***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

13 Ekim 2009 Salı

Vali Aydoğdu; 2010 Yılı Kırklareli İçin Meyve, Sebze ve Üzüm Yılı Olacak


Kırklareli Valisi Cengiz Aydoğdu geçtiğimiz günlerde yapılan “3. Geleneksel Bağbozumu Etkinlikleri”nde düzenlenen yarışmalarda dereceye giren Üzüm Yetiştiricilerinin Bağları’nı gezerek, Kızılcıkdere ve Deveçatak Köylerinde, Köylülerin sorunlarını dinledi.
Vali Cengiz Aydoğdu 02 Ekim 2009 Cuma günü gerçekleştirilen “3. Geleneksel Bağbozumu Etkinlikleri”nde düzenlenen yarışmalarda dereceye giren Üzüm Yetiştiricilerinin Bağları’nı gezerek üreticilerden bilgiler aldı.
Vali Aydoğdu ayrıca, Bağ yerlerinin bulunduğu Kızılcıkdere ve Deveçatak Köylerinde, köy sakinleri ile de görüşüp dertlerini dinledi.
İlk olarak, “Şaraplık Üzüm” Dalı’nda 1. olan Mutlu Yavaş’a ait Kızılcıkdere Köyü’ndeki Bağlığı ziyarette bulunan Vali Aydoğdu, “Sofralık Üzüm” Dalı’nda 1. olan ve aynı yerde bulunan Hasan Gülder’e ait bağlığı gezdi.
Vali Aydoğdu üzüm üreticilerinden bağları hakkında bilgiler alarak kendisine ikram edilen Üzüm, Üzüm Suyu ve Hardaliye’nin tadına bakmayı da ihmal etmedi.
- Deveçatak Köyü’nde Kırklareli’nin “Bağ Beyi” ziyaret edildi...
Kızılcıkdere’deki ziyaretini köy kahvesinde, köy halkı ile yaptığı sohbet ile tamamlayan Vali Aydoğdu ve beraberindekiler daha sonra, Deveçatak Köyü’ne geçtiler.
Burada da yine aynı etkinlikler kapsamında düzenlenen yarışmada “Bağ Beyi” olarak seçilen Rahman Yaşar Özkaynak’a ait Bağlığı gezen Vali Aydoğdu, bağ sahibinden ürettiği üzümlerle ilgili bilgiler alarak, bağ sahibi Rahman Yaşar Özkaynak’a verilen “Bağ Beyi” plaketini bağın girişine astı. Bağ ziyaretinin ardından Vali Aydoğdu ve beraberindekiler köy kahvesine geçerek, Deveçatak Köy sakinleriyle buluştu.
Vali Aydoğdu “Bağ Prensi”ni de ziyaret etti…
Köylerdeki gezilerini tamamlayan Vali Aydoğdu ve beraberindekiler daha sonra “3. Geleneksel Bağbozumu Etkinlikleri”nde düzenlenen yarışmada “Bağ Prensi” seçilen Nurettin Nişikli’ye ait şehir merkezindeki Bağlığı da ziyaret etti. Burada Vali Aydoğdu ve beraberindekilere Nurettin Nişikli tarafından üreticiliğini yaptığı üzümlerle ilgili bilgiler verildi. Vali Aydoğdu, daha sonra Nurettin Nişikli’nin aldığı “Bağ Prensi” plaketi Bağ Evi’ne asarak onura etti.
- “2010 yılı Kırklareli için Meyve, Sebze ve Üzüm Yılı olacak”
Ülkemizin topraklarının çok verimli bir yapıya sahip olduğunu belirten Vali Cengiz Aydoğdu, Trakya özellikle de Kırklareli’nin bu konuda çok büyük imkanlara sahip bulunduğunu belirterek yapılan geziyle ilgili olarak değerlendirmede bulundu.
Vali Aydoğdu, 2010 yılının Kırklareli için Meyve, Sebze ve Üzüm Yılı olacağını belirterek;
Ülkemizin toprakları Allah’a şükür çok iyi imkanlara sahip. Çünkü bizim toprağımız çok verimli. Henüz toprağımızı kimyevi maddelerle çok fazla bozmadık. Organik ya da organiğe yakın ürünleri Türkiye’nin her yerinde üretme imkanına sahibiz. Bu açıdan da Trakya, özellikle de Kırklareli bu konuda çok büyük imkanlara sahip durumda bulunuyor.
İlimizde Tarım’da stratejik bir yönlendirme yapabiliriz. Burada geleneksel olarak Hububat, Ayçiçeği ve Pancar’ın yanında sebze ve meyve konusunda da sürdürülebilir ve bizden sonra da devam ettirilebilir adımlar atabiliriz. 2010 yılındaki Valiliğimizin gündemi bu. Bu konuda görüşüp konuştuğumuz üreticilerimizde, köylülerimizde, vatandaşlarımızda iyi bir bilinç gördük. Bu bilinçli durum bizleri sevindirdi, memnun etti.
Kırklareli Tarım İl Müdürlüğümüzün çalışmaları ile Kırklareli İl Özel İdare Müdürlüğümüzün desteğiyle 2010 yılında Kırklareli’ni Sebze ve Meyve, pilot olarak da Üzüm Yılı ilan ediyoruz. Bu konuda da elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğiz. Yapılan bu faaliyetlerin görülüp tanıtılmasında. Diğer çiftçilerimizin bu konularda teşvik edilerek, motivasyon olmasında siz basınında çok büyük önemi var. Bu konularda sizlerinde desteklerinizi bekliyoruz.”dedi.
Üzüm yetiştiricilerine yönelik olarak yapılan geziye; Vali Cengiz Aydoğdu başta olmak üzere, İl Jandarma Komutanı J. Kd. Albay Mehmet Yiğit, İl Özel İdare Genel Sekreteri Raif Kelep, İl Tarım Müdürü Erdinç Yazıcı, Bitki Koruma Şube Müdürü Süleyman Diril, Üzüm Yetiştiricileri Birliği Başkanı Ali Korur, Kırklareli Ziraat Odası Başkanı Necmi Koyuncu, Kırklareli Ticaret Borsası Başkanı Turan Altıntel ile Tarım Müdürlüğü personeli katıldı.

EDİRNE PROTOKOLÜ BİSİKLETE BİNDİ.


Edirne Bisiklet Kulübünün düzenlemiş olduğu sağlığa, dostluğa ve barışa çevrilen ilk pedal etkinliğine başta Edirne Valisi Mustafa BÜYÜK olmak üzere Belediye Başkanı Hamdi SEDEFÇİ, Trakya Üniversitesi Rektörü Prf. Dr. Enver DURAN, Daire Müdürleri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Vali Büyük etkinlikte yaptığı konuşmada kendisinin de bisiklete binmeyi çok sevdiğini ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için spor yapmanın şart olduğunu söyledi. Yapılan konuşmaların ardından protokol üyeleri birbirlerine kask hediye ederek bisiklete bindiler.

EDİRNELİ YAZAR SAFİYE EROL DÜZENLENEN PANELLE ANILDI.




Yöre Dergisi Organizatörlüğü, Edirne Valiliği ve İstanbul Kubbealtı Derneğinin Desteklediği Safiye Erol’u anma Paneli Edirne Ticaret ve Sanayi Odası salonunda gerçekleşti. Panele Edirne Valisi Mustafa BÜYÜK, Trakya Üniversitesi Rektörü Prf. Dr. Enver DURAN, Vali Yardımcısı Abdullah ASLANER, Yöre Dergisi sahibi Ayhan TUNCA ve Kubbe Altı Derneği yöneticileri katıldı. Panelde konuşma yapan Vali Büyük Safiye Erol’un Edirne açısından çok önemli bir şahsiyet olduğunu vurguladıktan sonra tüm gençlerin Safiye EROL’U okumasını ve tanımasını istedi. Yapılan konuşmaların ardından Safiye EROL’ ün eserleri, günlük yaşamı ve öğrencilik hayatı hakkında bilgi verildi.

İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu toplantısı Vali Zübeyir KEMELEK in katılımıyla gerçekleştirildi.

İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu toplantısı Tekirdağ Valisi Zübeyir KEMELEK in katılımıyla gerçekleştirildi
Tekirdağ Valisi başkanlığında Tekirdağ İş Kurumu İl Müdürlüğünde gerçekleştirilen toplantıya Tekirdağ Belediye Başkanı Adem DALGIÇ, Vali Yardımcısı Erdoğan ÖZDEMİR, İl Genel Sekreteri Mustafa YEL, İl Milli Eğitim Müdürü Üner DİLEK, İş Kurumu İl Müdürü Şerafettin KÜÇÜK, Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü temsilcisi, Çorlu Ticaret Odası Başkanı Özlem YEMİŞÇİ, Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Dursun Ali TEVER de katıldı.
Toplantının açılışında konuşan Tekirdağ Valisi yaptığı konuşmada; bu toplantı, özellikle İlimizdeki istihdamın geliştirilmesi, arttırılması ve meslek sahibi olanların mesleğinin geliştirilmesi gibi konuları kapsamaktadır. Geçtiğimiz yıl içerisinde dünyada meydana gele ekonomik kriz sebebiyle istihdamda bir daralma söz konusu olmuştur. Özellikle son aylarda ekonomideki durgunluk yavaş yavaş aşılmaktadır. Bizler içinde bulunduğumuz İlimiz, ilçemiz neresiyle orada yeni istihdam imkânları oluşturmaya çalışıyoruz. Tekirdağ olarak bakacak olduğumuzda, doğu tarafında yani Çorlu, Çerkezköy ve Muratlı da sanayi görebilirken, kentimizin batısında daha çok tarımın etkinliğini görmekteyiz. Bunu dengelemek gerekiyor. Dengelemek demek her sanayi tesisinin Tekirdağ ın hem batısında hem doğusunda olması demek değil. Örneğin; sahildeki limanlar vesilesiyle ticaretin canlanması, nakliye ve nakliyenin ötesinde lojistik anlamında İlimizin hem doğusunun hem batısının üretilen değerlerden istifade etmesi mümkün. Muratlı-Tekirdağ arasında yapılmakta olan demiryolu hattının işlerlik kazanmasıyla da güneyimizdeki ticaret potansiyelimizde artıyor. Buna bağlı olarak ta lojistik sektörü de giderek canlanacak. Gümrükleme, depolama gibi bu gelişime bağlı mesleklerde de artış olacaktı. Çalışmalarımızı bu doğrultuda değerlendirerek İlimizin geleceğine göre planlama yapmamız gerekiyor. Diğer taraftan Çorlu ve Çerkezköy deki tekstil sanayinde hepsinin durumunun çok iyi olduğunu zannetmiyorum. Onlarında gelecek için yeni planlamalar yapması gerekiyor. 100.000 lik planda da 19 sektöre sınırlama getiriliyor. Bu sınırlama 3-5 yıl sonra etkisini göstermeye başlayacak. Dağınık haldeki sanayi tesislerinin toplulaştırılması, toplu ve organize hale getirilmesi hedeflenmiş. Bu çerçevede baktığımızda bizler planlamamızı yaparken, geleceğe yönelik meslekleri veya istihdam argümanlarını kullanmak zorundayız, dedi.

AHİLİK HAFTASINDA MESLEK ODALARI BAŞKANI VALİYİ ZİYARET ETTİ




Ahilik Haftası münasebetiyle meslek odaları temsilcileri Tekirdağ Valisi Zübeyir KEMELEK i makamında ziyaret etti Ahilik haftası kutlamaları çerçevesinde İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Mustafa YEL, Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Abdullah AKSOY, Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Yılmaz ÇİMEN, Esnaf ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Ali GEYİK, Lokantacılar Odası Başkanı Niyazi ÖZGÜN, Ticaret ve Sanayi Odasını temsilen üyeler Tekirdağ Valisi Zübeyir KEMELEK i makamında ziyaret etti.
Ziyaret sırasında konuşan Tekirdağ Valisi yaptığı konuşmada; Ahilik Teşkilatı yüzyıllar boyunca gerek Anadolu da gerekse Rumeli de birçok esnafımızın iyi bir şekilde ürün satmasını ve üretmesinin, iş ahlakının belirlenmesi konusunda büyük katkıları olmuştur. Bu vesileyle burada da Ahilik Haftası kutlanıyor. Yılın Ahisi mesleğinde örnek olmuş, herkesin takdirini kazanmış kişisi olarak zanaat sahipleri tarafından seçiliyor. Zanaatkârların birçoğu filozof olur. Hayat kurallarını iyi bilirler. Ahilik vasfını kazanan tecrübeli zanaat sahiplerinin gençlere öğreteceği çok şeyler vardır. Ahiliğin özü de budur. Biz bugün Ahiliği kültürel olarak yaşatmaya çalışıyoruz. Bugün Ahilik müessesesinin yerini yeni meslek odaları almıştır, dedi.
Tekirdağ da yılın Ahisi seçilen Nazmi YEL e plaketi Tekirdağ Valisi tarafından verildi.

LüleBurgaz ilçesinde açılan Fuar sona erdi

Kırklareli iline bağlı Lüleburgaz Belediyesi tarafından 7-10 Ekim 2009 tarihleri arasında ikincisi düzenlenen Lüleburgaz Esnaf, Zanaatkar ve Ticaret Fuarı sona erdi.Fuarın son gecesinde Lüleburgaz Berberler ve Kuaförler Odası tarafından düzenlenen “Saç Şov” vatandaşlardan büyük ilgi gördü.Lüleburgaz’da kuaförlük yapan Cüneyt Bayramoğlu, Murat İlker, İsmail Avcı ve Zehra Özbek, tasarladıkları yeni saç modellerini yaptıkları şovla vatandaşlara tanıttı.Fuarın son gecesinde konser veren Lüleburgaz’ın yerli müzik grubu Lüleburgaz Trockya Blues’ın notalara döktüğü ezgiler, fuara katılanlara eğlenceli dakikalar yaşattı.Lüleburgaz Kahveciler Odası, stant bölümüne astığı ‘Sigara yasağına değil uygulamaya karşıyız’ pankartı ile sigara yasağının kendilerinde yarattığı olumsuzluğa dikkat çekerken, Lüleburgaz Demirciler ve Madeni Eşya Odası da geçmişteki demircilik sanatını standına taşıdı.Fuarda standlarını toplayan esnaftan geride kalan balonlar ise Lüleburgazlı çocuklara adeta bayram ettirdi. Balonları sırtına yükleyen çocuklar mutlu bir şekilde evlerinin yolunu tuttu.Fuarda stant açan esnaflar, “Tanıtımın biraz daha erken yapılması hem fuara katılan esnaf sayısı hem de fuara gelen vatandaş sayısını artıracaktır” diyerek önümüzdeki yıl düzenlenecek 3. fuar için bugünden mesaj verdi. Lüleburgaz Belediye Başkanı Emin Halebak da önümüzdeki yıl fuarı daha genişli kitlelere duyarmayı hedeflediklerini belirterek, hataları da en aza indireceklerini söyledi.
KAYNAK:LÜLEBURGAZ GÖRÜNÜM GAZETESİ

LüleBurgaz ilçesinde Belediye'ye 16 itfaiye eri alınacak


Kırklareli iline bağlı Lüleburgaz Belediye Başkanı Emin Halebak, belediyeye 16 adet itfaiye eri alınacağını açıkladı.Belediye Başkanı Emin Halebak, CHP İlçe binasında düzenlenen haftalık toplantıda söz alarak alınacak perso-nel hakkında bilgiler verdi.Belediye Başkanı Halebak, yaptığı konuşmada "AB süreci ile Türkiye'de yasal mevzuatta çok ciddi değişiklikler yapılmakta, bazı yasalar, anayasal değişiklikler, tüzüklerin değişiklikleri sürüyor. En önemli değişiklikte Kamu Personeli Seçme Sınavında yapılan değişikliklerdir. Belediyelere norm kadrolar sokularak yürütüldü. Ne kadar personel, nasıl personel alınacağı belirlendi. Kamu kurumlarına alınacak personel için mutlaka KPSS'ye müracaat etmiş olması gerekir. 100 bin nüfusu aşan Lüleburgaz’da personel ihtiyacımız olmasına rağmen alamıyoruz. Alacağımız 16 personel için KPSS puanı 60 olması gerekir. Başkanlığımıza müracaat eden adaylar arasından, en yüksek puandan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının 3 katı aday belirlenerek sözlü sınava çağırılacaktır" dedi.Lüleburgaz Belediyesine alınacak 16 itfaiye erinin eğitim durumlarının şöyle olması gerekiyor:1 adet itfaiye eri: Makine mühendisliği bölümü mezunu2 adet itfaiye eri; İnşaat mühendisliği bölümü mezunu1 adet itfaiye eri; Mimarlık Fakültesi mezunu2 adet itfaiye eri; Endüstri mühendisliği bölümü mezunu1 adet itfaiye eri; Elektrik-elektronik mühendisliği mezunu2 adet itfaiye eri; Kamu yönetimi bölümü mezunu (Lisans)2 adet itfaiye eri; İşletme Mezunu (Lisans)1 adet itfaiye eri; Halkla İlişkiler bölümü mezunu (lisans)1 adet itfaiye eri; Yerel yönetimler bölümü mezunu (önlisans)1 adet itfaiye eri; Adalet MYO mezunu (Önlisans)2 adet itfaiye eri İtfaiyecilik ve yangın Güvenliği bölümü mezunu (önlisans)Belediye başkanı Emin Halebak başvuruların 19 Ekim 2009 tarihinde başlayacağını ve 23 Ekim 2009 tarihinde sona ereceğini belirtti.
KAYNAK:LÜLEBURGAZ HÜR FİKİR GAZETESİ

Marmara bitiyor!

Sevinç ve Erdal İnönü Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Güneş Gürseler, vakıf bünyesinde yürütülen Marmara Denizi Araştırması ön sonuçları belli olduğunu belirtti. Araştırma sonuçlarına göre Salya Marmara Denizini bitiriyor! Güneş Gürseler, Sevinç ve Erdal İnönü Vakfı bünyesinde gerçekleştirilen Marmara Denizinde, 2009 Yaz Dönemi Oşinografik Değişimlerin İzlenmesi ve Etkileri (MAREM) isimli projeye Beşiktaş Belediyesi, ve Tekirdağ Belediyesi’nin de sponsor olduğunu söyledi. Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya ve Biyoloji bölümüleri, Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü ve İstanbul Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü ile Botanik A.B.D. uzmanlarının katılımları ile gerçekleştirilen projenin 30 Temmuz 2009 tarihinde start aldığını söyleyen Gürseler, proje kapsamında 14 Ağustos 2009 tarihine kadar tüm Marmara Denizinin, (Boğaziçi Karadeniz çıkışından-Çanakkale Boğazı Ege Denizi çıkışına kadar olan bölge) Fiziksel - Kimyasal Oşinografik ve Biyolojik etüdü tamamlandığını bildirdi. Gürseler, araştırmanın ön sonuçlarına göre Marmara Denizi geçen yıldan daha kötü bir durumda olduğuna ve en büyük tehlikenin oksijensizleşme ve ;salya olduğuna dikkat çekti. Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü ile Tarım ve Köyişleri Bakanlığının da izlediği araştırmanın ön sonuçları hakkında bugün vakfın İstanbuldaki merkezinde bu kurumların yerli ve yabancı uzmanlarına bilgi verilerek sorunun ulaştığı boyutlara dikkat çekileceğini belirten Gürseler, acil önlem alınması gerektiğinin altını çizdi.
KAYNAK:TRAKYAGAZETESİ

TEKİRDAĞ VALİLİĞİNDEN DUYURU

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nün 18/06/2005 tarih ve 25849 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tarihi Taşınmazlarla ilgili proje ve Uygulama Yardımları için her yıl bir sonraki yıl bütçesinde değerlendirilmek üzere başvuru belgeleri güncellenerek yapılmaktadır. 2010 yılı bütçesinde değerlendirilmek üzere Tarihi taşınmaz sahiplerinin yapacağı başvuru tarihi ve şartları aşağıya çıkarılmıştır.
TARİHİ EVLERE ONARIM YARDIMI İÇİN BAŞVURU BELGELERİ :
1- Tapu Örneği. (Fotokopisi)
2- Fotoğraf (2 adet içten, 2 adet dıştan olmak üzere 4 adet)
3- Nüfus Cüzdanı Örneği. (Fotokopisi)
4- İkametgah. (İlgili Muhtardan)
5- Proje yaklaşık Maliyet Cetveli (Mimara yaptırılır)
6- Sit Paftası (İlgili belediyeden)
7- İmar Paftası (İlgili belediyeden)
8- Harita Örneği (İlgili belediyeden)
9- Kadastral Paftası (İlgili Kadastro Müdürlüğü’nden)
Yukarıdaki belgeler bir dosya halinde hazırlanır ve bir dilekçe ekinde 20 EKİM 2009
tarihine kadar Müdürlüğümüze (İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü) başvuru yapılması halinde Müdürlüğümüz, dilekçe ve eklerini Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’ne 30 EKİM 2009 tarihinde orada olacak şekilde ulaştırıp başvuru yapılmasını sağlayacaktır.
Ayrıntılı bilgi; Tekirdağ Kültür ve Turizm Müdürlüğü 262 6012 numaralı
telefonundan alınabilir.

TREDAŞTAN DUYURU

Son zamanlarda bölgemizde yer alan basın kuruluşlarından gelen “imdat grupları (jeneratör)” projelerinin onaylanması ile ilgili soruların çoğalması sebebi ile Şirketimiz bahse konu proje onayları ile ilgili kamuoyunu bilgilendirme gereğini duymuştur.
Sorumluluk sahamızdaki abonelerimize ait elektrik proje onayları, proje gücüne bakılmaksızın Şirketimiz yetkisinde olup, imdat grupları adı altında bulunan jeneratör projelerinin ağustos 2009 tarihine kadar onayları Bakanlık tarafından veya Bakanlığın her bir proje için ayrı ayrı yetkilendirerek projeleri Şirketimize göndermesi ile tarafımızca yapılmakta idi. TEDAŞ’ın özelleştirme kapsam ve programına alınması ile 4046 sayılı Özelleştirme Kanunu uyarınca dağıtım Şirketlerinin özel teşebbüslere devredilmesi işlemlerinin başlaması ile Bakanlığımız, proje onay ve geçici kabullerinin tekrar düzenlenmesi yönünde çalışmalar başlatarak proje onayları ile ilgili prosedürlerin azaltılarak proje onay işlemlerinin hızlanması yönünde bazı kararlar almış ve bu kararlar T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Enerji İşleri Genel Müdürlüğü tarafından ağustos 2009 tarihinde Şirketimize bildirilmiştir.
Alınan kararlar;
“3096 sayılı ve 4046 sayılı kanunlar kapsamında tüzel kişiler tarafından devralınıp işletilen dağıtım bölgeleri dahil olmak üzere Dağıtım Şirketine ait lisans bölgelerinde;
Dağıtım Şirketlerince veya Dağıtım Şirketleri dışında üçüncü şahıslarca tesis edilen dağıtım tesisleri ile ilgili olarak Elektrik Enerji Tesislerini, Proje Yönetmeliğine göre hazırlanan projelerin,
Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliğine göre Üçüncü Şahıslarca tesis edilen iç tesisatlara ait ve Elektrik İç Tesisleri Proje Yönetmeliğine göre hazırlanan projelerin,
Bakanlığımız tarafından proje onay ve geçici kabul yapma yetkisi verilmemiş olan Organize Sanayi Bölgelerindeki dağıtım tesislerine ait projelerin,
Üçüncü Şahıslar tarafından tesis edilen imdat gruplarına ait projelerin,
Onaylanması işlemleri ile bu projelere göre yapılan tesislerin geçici kabul ve işletmeye alma işlemleri yapmak üzere Dağıtım Lisansına sahip Dağıtım Şirketleri yetkilidir.”
Yukarıdaki açıklamalar ışığında; sorumluluk sahamız olan Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne illeri kapsamında, üçüncü şahıslara ait elektrik projeleri ile imdat grupları (jeneratör) proje onay, geçici kabul ve işletmeye alma işlemleri Genel Müdürlüğümüz yetkisindedir.
İmdat grupları (jeneratör) kullanan Vatandaşlarımızın can ve mal emniyetleri açısından güvenliklerinin sağlanabilmesi için gerekli emniyet tedbirlerini içeren projelerini hazırlatıp Şirketimize onaylatması, geçici kabul ve işletmeye alma işlemlerini Şirketimiz kontrolünde yapması gerekmektedir. Güvenlikleri açısından önem arzeden bu işlemler 02.09.1988 tarih ve 19917 sayılı Resmi gazetede yayımlanan ELEKTRİK ENERJİSİ İMDAT GRUPLARI VE OTOPRODÜKTÖR TESİSLERİ RUHSAT YÖNETMELİĞİ’nin 6-a. maddesinde belirttiği üzere hukuki bir zorunluluktur.

Ahmet ERDOĞAN
Yönetim Kurulu Başkanı
Genel Müdür

ÇORLU BELEDİYESİNİN MARANGOZ ATÖLYESİNE MAKİNE TAKVİYESİ





Tekirdağ ilinin Çorlu Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü bünyesinde bulunan marangoz atölyesine yeni alınan makineler kurularak kullanılmaya başlandı.
Çorlu’da bulunan park ve bahçelerde yeşillendirme ve düzenleme çalışmalarını yürüten Park ve Bahçeler Müdürlüğü mevcut parklarda yeni oyun grupları, oturma yerleri ve spor aletleri kurarak hizmete açıyor. Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün Havuzlar Mahallesi’ndeki serasında bulunan marangoz atölyesinde piknik masaları, oturma grupları ve çitler üreterek sosyal yaşam alanı olan parklarda hizmete sunuluyor.
Piknik masaları ve oturma gruplarının üretiminde kullanılan kereste, kalas ve tahtaların daha düşük maliyetle üretimi ve istenilen kalite standartlarının sağlanması amacıyla birer adet tomruk biçme makinesi, yatar daire makinesi, kalınlık makinesi, tomruk sürme makinesi ve iki adet bileme makinesi ihaleyle alındı. Kırklareli Orman İşletme Müdürlüğü’nden ihaleyle 104 m³ tomruk satın alınarak işlenmeye başlandı.
Yapılan ilk üretimden sonra açıklamalarda bulunan Park ve Bahçeler Müdürü Erkan Tosun, “Marangoz atölyemizde yeni aldığımız makinelerinin kurulum işlemlerinin ardından üretime başladık. Ürettiğimiz piknik masası ve oyun gruplarının malzemelerini dışardan temin ediyorduk. Bundan sonra bütün bu malzemeleri sıfırdan kendi olanaklarımızla üreteceğiz. Böylelikle ahşap ürünlerin maliyetlerinde yüzde 70’e varan tasarruf sağlayacağız. Marangoz atölyesi Belediyemizin hizmetlerine daha etkin bir şekilde katkı sağlayacaktır.”diye konuştu.
HABER VE FOTO:RECEP KARAGÖZ

Ekim ayı Belediye Meclisi toplantısında AK Parti grubundan 4 belediye meclis üyesi tarafından 3 yazılı önerge

Ekim ayı Çorlu Belediye Meclisi toplantısında AK PartiÇorlu ilçe Belediye meclis üyeleri grubundan 4 belediye meclis üyesi tarafından 3 yazılı önerge sunmuştur.
Meclis Başkanlığınca önergeleri, Belediye Meclisinde oylanmış ancak kabul görmediğinden gündeme alınmamıştır.
AK Partili Belediye Meclis Üyesi Taner Erdim tarafından verilen önerge “Stratejik Plan ve Performans Programı”nın değerlendirilmesi hakkındadır.
Toplantı gündeminin 5. maddesi olan 2010-2014 Yılları Stratejik Planının görüşülmesi ile 6. maddede yer alan 2010 Mali Yılı Performans Programının maddeler veya ana başlıklar altında görüşülmesi talep edilmiştir. Oylamanın da bu yöntemle yapılması önerilmiştir. Ancak bu önerge meclisçe kabul görmemiştir. Bunun üzerine AK Parti grubu Stratejik Plan ve Performans Planında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerin birbirileri ile bağlantıları ve kavramsal tutarlılığı olmadığı gerekçesi ile hazırlanan planları yetersiz bulmuş ve oyunu ret yönünde kullanmıştır.
Diğer önerge Belediye Meclis Üyeleri Handan Var ve Sema Nur Özay’ın, “Çorlu’da Kadın ve Çocuk Koruma Evleri” hakkındaki belediyenin çalışmalarıyla ilgili ortak soru önergesidir.
Belediye Meclis üyesi Mustafa Eryılmaz da “TOKİ’nin Çorlu’daki Kentsel Dönüşüm Projesi”ni verdiği soru önergesi ile belediye meclisinin gündemine taşımak istemiştir. 2007 yılında TOKİ ve Çorlu Belediyesi arasında imzalan protokole göre başlatılan Kentsel Dönüşüm Projesi ile ilgili çalışmaların hangi aşamada olduğunu sormuştur.
HABER VE FOTO:RECEP KARAGÖZ

Keşan Belediyesi’nin kurs başvuruları (15 Ekim ) de sona erecek…

Keşan Belediyesi tarafından açılacak el beceri ve spor kursları ile ilgili başvurular yarın (15Ekim 2009) sona erecek.
Konuyla ilgili olarak Keşan Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada kurslara yapılan başvuru sayıları şöyle; Aerobik Kursu 11, Masa Tenisi: 10, Voleybol: 10, Basketbol 9, Taekwando 10, Halk Oyunları 29, El Sanatları 12 ve Resim Kursu 11
Yapılan açıklamada belediyenin açtığı kurslara halkın büyük ilgi gösterdiği belirtilerek son müracaat tarihi olan 15 Ekim’e kadar bu sayıların artmasının beklendiği açıklanarak gösterilen ilgi nedeniyle vatandaşlara teşekkür edildi.

BABAESKİ KENT KONSEYİ, OLAĞAN ÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI YAPTI







Haber: Metin KARAKUŞ
Babaeski Kent Konseyi, İçişleri Bakanlığınca yeni çıkartılan Kent Konseyi Yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair Yönetmelik hükümleri gereğince, Olağan Üstü Genel Kurul Toplantısını yaptı.
Belediye Sarayı Tansa Düğün Salonu’nda yapılan Genel Kurul Toplantısı, saygı duruşunun ardından istiklal marşının okunması ile başladı.
Yeterli çoğunluğun katıldığı Genel Kurulda gündem maddelerini, Belediye Yazı İşleri Müdürü Basri Güleç sundu.
Gündem gereği yapılan oylamada Divan Başkanlığına İsmet İlteralp, Katip Üyeliklere ise Faik Namdar ve Emrah Sipahi seçildiler.
Belediye Başkanı Av. Abdullah Hacı, Genel Kurul’da yaptığı açılış konuşmasında şunları söyledi;
“Değerli Meclis Üyelerim, Oda ve Borsa Başkanlarım, Muhtarlarım, Sivil Toplum Örgütlerim, Meslek Kuruluşlarım ve Sevgili Babaeskililer 2. kent konseyi toplantımıza yoğun katılımınızdan, Babaeski’mizi birlikte yönetme isteğinizden dolayı öncelikle sizlere çok teşekkür etmek istiyorum. Bugün burada Babaeski halkına daha iyi hizmet vermek, Babaeski’nin sorunlarını en aza indirmek, Babaeski’nin yönetilmesinde Babaeski’de bulunan tüm kamu, özel kuruluşlar ve Babaeskililerin söz sahibi olmasını sağlamak, Babaeski’nin geleceğini hepimizin görüşleri, onayları çerçevesinde belirlemek amacı ile toplandık. İlk toplantıda kent konseyinin görevleri, çalışma ilkeleri, oluşumu hakkında detaylı konuşmuştuk. Fakat ben yine de hatırlatma maksadı ile kısa bir şekilde kent konseyinden bahsetmek istiyorum. Kent Konseyi, kent yaşamında, kent vizyonunun ve hemşerilik bilincinin geliştirilmesi, kentin hak ve hukukunun korunması, çevreye duyarlılık, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, saydamlık, hesap sorma ve hesap verme, katılım ve yerinden yönetim ilkelerini hayata geçirmeye çalışmak amacı ile kentin kalkınma önceliklerinin, sorunlarının, vizyonlarının sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda belirlendiği, tartışıldığı, çözüm önerilerinin geliştirildiği, uzlaşmanın esas alınarak demokratik bir yapı ile oluşturulan yönetim mekanizmasıdır. Belediyeler, Kamu Kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının, sendikaların, noterlerin, varsa üniversitelerin, ilgili sivil toplum örgütlerinin, siyasi partilerin, kamu kurum ve kuruluşlarının, mahalle muhtarlarının temsilcileri ile diğer ilgililerin katılımıyla oluşturulan kent konseyinin faaliyetlerinin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi konusunda yardım ve destek sağlar. Kent konseyinde oluşturulan görüşler Belediye Meclisinin ilk toplantısında gündeme alınarak değerlendirilir. İlk kent konseyi toplantımızda “Gelin Babaeski’mizi Birlikte Yönetelim” felsefesi ile kent konseyimizi oluşturmuştuk. Kent konseyi bünyemizde Belediye Meclis Üyelerimizde yer alıyordu. Fakat 06.06.2009 tarihinde İç İşleri Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu yeni yönetmelik ile Belediye Meclis Üyelerimiz, İl Genel Meclis Üyelerimiz artık Kent Konseyi içerisinde doğrudan yer alamayacaktır. Belediye Meclis Üyelerimiz ve İl Genel Meclis Üyelerimiz ancak diğer kurumlarda almış oldukları görevler vasıtası ile Kent Konseyi bünyemizde yer alacaklardır. Kent Konseyi yeni yönetmeliğinde yer alan bu karar kent konseyinin sivil toplum ayağını güçlendirilmeye yöneliktir. Yine eski yönetmeliğe göre kent konseyi başkanları, belediye meclisi 1. başkanları arasından belirleniyorken, yeni yönetmelikte bu da değiştirildi, böyle bir zorunluluk ortadan kaldırıldı. Değişiklikle birlikte kent konseyi başkanı genel kurula doğrudan seçimle gelecektir. Bu konuda Meclis Başkanlarına tanınan zorunluluk serbest bırakılmış oldu. Bu da, belediye tüzel kişiliği ile kent konseyi tüzel kişiliğinin birbirlerinden bir miktar ayrıştırılmasını sağlayacaktır. Yönetmelikteki bu değişiklik, her iki kuruluşun da birbiriyle işbirliği yapan ve yapacak olan kuruluşlar olmasına rağmen, sivil toplum ayağının kuvvetlendirilmesi, belediyeyle birebir ilişki kurulmadan kent konseyinin daha özgürce çalışmasını sağlamaya dönük bir karar olmuş oldu. İçişleri Bakanlığı’nın kent konseyi yönetmeliğinde yaptığı değişikliklerden bir tanesi de daha önceden kent konseyinin bağımsız bir bütçesi yokken, yönetmelikten sonra belediyelerce belirlenecek olan parasal kaynağın, kent konseyine aktarılması zorunluluğu getirildi. Artık kent konseylerinin kendilerine özgü bir bütçesi var. Babaeski Belediye Başkanlığı olarak 2010–2012 bütçemizde kent konseyimize bir ödenek tahsis ettik. Yeni yayınlanan yönetmelikte yer alan bu gibi değişiklikler nedeni ile Kent Konseyimizi hepinizin oyları, görüşleri neticesinde, demokratik bir ortamda bugün yeniden oluşturacağız. AB reform yasaları ile her geçen gün önemsenen sivil toplum kuruluşları vasıtası ile tüm bireylerin temsil edildiği kent konseylerinde görev almak ve fikir üretmek, planlama ve projelere katkı sağlayarak, bir anlamda birlikte yönetim anlayışına ortak olmak önemli bir olgudur. Sivil Toplum Kuruluşları’nın, ilçemizdeki kamu ve özel kuruluşların, muhtarlıkların, Babaeski Halkının katılımı ile oluşturacağımız Kent Konseyimizin en önemli asli görevi toplumda bir kontrol mekanizmasını işletmek, yapılan icraatları denetlemek, kamunun menfaatini gözetlemek, bu konularda kamu adına bilgi ve fikir üretmektir. Babaeski’nin değerlerine yeni değerler katarak, Babaeski’yi geleceğe taşımak, gelecek nesillere daha iyi bir Babaeski bırakmak için, burada yaşayan tüm bireylere önemli görevler düşmektedir. Seçimden seçime oy kullanıp “ben görevimi yaptım, artık sorumlular seçilmişlerdir” diyerek, toplumun ve kentin sorunlarına duyarsız kalmak çağdaş bir davranış değildir. Katılımcı demokrasinin gereği de bu değildir. Babaeski’nin geleceğe taşınması, Avrupa kenti olması ve kentin değerlerinin korunması için kentlilik bilincinin geliştirilmesi ve dünyadaki gelişmelere göre kentin yenilenmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, oluşturmuş olduğumuz Babaeski Kent Konseyine sivil toplum örgütlerimizin, meslek kuruluşlarımızın, odalarımızın, borsalarımızın, halkımızın istekli ve gönüllü olarak katılmaları, özverili çalışmaları ile Babaeskimiz için önemli fikirlerin ve projelerin ortaya çıkacağını umuyor ve buna yürekten inanıyorum. Daha iyi bir Babaeski için toplantımıza katılarak bizlere zaman ayıran, emek ve gönül veren tüm katılımcıları yürekten kutluyor, bu organizasyonun gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.”
Belediye Başkanı Av. Abdullah Hacı’nın konuşmasında sonra, Kent Konseyi Başkanı İsmet İlteralp konuşmasını yapmak üzere kürsüye geldi.
İsmet İlteralp, yaptığı konuşmasında şunları söyledi; “Sayın Belediye Başkanım, Babaeski Belediyesi Kent Konseyinin değerli üyeleri ve çok değerli basın mensupları. 01 Haziran 2009’da Kent Konseyi Genel Kurulu’nu yaparak Kent Konseyi Yürütme Kurulunu oluşturduk. Ancak 06 Haziran ‘da Kent Konseyleri yönetmeliğinde değişiklik yapılaması nedeniyle bu Olağan Üstü Genel Kurulu yapılması gereği duyuldu. Genel Kurul sadece yeni yönetmeliğe göre Yürütme Kurulu ve Başkanlık seçimiyle sınırlandırıldı. Kent Konseyinin yapmak istediği projelerin hayata geçirilmesi yeni yürütme kurulu tarafından uygulanacaktır. Sayın Genel Kurul Üyeleri, Kent Konseyleri Belediye çalışmalarında Şehirciliğin gelişmesinde Belediye Başkanlarının en yakın çalışma arkadaşlarıdır. Yerel düzeyde demokratik katılımın yaygınlaştırılmasında, Kent kaynaklarının etkili, verimli ve adil kullanılmasında Belediye çalışmalarına en büyük yardımcıdır. Kadın ve Gençlik Meclisleri başta olmak üzere katılımcı yönetim anlayışına dayalı çeşitli toplum kesimlerinin kent yönetimine katkıda bulunmalarını, kaliteli ve yaşanabilir bir kentin yönetiminde aktif rol almalarını hedefleyen ve gönüllülük esasına dayanan çalışma gurupları oluşturmak birinci hedef olmalıdır. Seçilecek Yürütme Kurulu ve Kent Konseyi Başkanı, Belediye Başkanı ile uyumlu bir çalışma içine girerek Kent Vizyonunu geliştirecek, hemşerilik bilincinin geliştirilmesine ve Babaeski’mizi bir Avrupa Kenti olma aşamasında kentin kimliğine ilişkin tarihi, kültürel doğal ve benzeri değerlerine sahip çıkmayı ilke edinmelidir. Sayın Genel Kurul Üyeleri, denetim organı sizlersiniz. Yapılacak Olağan Üstü Genel Kurulda Kent Konseyi’nin çalışmaları ile ilgili değerlendirmelerinizi en iyi şekilde yapmanız dileğiyle saygılarımı sunuyorum.”
Yapılan konuşmaların ardından Kent Konseyi Başkanlığı seçimlerinde tek aday İsmet İlteralp, gösterildi. İlteralp, yapılan kapalı zarf usulü oylamada 55 Oy ile Kent Konseyi Başkanı seçildi.
Yürütme Kurulu Üyelikleri Seçimlerinde ise, Cengiz Kaynak, Hayati Dağlıoğlu, Naim Sürmeli, Selim Tuna ve Serda Onat, asil üyeliklere seçildiler.
Genel Kurulun sonunda, Kent Konseyi Başkanlığını kazanan İsmet İlteralp, Genel Kurul üyelerine teşekkür etti.

TRAKYA’DA ÖRNEK TEKSTİL FABRİKALARIN SAYISI ARTIYOR…









Trakya’da Tekstil Fabrikaları içinde yer alan Perge Tekstil Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Ülke genelinde ekonomik krizin etkileri giderek ağılaşırken, son beş yıldır yüksek düzeyde ihracat yapan, serbest bölgede ise ihracat alanında ilk üçe giren örnek bir şirket oldu.
Ülke genelinde; Tekstil, konfeksiyon, gıda ve perakende ağırlıklı olmak üzere binlerce şirket kapanırken, binlerce kişi de işsizler ordusuna katılırken, Perge Tekstil Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kaya ve ortakları, Filo Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, TYH Tekstil A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Mehmet Kaya, Trakya’da 700 çalışanına, Türkiye genelinde 1350 çalışanına ve ayrıca yurtdışında ki Moldovya’da bulunan Şirketlerinde ise 200 çalışanına iş vermeye devam ederek ayaklarının üzerinde dura bilen örnek şirketlerden bir konumuna geldi.
Trakya’da, Babaeski-Alpullu ve Kırklareli-Kavaklı olmak üzere toplam 9 bin metre kare alan üzerine kurulmuş olan Perge Tekstil Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Malkara Merkez ve Malkara Kozyörük, olmak üzere toplam 3,500 metre kare alan üzerine kurulmuş olan Efes Konfeksiyon Fabrikası. İstanbul’da Filo-Teks Fabrikası, İzmir’de TYH Tekstil A.Ş, Avrupa Serbest Bölgesinde SMK Tekstil Kolektif Şirketi, Moldovya’da northside textile s.r.l, Almanya’da Westsıde Fashıon GmbH’den oluşan Şirketler, Fshen, iş kıyafetleri ve bay ve bayan modaya yönelik üretimler yapmaktadır.
Perge Tekstil Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kaya, Şirketin kuruluşu ve Hazır Giyim Sanayiinin önemi ile ilgili yaptığı açıklamada, şunları söyledi.
“Firmamız 2000 senesinde TYH Uluslar arası Tekstil Pazarlama Ticaret A.Ş ismi ile Selçuk Mehmet Kaya tarafından İzmir’de kurulmuştur. Bayan ve Erkek yuvarlak örme dış giyim alanında çalışmaya başlamış olup, bu alan ulusal ve uluslar arası kumaş ve hammadde ticareti, yurtiçi ve yurtdışı üretim organizasyonlarında söz sahibi olan bir şirketler grubu halini almıştır. Türk Hazır Giyim Sanayi rekabetçi yapısıyla, yenileşmeye açık bünyesi ile Türkiye’nin uluslar arası pazarlardaki güvencesi durumundadır. Sektör sadece ihracatçı ile değil aynı zamanda tekstil ürünleri tüketimiyle de pamuk üreticisi ve tekstil imalatçısının alıcısı durumundadır. Dolayısıyla ülkeye döviz kazandırmanın yanı sıra iç ticaretin canlandırılması açısından da ekonomiye önemli katkılar sağlanmaktadır. Bununla beraber hazır giyim sanayi ithal girdi oranı en düşük sektörlerden birisidir. Türkiye’de gerek hazır giyim imalatında çalışanlar, gerekse bu ürünlerin ticaretinde çalışanlar, tarım dışında toplam çalışanların üçte biri toplam sanayi çalışanlarının ise beşte birini içine almaktadır. Bu rakamın büyüklüğü sektörün emek-yoğun özelliğinden kaynaklanmaktadır. Özellikle hazır giyim imalatında her işlemin bir işçiye yaptırılması, karışık bir teknoloji olan ve birçok işlemden oluşan giysi imalatının iş gücüne olan ihtiyacını artırmaktadır. Bu nedenle Türk Hazır Giyim Sanayi, Türkiye toplam ihracatı içinde %30‘ a varan payı ve bir milyon insanın istihdam edilmesine imkân sağlayan potansiyeli ile Türk Ekonomisi içinde özel bir yer ve öneme sahiptir. Şu an şirketlerimiz aylık 800 bin ile 1 Milyon arasında mal üretimi yapmaktadır. Şunu özellikle belirtmek isterim çalışanlarımız ile çok gururluyuz, Ülke genelinde ekonomik krizin etkileri giderek ağılaşırken, son beş yıldır yüksek düzeyde ihracat yapan, serbest bölgede ise ihracat alanında ilk üçe giren bir şirket konumuna geldik. İlerleyen günlerde planladığımız üzere, yatırımlarımız ve işlem hacmimiz artarak bölgemizde devam edecektir. Tüm çalışanlarımız ve yönetim kadromuz olarak bunun haklı gurur ve mutluluğunu tüm benliğimizde hissetmekteyiz.”
Özel Haber: Metin KARAKUŞ

12 Ekim 2009 Pazartesi

Bilge Köyünden Kırklareli'ne getirilen vatandaşların gelişinden rahatsız olan Kırklareli Mahalle Muhtarları, Başkanı Çağlayan'ın konuklarıydılar

Mardin'in Bilge Köyü'nde yaşanan ve 44 kişinin öldüğü katliamın yankıları hala devam ediyor. Devlet, korkunç cinayeti işleyen zanlıların akrabaları için harekete geçerken, yeni bir tartışmanın fitili de yakıldı. Zanlı yakınlarının Kırklareli'ye yerleştirileceği haberleri, halkın tepkisine yol açtı.
Köy halkının yerleştirileceği siteye ait mahalle sakinleri; "Böyle bir şey istemiyoruz. Eğer söz konusu kişiler buraya gelirse birçok kişi taşınacaktır" dedi.
Işte bu konu kapsamında, mahalle sakinleri Kırklareli Belediye Başkanı Cavit Çağlayan’ı makamında ziyaret ettiler.
Belediye Başkanı Çağlayan’dan acil toplantı talep ederek konuyla ilgili mahalle sakinlerinin düşüncelerini aktaran mahalle muhtarları, duruma kesinlikle sıcak bakmadıklarını, hatta konunun gündeme gelmesiyle birlikte mahallelerinde huzur ve asayiş sorunu yaşanacağından korktuklarını dile getirdiler.
Konuyla ilgili Muhtarları tek tek dinleyen Belediye Başkanı Cavit Çağlayan, bu konuda hemşehrilerinin seslerine kayıtsız kalamayacağını, sürekli çözüm arayışı içinde olunduğunu ve aynı tereddütleri kendisinin de paylaştığını dile getirdi.
Çağlayan ayrıca; bu ailenin, karşı tarafla olan kan davaları sebebiyle ilimizin asayiş sorunu yaşayacağından, alışık olmadığımız bir töre sebebiyle çocuklarımız ve gençlerimizin de kültürel olarak etkileneceğini düşündüğünü ve onları olası bir tehlikeyle yüz yüze asla bırakmak istemediğini de önemle vurguladı. Kırklareli'nde iş imkânlarının kısıtlı olması mevcut durumda Kırklareli'mizin gençlerine dahi iş istihdamı yapılamazken, Bilge Köyü'nden gelen vatandaşlara bu imkânın sağlanamayacağının önemle üzerinde duran Çağlayan; “Büyük şehirlere yerleştirilmeleri halinde iş imkânlarıyla ve sosyal yaşam alanlarının geniş olması sebebiyle, içinde bulundukları psikolojiden sıyrılıp hayatın rutinine daha çabuk adapte olabilirler” dedi.
KAYNAK:www.gazetetrakya.com

Trakya Kalkınma Ajansı’na 35 personel alınacak

Trakya Kalkınma Ajansı’na alınacak olan 35 personel için hazırlanacak olan başvuru belgeleri 23 Ekim 2009 Cuma günü saat 17.00’ye kadar Tekirdağ Valiliği Özel Kalem Müdürlüğü’ne elden teslim edilecekTrakya Kalkınma Ajansına ‘5449 Sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun ile ‘Kalkınma Ajansları Personel Yönetmeliği hükümleri uyarınca; TR21 Düzey 2 Bölgesinin (Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ) kalkınması ve gelişmesine hizmet etmek isteyen, dinamik, analitik düşünebilen, takım çalışmasına yatkın, kendine güvenen, iletişime açık, pozitif düşünen, üretken, değişen çalışma koşullarına uyum sağlayabilen ve seyahat engeli olmayan 29 Uzman Personel ve 6 Destek Personel alımı yapılacak. Trakya Kalkınma Ajansına alınacak olan 35 personel için hazırlanacak olan başvuru belgeleri 23 Ekim 2009 Cuma günü saat 17.00ye kadar Tekirdağ Valiliği Özel Kalem Müdürlüğüne elden teslim edilecek* Genel Şartlar: Türk vatandaşı olmak, Kamu haklarından mahrum bulunmamak, Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak. Erkek adaylar için tercihen askerlik görevini yapmış, ertelettirmiş veya muaf olduğunu belgelemek.* Uzman Personel İçin Sınava Giriş Şartları:- KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) Puanı ile Başvuracak AdaylarHukuk, iktisat, maliye, işletme, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, istatistik, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, matematik, sosyoloji, mimarlık, şehir ve bölge plânlama ile mühendislik dallarından veya bunlara denkliği Yüksek-öğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından lisans düzeyinde mezun olmak,Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında (KPDS) İngilizce dilinden en az 70 puan almış veya geçerlilik süresi dolmamış buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye (sadece TOEFL ya da IELTS) sahip olmak,KPSS puanı ile başvuracak adaylar için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavından mezun oldukları öğrenim dalları itibariyle; Hukuk KPSS 11 veya 21, İktisat KPSS 9, 18 veya 22, Maliye KPSS 24, İşletme KPSS 19, 23 veya 29, Kamu Yönetimi KPSS 30 veya 37, Uluslar arası İlişkiler KPSS 33 veya 36, İstatistik KPSS 3, 25 veya 75, Matematik KPSS3,4 VEYA 5, Sosyoloji KPSS 3, 4 veya 5, Şehir ve Bölge Planlama 3, 4 veya 5 Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri KPSS 14 veya 48, Mimarlık/Mühendislik KPSS 14 veya 48 ilgili puan türlerinden en az 80 puan almış olmak.- KPSSye Girme Şartı Aranmaksızın İş Tecrübesi ile Başvuracak AdaylarKamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında (KPDS) İngilizce dilinden en az 70 puan almış veya geçerlilik süresi dolmamış buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye (sadece TOEFL ya da IELTS) sahip olmak,Hukuk, iktisat, maliye, işletme, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, istatistik, matematik, sosyoloji, şehir ve bölge planlama, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, mimarlık ile mühendislik dallarından veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından lisans düzeyinde mezun olmak,Başvuru tarihi itibarıyla 50 yaşını doldurmamış olmak şartıyla, kamu kesimi veya özel kesimde aşağıdaki konularda belgelendirilebilecek şekilde en az 5 (beş) yıl fiilen başarılı olarak çalışmış olmak; Planlama, Programlama, Proje Üretimi, Tasarımı ve Yönetimi, Strateji Geliştirme, Strateji Yönetimi, İzleme ve Değerlendirme, Tanıtım, Danışmanlık, Şehircilik ve Çevre, Araştırma-Geliştirme, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Finansman, İnsan Kaynakları Yönetimi, Uluslar Arası Ticaret.- 5449 Sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanunun Geçici 3üncü Maddesi uyarınca başvuracak adaylar için; Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında (KPDS) İngilizce dilinden en az 70 puan almış veya geçerlilik süresi dolmamış buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye (sadece TOEFL/IELTS) sahip olmak,5449 sayılı Kanun ile Kalkınma Ajansları Personel yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince Türkiye-Avrupa Birliği Mali İşbirliği kapsamında yürütülen ve Avrupa Birliği IPA fonundan desteklenen Türkiye-Bulgaristan Sınırötesi İşbirliği Programı uygulamaları kapsamında Sınırötesi Proje Uygulama Ofislerinde görev almış ve halen söz konusu birimlerde çalışan ve Ajansın kuruluş kararnamesinin yürürlüğe girdiği tarihten (25 Temmuz 2009) itibaren altı ay içerisinde ajansta istihdam edilmek için başvurusunu yapmış olmak. - Uzman Personel İçin Tercih NedenleriAşağıda sayılan alanların birinde veya bir kaçında bilgi ve deneyim sahibi olmak ve bunu belgelemek tercih sebebi olacaktır; Hibe veya Mali Destek Yönetimi, Proje Döngüsü Yönetimi (PDY), Avrupa Birliği Destek Mekanizmaları ve Uygulamaları, Fizibilite Çalışmaları, Proje Hazırlama, Satın Alma Usulleri, İzleme Değerlendirme, Raporlama, Kayıt Tutma, İhale Dosyalarının Hazırlanması ve İzleme Bilgi Sistemlerinin Kullanılması, Kalkınma Kuramları, Bölgesel ve Yerel Kalkınma, Kent Sosyolojisi ve Sosyal Kalkınma, Kırsal Kalkınma, Tarım Politikaları ve Tarım Ekonomisi, Bölgesel Yatırım Olanakları ve Bölgesel Program Tanıtımı, Kentsel Altyapı ve Çevre Altyapısı, Hibe ve Proje Yönetimi konularında Lisansüstü eğitim belgesine sahip olmak, Hukuk Fakültesi mezunları için Avukatlık Ruhsatnamesine sahip olmak, İkinci yabancı dil bilmek, MS Office programlarını iyi düzeyde kullanabilmek, Sürücü ehliyetine sahip olmak ve aktif olarak araç kullanabilmek.* Uzman Personel İçin Başvuruda İstenen Belgeler:Öğrenim Diploması ya da Mezuniyet Belgesinin aslı veya tasdikli sureti veya aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS) sonuç belgesinin ya da buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan yabancı dil belgesinin (TOEFL/IELTS) aslı veya tasdikli sureti veya aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, 4.5x6 ebadında üç (3) adet vesikalık fotoğraf, Sabıkasının bulunmadığına dair Cumhuriyet Savcılığından son 3 ay içerisinde alınmış belgenin aslı, Nüfus Cüzdanı örneği, Özgeçmiş, Erkek adaylar için askerlik görevini yapmış, erteletmiş veya muaf olduğunu gösteren belgenin aslı veya tasdikli sureti ya da aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, KPSS puanıyla başvuracak adaylar için, Kamu Personeli Seçme Sınavlarında yukarıda belirtilen alanlarda ilgili puan türlerinden 80 ve üzeri puan aldıklarını gösterir belgenin aslı veya tasdikli sureti veya aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, KPSS ye girme şartı aranmaksızın iş tecrübesi ile başvuracak adaylar için ise iş tecrübelerini gösterir belge (Kamu Kurumlarından alınacak belge ya da kayıtlı olunan sosyal güvenlik kurumundan çalışma süresini gösterir belge getirilmesi zorunludur), Yukarıda belirtilen tercih sebeplerini gösteren diğer belgeler.* Destek Personeli İçin Sınava Giriş Şartları:- Yönetim Asistanlığı ve Halkla İlişkiler (1) Kişi: Maliye, İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Hukuk, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Halkla İlişkiler ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurumunca kabul edilmiş yurt içi veya dışındaki 4 yıllık Yüksek Öğretim Kurumlarının birinden lisans düzeyinde mezun olmak, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavında KPSS 5, KPSS 7 veya KPSS 8 puan türlerinin birisinden en az 70 puan almış olmak, ya da her hangi bir kamu veya özel sektör kuruluşunda alanında en az 3 yıl çalışmış olmakSon beş yıl içerisinde Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında (KPDS) İngilizce dilinden en az 50 puan almış veya geçerlilik süresi dolmamış buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye (sadece TOEFL ya da IELTS) sahip olmak,- İdari ve Mali İşler (2) Kişi: 4 yıllık fakülte veya yüksekokulların Maliye, İktisat, İşletme veya Muhasebe bölümlerinden ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurumunca kabul edilmiş yurt içi veya dışındaki Yüksek Öğretim Kurumlarının birinden lisans düzeyinde mezun olmak, Kamuda idari ve mali işler alanında en az 3 yıl çalışmış olmak, İngilizce dil yeterliliğine sahip olmak, MS Office programlarını kullanması, finansal raporlama, bütçeleme, Kamu Muhasebe Sistemi, Bütçe Yönetim ve Enformasyon Sistemi (BYES) alanında tecrübe sahibi olması tercih sebebi sayılacaktır.- Personel İşleri (1) Kişi: 4 yıllık Yüksek Öğretim Kurumlarının İşletme, Sosyoloji, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümleri ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurumunca kabul edilmiş yurt içi veya dışındaki Yüksek Öğretim Kurumlarının birinden birinden lisans düzeyinde mezun olmak, Kamuda personel işlerinde en az 3 yıl çalışmış olmakİngilizce dil yeterliliğine sahip olmak, İş Kanunu ve personel işleri konusunda bilgi, beceri ve deneyime sahip, sosyal ve aktif, insan ilişkileri kuvvetli, kariyer planlama, performans değerlendirme, veri işlem, sayısal analiz başta olmak üzere insan kaynakları alanında tecrübe sahibi olmak tercih nedenidir.- Büro İşleri, Veri Hazırlama (2) Kişi: 4 yıllık Yüksek Öğretim Kurumlarının birinden lisans düzeyinde mezun olmak, Kamuda veri hazırlama alanında en az 3 yıl çalışmış olmak İngilizce dil yeterliliğine sahip olmak tercih nedenidir.* Destek Personeli İçin Başvuruda İstenecek BelgelerÖğrenim Diploması ya da Mezuniyet Belgesinin aslı veya tasdikli sureti veya aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, 4.5x6 ebadında üç (3) adet vesikalık fotoğraf, Sabıkasının bulunmadığına dair Cumhuriyet Savcılığından son 3 ay içerisinde alınmış belgenin aslı, Nüfus Cüzdan örneği. KPSS puanıyla başvuracak adaylar için Kamu Personeli Seçme Sınavlarında yukarıda belirtilen alanlarda ilgili puan türlerinden en az 70 veya daha yüksek puan aldıklarını gösterir belgenin aslı veya tasdikli sureti veya aslı Ajansa başvuru sırasında ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, Özgeçmiş, Erkek adaylar için askerlik tecil/terhis, veya muafiyet belgesi aslı veya tasdikli sureti ya da aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi, Tercih sebebi niteliklerini ispatlayıcı diğer bilgi ve belgelerin asılları veya tasdikli suretleri ya da aslı başvuru sırasında Ajansa ibraz edilmek şartıyla fotokopisi,İş tecrübesi ile başvuranların Kamu Kurumlarından veya ilgili Sosyal Güvenlik Kurumundan alacakları ispatlayıcı belge.* Sınav Şekli: Yarışma sınavı sözlü olarak yapılacaktır. Sınav kurulu üyelerince sözlü sınavda; KPSS başarı durumu, adayın çalıştığı alandaki uzmanlık düzeyi, mesleki tecrübe ve bilgi birikimi, yabancı dil bilgisi ve bilinen yabancı dili kullanabilme düzeyi, adayın kavrayış, ifade ve temsil kabiliyeti, muhakeme gücü, görevlendirilecek pozisyona yatkınlık, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu gibi niteliklere sahip olup olmadığını da göz önüne alarak her adaya ayrı ayrı not verilecektir.* Başvuru: Adayların, sınava katılabilmek için yukarıda sayılan başvuru belgelerini 23/ 10/ 2009 Cuma günü saat 17.00ye kadar Tekirdağ Valiliği Özel Kalem Müdürlüğüne elden teslim etmeleri veya son başvuru tarihine kadar ulaşmak kaydıyla posta yolu ile göndermeleri gerekmektedir. Bu tarih ve saatten sonra yapılan başvurular ile postadaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır. * Sınava Giriş: Ajansa yapılan başvurular, dosya üzerinde değerlendirildikten sonra yarışma sınavına katılabilecek adayların isimleri ile sınava ilişkin tarih ve yer bilgileri, http://www.tekirdag.gov.tr/ , http://www.edirne.gov.tr/ , http://www.kirklareli.gov.tr/ internet sayfalarından ileriki zaman dilimlerinde ilan edilecek olup, adaylara ayrıca tebligat yapılmayacaktır. Yapılacak değerlendirme sonucunda alınması planlanan personel sayısının üç katına kadar aday yarışma sınavına çağırılabilecektir. Uzman personel bakımından; KPSS ve Dil Yeterlilik Belgesi puanları, iş deneyimi, ilanın ilgili bölümlerinde yer alan tercih nedenleri, 5449 Sayılı Kanunun ve ilgili personel yönetmeliğinin istihdam önceliğine ilişkin hükümleri dikkate alınarak yapılacak sıralama sonucunda toplam 87 aday sözlü sınava çağırılabilecektir. Destek personeli bakımından; KPSS puanları, iş deneyimi, ilanın ilgili bölümlerinde yer alan tercih nedenleri, 5449 Sayılı Kanunun ve ilgili personel yönetmeliğinin istihdam önceliğine ilişkin hükümleri dikkate alınarak yapılacak sıralama sonucunda toplam 18 aday sözlü sınava çağırılabilecektir. Yarışma Sınavına girmeye hak kazanan adaylar internet sayfasında belirtilen saat ve yerde, nüfus cüzdanı veya sürücü kimlik belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı bir kimlik belgesiyle hazır bulunacaklardır. * Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve İlanı: Sınav kurulu üyelerinin verdikleri notların aritmetik ortalaması sınav sonucunu gösterir. Sınav başarı notu 100 (yüz) puan üzerinden en az 70 (yetmiş) tir. Ancak, sınavda başarılı olanların sayısı ilan edilen boş pozisyon sayısından fazla ise, en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralama yapılarak, boş pozisyon sayısı kadar aday yarışma sınavını kazanmış kabul edilir. Yarışma sınavında yetmişin üzerinde puan almış olmak bu sıralamaya giremeyen adaylar için kazanılmış hak teşkil etmez.Sınav kurulu, başarı sırasına göre sıralamaya tabi tutmak suretiyle başarılı adaylar arasından, boş pozisyon sayısının yarısı kadar yedek aday belirleyebilir. Yedek liste oluşturulan durumlarda asil adaylardan göreve başlamayanların yerine, yedek adaylar sırasına göre istihdam edilir. Bunlar hakkında Kalkınma Ajansları Personel Yönetmeliğinin ilgili hükümleri aynen uygulanır.Sınav kurulu, sınav sonunda ortalama başarı puanını düşük bulduğu takdirde boş pozisyon sayısından daha az sayıda personel alma, yeterli niteliğe sahip adayın bulunamadığı durumlarda da personel istihdam etmeme hakkına sahiptir. Kazananlar, sınav kurulu tarafından sonuçların kendisine intikal ettirildiği tarihten itibaren en geç üç gün içinde http://www.tekirdag.gov.tr/ , http://www.edirne.gov.tr/ , http://www.kirklareli.gov.tr/ adreslerinde ilan edilir ve ayrıca sınav sonucu, göreve başlama çağrısı ile birlikte, kazanan adaylara yazılı olarak bildirilir. Başvuru ve işlemler sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya herhangi bir şekilde gerçeği sakladığı tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır ve bunlarla sözleşme yapılmaz. Bu gibi durumları tespit edilenlerle sözleşme yapılmış olsa dahi sözleşmeleri feshedilir. Bu kişiler hiçbir hak talep edemezler ve haklarında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur
KAYNAK:YEŞİLYURT GAZETESİ

Milliyetçi Hareket Partisi yeni yönetimi görev bölümü yaptı

Milliyetçi Hareket Partisi’nin (MHP) 04 Ekim 2009 Pazar günü Kırklareli İl Kongresi’nde seçilen yeni yönetim 09 Ekim 2009 Cuma günü toplanarak görev bölümünü gerçekleştirdi
Milliyetçi Hareket Partisinin 04 Ekim 2009 tarihinde yapmış olduğu Kırklareli İl Kongresinde göreve seçilen yeni yönetimi 09 Ekim 2009 Cuma günü akşamı parti il binasında seçilen üyelerinin tam kadro katılımı ile toplandı.Milliyetçi Hareket Partisi Basın ve Halkla İlişkilerden Sorumlu Kırklareli İl Başkan Yardımcısı Hakan Aytaç Kaya yapılan toplantı ile ilgili olarak şunları kaydetti:Yönetim Kurulumuzun 09 Ekim 2009 Cuma günü akşamı yapılan ilk toplantısında İl Başkanımız Şaban Savaşan 04 Ekim 32009 Pazar günü yapılan İl Kongresini değerlendirerek, yeni yönetimin önünde zorlu günler olduğunu belirtti. Bu günden itibaren Milliyetçi Hareket Partisinin tek başına iktidar yürüyüşünde kırgınlıklara ve dargınlıklara sebep vermeden eskisiyle, yenisiyle bütün üyelerini ve Milliyetçi Hareket Partisine gönül verenleri kucaklayacağımızı ifade etti.Toplantıda yapılan görev bölümü şu şekilde oldu:İl Başkanı Şaban Savaşanİl Başkan Vekili Adem EsenBaşkan Yardımcısı (Seçim İşlerinden Sorumlu) Reha OrasBaşkan Yardımcısı (Teşkilatlardan Sorumlu) Ercan AndıçBaşkan Yardımcısı (Basın ve Halkla İlişkiler Sorumlu) Hakan Aytaç KayaBaşkan Yardımcısı (Hukuk İşlerinden Sorumlu) Cemal TerziBaşkan Yardımcısı (Mahalli İdarelerden Sorumlu)Oktay KatrancıBaşkan Yardımcısı (AR-GE Sorumlusu) Yılmaz BakaçBaşkan Yardımcısı (Eğitim İşlerinden Sorumlu) Remzi BerkelBaşkan Yardımcısı (Esnaf ve Sanatkârlardan Sorumlu) Cengiz KurtişoğluBaşkan Yardımcısı (Partiye Bağlı Kuruluşlar) Necdet KolluBaşkan Yardımcısı (Sosyal Faaliyetlerden Sorumlu) Mehmet SazaraParti İl Sekreteri Mustafa TerekliParti İl Muhasibi Seyfi GülerKurulan komisyonlarda görev taksimi ise şu şekilde yapıldı;Tarım Komisyonu; Necdet Kollu, Remzi Berkel, Cengiz Uysal, Oktay KatrancıEğitim Komisyonu; İhsan Taşkın, Cemal Terzi, Necdet Kollu, Remzi BerkelSanayi ve Ticaret Komisyonu; İbrahim Aysan, Reha Oras, Adnan GüvençerEsnaf ve Sanatkârlar Komisyonu; Cengiz Kurtişoğlu, Mehmet Sazara, Zinnur ÖzdereÇevre ve Sağlık Komisyonu; Hakan Aytaç Kaya Ahmet Türküsev, Halim GültekinMahalli İdareler Komisyonu; Oktay Katrancı, Ergün Sözen, Arif Yakar, İlker AktaşGençlik ve Spor Komisyonu; Hikmet Özün, Erdal AlparslanKadın ve Sosyal Hizmetler Komisyonu; Nedime Tutar, Handan Doğan, Çiğdem Sutay
KAYNAK:YEŞİLYURT GAZETESİ

Nalcı, Çorlu-Tekirdağ Bağlantı Yolu’nun Sözünü Aldı

10 Ekim 2009 Cumartesi günü Muratlı Tekirdağ demiryolu bağlantı yolunun ilk kaynağını yapmak üzere Tekirdağ’a gelen Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım, Ulaştırma Müsteşarımız Sayın Mehmet Habip Soluk ile MHP Tekirdağ Milletvekilimiz Sayın Kemalettin Nalcı ve birçok yetkili bir araya gelmiştir.
Demiryolu inşaatı ile ilgili yetkililerden bilgi alan Nalcı ve davetliler, inşaatın son durumu ve bitiş tarihi ile yapılan diğer çalışmalar hakkında bilgilendirilmiştir.
Nalcı, Çorlu-Tekirdağ Bağlantı Yolu’nun Sözünü Aldı
Yapılan bilgilendirme sırasında, MHP Tekirdağ Milletvekili Kemalettin Nalcı, tüm Trakya Halkı’nın merakla beklediği Çorlu - Tekirdağ ve Çerkezköy – Kınalı bağlantı yollarının çift şerit olması gerektiğini ve bu yolların yapımının bir an önce yatırım takvimine alınması gerektiğini belirtmiştir. “Bilindiği gibi bu yollar, çok sık kullanılan, ağır yüklere maruz kalan ve birçok kazanın meydana geldiği yollardır. Yollar yapıldığı takdirde vatandaşımız ve nakliyecilerimiz rahatlayarak kazaların azalması sağlanacak ve Türkiye’nin en çok katma değer yaratan İllerinden birisi olan Tekirdağ’ımıza yakışan yapılmış olacaktır” ifadelerini kullanan Nalcı, daha sonra Kumbağ ile Şarköy’ü birleştiren Uçmakdere yolunun da yapılmasını Bakan’dan istedi. Sayın Bakanımız bağlantı yolları ile ilgili olarak “okyanusu geçip derede boğulmayız. Bahsettiğiniz yolları en kısa sürede yapacağız” dedi. Daha sonra Sayın Bakanımız ve Sayın Valimiz Zübeyir Kemelek de, Kumbağ Şarköy yolunun valilik bünyesinde yapılacağını ve bir an önce gerekli çalışmaların başlayacağını belirtti.
Verilen sözlerin takipçisi olacağını ve bu yollar yapılana kadar gündemde tutacağını sözlerine ekleyen Nalcı, daha sonra yetkililer ile beraber demiryolu güzergahından geçerek, Muratlı’da rayların ilk kaynağının yapılması işlemine katılmış ve vatandaşlarla sohbet etmiş ve isteklerini not almıştır.

Çorlu TSO Yeni Hizmet Binası Organizasyonu


ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI OLARAK HİZMET VERDİĞİMİZ ODA HİZMET BİNAMIZ FAALİYETE GEÇTİĞİNDE 2 BİN 500 OLAN ÜYE SAYIMIZ 5 BİNLERİ BULMUŞTUR.
SANAYİ BAKIMINDAN GELİŞEN ÇORLUMUZ AYNI ZAMANDA SOSYAL VE KÜLTÜREL YAPISI BAKIMINDAN DA GÜNDEN GÜNE HIZLA GELİŞMEKTEDİR. BU GELİŞMELERE PARALEL OLARAK ÜYELERİMİZİN TALEPLERİ DE DEĞİŞMEKTEDİR. ÜYELERİMİZ, ODALARINA GELDİKLERİNDE ARAÇLARI İÇİN PARK SORUNU YAŞAMAMAK; DAHA VERİMLİ KONFERANSLAR DİNLEYECEKLERİ, EĞİTİM ALACAKLARI SALONLAR TALEP ETMEKTEDİRLER.
TÜM BU ETKENLER BİZLERE İVEDİLİKLE YENİ BİR HİZMET BİNASI YAPMAK GEREĞİNİ GETİRMİŞTİR.
TÜRKİYE MADEN TETKİK ARAMA ENSTİTÜSÜ’NÜN İHALE İLE SATIŞA ÇIKARDIĞI ŞU ANDA İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ 17.214 m2’LİK ARSAYI ODAMIZA KAZANDIRDIK. TAPUMUZU ALDIK.
HEDEFİMİZ EN KISA ZAMANDA ÜYEMİZE, ÇORLUMUZA YAKIŞAN BİR HİZMET BİNASINI İNŞAA ETMEKTİR.
ÜYELERİMİZE VE ÇORLUMUZA HAYIRLI OLMASINI DİLİYOR; KATILIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Özlem YEMİŞÇİ/

BAŞKAN

11 Ekim 2009 Pazar

SOSYAL DAYANIŞMA VE YARDIMLAŞMA VAKFI KÖMÜR DAĞITIMINA BAŞLADI



Edirne Valiliği Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) tarafından fakir, dul, yetim ve yardıma muhtaç yoksul ailelere kömür dağıtımı başladı. Dağıtıma katılan Edirne Valisi Mustafa BÜYÜK Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürü Hicran BALİ’ den yapılan yardım hakkında bilgi aldı. Buna göre Edirne merkez ve ilçeler için 15.150 aileye 13.850 ton kömür dağıtılacaktır. Edirne merkez köy ve mahallelere 5.000 ton kömür 4.000 aileye aile başına 1 ton 250 kg ( 48 torba ) olarak teslim edilmektedir. Vali Büyük yardım sırasında yaptığı açıklamada dağıtımı yapılan kömürün çeşitli kontrollerden geçirilerek çevreye en az zarar veren kömürün seçildiğini vurguladı.

110 kiloluk orkinos bir saatte tükendi

Tekirdağ'ın Hayrabolu ilçesinde, bir balıkçı tezgahında satışa sunulan 110 kiloluk orkinos balığı, bir saatte tükendi. Balıkçı Orhan Yıldız, yaptığı açıklamada, Marmara Denizi'nde yakalanan 110 kiloluk orkinos balığını Tekirdağ balık halinden açık artırmayla satın aldığını söyledi. Bu balığı parçalayarak bir saatte sattığını anlatan Yıldız, ''Kilosunu 10 TL'ye sattığım orkinos büyük ilgi gördü. Müşterilerim, her zaman bulunmayan bu balığı kısa zamanda tüketti'' diye konuştu.

HAYRABOLU'DA İŞKUR TARAFINDAN DÜZENLENEN İMEP KURSU KURSİYERLERİ SERGİ AÇTI


Tekirdağ iline bağlı Hayrabolu’da istihdama yönelik olarak açılan İŞKUR kurslarını tamamlayan kursiyerler sergi açtı.
Cumhuriyet Mesleği Eğitim Merkezinde İŞKUR tarafından devam eden istihdama yönelik Meslek Edindirme Projesi (İMEP) kapsamında açılan konfeksiyon makineleri kursunu tamamlayan kursiyerler sergi açtı. . .
Sergi açılışında konuşan belediye başkanı Hasan İrtem, İŞKUR tarafından açılan iş edindirme kurslarının çok yararlı olduğunu;” İŞKUR İle Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanlığı dönemimde sürekli istihdama yönelik projelere imza attık. Bu nedenle İŞKUR’un meslek edindirme kurslarını benimsiyorum. Sanayi sektöründe kalifiye elaman sıkıntısı çekiliyor. İŞKUR’un bu kursları açığı kapatmada oldukça yararlı oluyor, sanayicinin ihtiyacı olan ara elemanı yetiştiriyor. Bundan böylede İŞKUR projelerinin ilçemizde açılmasını istiyorum. Bu kursu bitiren bayanlarımız tekstil sektöründe ellerindeki sertifikalarıyla çok daha rahat iş bulabilecekler.” Dedi. . . .
Sergide 6 gün süreyle açılan 2 adet konfeksiyon makineleri kursunu devam eden 36 kursiyerin yaptıkları çalışmalar sergilendi. Serginin 3 gün açık kalacağı belirtildi.
Sergiye Belediye Başkanı Hasan İrtem, İŞKUR İl Müdür Yardımcısı Mine Yalçınsoy, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Erhan Cirit, Mesleki Eğitim Merkezi Müdürü Mehmet Çakıcı ve kursiyerler katıldı.

ARENA SİRKİ TEKİRDAĞDA BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ




Tekirdağ Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün organizasyonuyla Tekirdağ’a gelen Arena Sirki, Tekirdağlılara unutulmaz bir gece yaşattı. Sirk gösterilerinin açılışında konuşan Tekirdağ Belediye Başkan Vekili Ali Kılıç, sosyal ve kültürel faaliyetlere önem verdiklerini belirterek, “Halkımız organizasyonumuza büyük ilgi gösterdiler. Bundan sonra da bu tür sosyal ve kültürel faaliyetlere önem vereceğiz” dedi. Arena sirkinde, palyaçodan akrobatlara, kedi köpeklerden aslan ve kaplanların gösterilerine kadar tüm gösteriler ilgiyle izlendi. Özellikle aslan ve kaplanların eğiticileri ile yaptığı gösteri Tekirdağlıları heyecanlandırdı. Özellikle çocuklar, sahneye gelen midilli atlar ve deve ile fotoğraf çektirebilmek için birbirleriyle yarıştı.
sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...