***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

13 Ekim 2009 Salı

TREDAŞTAN DUYURU

Son zamanlarda bölgemizde yer alan basın kuruluşlarından gelen “imdat grupları (jeneratör)” projelerinin onaylanması ile ilgili soruların çoğalması sebebi ile Şirketimiz bahse konu proje onayları ile ilgili kamuoyunu bilgilendirme gereğini duymuştur.
Sorumluluk sahamızdaki abonelerimize ait elektrik proje onayları, proje gücüne bakılmaksızın Şirketimiz yetkisinde olup, imdat grupları adı altında bulunan jeneratör projelerinin ağustos 2009 tarihine kadar onayları Bakanlık tarafından veya Bakanlığın her bir proje için ayrı ayrı yetkilendirerek projeleri Şirketimize göndermesi ile tarafımızca yapılmakta idi. TEDAŞ’ın özelleştirme kapsam ve programına alınması ile 4046 sayılı Özelleştirme Kanunu uyarınca dağıtım Şirketlerinin özel teşebbüslere devredilmesi işlemlerinin başlaması ile Bakanlığımız, proje onay ve geçici kabullerinin tekrar düzenlenmesi yönünde çalışmalar başlatarak proje onayları ile ilgili prosedürlerin azaltılarak proje onay işlemlerinin hızlanması yönünde bazı kararlar almış ve bu kararlar T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Enerji İşleri Genel Müdürlüğü tarafından ağustos 2009 tarihinde Şirketimize bildirilmiştir.
Alınan kararlar;
“3096 sayılı ve 4046 sayılı kanunlar kapsamında tüzel kişiler tarafından devralınıp işletilen dağıtım bölgeleri dahil olmak üzere Dağıtım Şirketine ait lisans bölgelerinde;
Dağıtım Şirketlerince veya Dağıtım Şirketleri dışında üçüncü şahıslarca tesis edilen dağıtım tesisleri ile ilgili olarak Elektrik Enerji Tesislerini, Proje Yönetmeliğine göre hazırlanan projelerin,
Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliğine göre Üçüncü Şahıslarca tesis edilen iç tesisatlara ait ve Elektrik İç Tesisleri Proje Yönetmeliğine göre hazırlanan projelerin,
Bakanlığımız tarafından proje onay ve geçici kabul yapma yetkisi verilmemiş olan Organize Sanayi Bölgelerindeki dağıtım tesislerine ait projelerin,
Üçüncü Şahıslar tarafından tesis edilen imdat gruplarına ait projelerin,
Onaylanması işlemleri ile bu projelere göre yapılan tesislerin geçici kabul ve işletmeye alma işlemleri yapmak üzere Dağıtım Lisansına sahip Dağıtım Şirketleri yetkilidir.”
Yukarıdaki açıklamalar ışığında; sorumluluk sahamız olan Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne illeri kapsamında, üçüncü şahıslara ait elektrik projeleri ile imdat grupları (jeneratör) proje onay, geçici kabul ve işletmeye alma işlemleri Genel Müdürlüğümüz yetkisindedir.
İmdat grupları (jeneratör) kullanan Vatandaşlarımızın can ve mal emniyetleri açısından güvenliklerinin sağlanabilmesi için gerekli emniyet tedbirlerini içeren projelerini hazırlatıp Şirketimize onaylatması, geçici kabul ve işletmeye alma işlemlerini Şirketimiz kontrolünde yapması gerekmektedir. Güvenlikleri açısından önem arzeden bu işlemler 02.09.1988 tarih ve 19917 sayılı Resmi gazetede yayımlanan ELEKTRİK ENERJİSİ İMDAT GRUPLARI VE OTOPRODÜKTÖR TESİSLERİ RUHSAT YÖNETMELİĞİ’nin 6-a. maddesinde belirttiği üzere hukuki bir zorunluluktur.

Ahmet ERDOĞAN
Yönetim Kurulu Başkanı
Genel Müdür

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...