki toplantıda sıkıntılıydınız. Şimdi sizi oldukça rahat görüyorum. Üzerinizden bir yükü atmış gibi rahatlamış gördüm.” diye söylemesi üzerine Meker, şu açıklamaya yerverdi: “ Biz başarılı bir performans gösterdiğimize inanıyoruz. Rakamlar yanılmıyor. O performansın sonunda yine içinde bulunduğumuz ortamda parti bütünlüğüne zarar vermeyecek en doğru kararı verdiğimizi düşünüyorum. Çünkü ben bir önceki dönemde başarılı bir performanstan sonra, il başkanı olarak tekrar il başkanlığına aday olsaydım, belki de örgüt içinde benim yanımda yer alanlarla bile, benim karşıma muhtemelen çıkacak olan bir adayın desteklenmesi noktasında bir takım sıkıntılar yaşanacaktı. Ben bu sıkıntıları aşabilmek için kendimden fedakârlık yaptım. Çekildim. O birtakım hesapları bozmuş oldum. Açıkçası bu. O hesaplar allak bullak oldu. Yani böylece parti bütünlüğünü sağlamış oldum. Şimdiye kadar pek siyasi partilerde görülmeyen bir tavırdır. Yönetim kurulundaki arkadaşlarımızla birlikte böyle bir karar verdik. Ne kadar isabetli, ne kadar doğru bir karar verdiğimizi de zaman gösterdi. Böyle bir karar aldığım için her yerden olağanüstü derecede olumlu tepkiler aldım. Bazen kendinizden fedakârlık ederek böyle bir ortamda bu şekilde davranarak olumlu katkı yaparsınız. Bizim de böyle yaptığımıza inanıyorum. Zaman bizim ne kadar haklı olduğumuzu gösterecektir.”
Derhal tek aday üzerinde konsensüs sağlandığını da belirten Meker, “ Eğer ben girmiş olsaydım iki aday olacaktı. Büyük ihtimalle benim yanımda olanlarla, öteki yanda olanların çarpışması olacaktı. Parti içinde birtakım sıkıntılar, baskılar yaşanacaktı. Ben bu baskıları önlemiş oldum. Parti baskı altında olmaktan kurtuldu. Yerime geçecek olan aday arkadaşım da fevkalade olgun, fevkalade seviyeli bir arkadaşımızdır. En azından çelebi yapısıyla, birleştirici ve sevecen yapısıyla, insan sevgisine sahip şahsiyetiyle sizlerle aynı diyoloğu kuracağı inancındayım. Rahatladım. Evet, görevini yapmış olmanın huzuru içindeyim. Bu konuda basının da apayrı bir desteğini gördüm.Eleştirilerinde bile bir saygı duydum.” şeklinde konuşarak sözlerini tamamladı.
HABERTRAK GAZETESİ/TEKİRDAĞ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...