***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

13 Ocak 2010 Çarşamba

“Basın Dostu” plaketleri törenle verildi


Keşan Saros Gazeteciler Derneği (KESEGAD) “Basın Dostu” plaketleri ödül töreni, düzenlenen törenle verildi.

Keşan Kültür Merkezi (Keşan İlçe Halk Kütüphanesi)’nin 2. katında ve 12.00 – 13.00 saatleri arasında gerçekleştirilen kokteyli törende, belirlenen 10 basın dostu, plaketlerini, Dernek Kurucu Başkanı Necdet Uybaş’ın elinden aldı.
KTSO (Keşan Ticaret ve Sanayi Odası)’nun sponsor olduğu plaket törenini, Berk Organizasyon gerçekleştirdi. Törene; Keşan Kaymakamı Metin Borazan, AK Parti Edirne Milletvekili Prof. Dr. Necdet Budak, Keşan Belediye Başkanı Opr. Dr. Mehmet Özcan, Keşan İlçe Halk Kütüphanesi Müdürü Bülend Dizdaroğlu, KTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, DSİ Keşan Kontrol Başmühendisi Salih Bostancı, Keşan Orman Fidanlık Mühendisi Özlem Özmen, Mali Müşavir/Muhasebeci Kubilay Alkan, Mali Müşavir/Muhasebeci İsmail Hakkı Öztürk ve Keşan Anadolu Lisesi Müdürü Osman Başak ile davetliler katıldı.
KESAGAD Üyesi Çiğdem Çeliktuğ’un sunuculuğunu yaptığı plaket tören, Dernek Kurucu Başkanı Necdet Uybaş ve Kurucu üyelerin, konukları, kapıda karşılamasıyla başladı. Klasik müzik eşliğinde salona giren konuklar, burada kısa süre dinlendi.
Çiğdem Çeliktuğ, kısa konuşmasında, 6 Ekim 2009 tarihinde kurulan KESAGAD’ın, Keşan’da ilk defa başlatmış olduğu “Basın Dostu” konsepti ödüllerinin sahiplerine ulaşması adına toplandıklarını belirtti.
UYBAŞ:
TOPLUMA ÖRGÜTLENME ÇAĞRISI YAPAN
GAZETECİLERİN ÖRGÜTÜ YOKTU
Saygı duruşunda bulunulması ve istiklal Marşının okunmasının ardından, Necdet Uybaş, bir konuşma yaptı. Gazetecilerin topluma sürekli olarak örgütlenme, örgütlü olma ve güçlerini birleştirme çağrısı yaptıklarını ancak, bugüne kadar kendilerinin bir örgüt kurmayı başaramadıklarını belirterek, şunları söyledi: “Biz gazeteciler de yıllarca bir araya gelip bir çatı altında toplanamadık. Ancak, gelecek yılın sonlarında özellikle genç arkadaşların çabalarıyla bir dernek kurmayı başardık. Daha sonra da yaptığımız etkinliklerle adımızdan bahsetmeyi başardık.
Keşan’da sivil toplum örgütleri ve milletvekilleri masaya aynı anda yumruk vurduğunda haklarını alıyorlar. Biz de bunlara katkı yapmaya ve tarafları hareketlendirmeye çalışacağız.””
Konuşmanın ardından plaket törenine geçildi. Basın Dostları; Borazan, Budak, Özcan, Dizdaroğlu, Helvacıoğlu, Bostancı Özmen, Alkan, Öztürk ve Başak, plaketlerini Uybaş’ın elinden aldı.
Ödül alan Basın Dostları, daha sonra teşekkür konuşması yaparak görüşlerini şu sözlerle dile getirdi:
HELVACIOĞLU:
KTSO OLARAK GAZETECİLERİ DESTEKLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ
“Bilginin küresel bir güç olduğu günümüzde, gazetecilik mesleğinin topluma haber ve bilgi akışı sağlamak açısından önemli bir misyon içerdiğinin hepimiz bilincindeyiz. Bu önemli görevi gerçekleştirmek için her zaman büyük bir özveriyle çalışan bölge gazetecilerimizi bir çatı altında görmekten mutluluk duyuyoruz. Yerel gazeteciliğin desteklenmesi demokrasiye verilen destekle olur.
Yerel gazeteciler sayesinde, toplum, çevresinde gelişen olaylardan haberdar olur. Bu bağlamda da bölgemiz gazetecilerinin de kamuoyunu aydınlatmada üzerine düşen görevi başarıyla yerine getirdiği inancındayız. KSTO olarak bölge gazetecilerimizi desteklemeye devam edeceğiz. Tüm gazetecilerimizin çalışan Gazeteciler Günü’nü de kutluyorum.”
ÖZTÜRK:
GAZETECİLİK, MEŞAKATLİ BİR İŞ
“10 Ocak Dünya Çalışan Gazeteciler Günü’nüzü kutluyorum. Basının, Türk milletinin müşterek sesi olduğuna inanıyorum. Gazetecilik çok meşakatli bir iş. Şu anda dünyada 39 gazeteci tutuklu. Bunlar, görev aşkına kendi yaşamlarını tehlikeye atan arkadaşlarımız. İnşallah Derneğiniz ileriki yıllarda Dünya Gazetecilerini Koruma Komitesi’ne üye olur. Bu sayede sesinizi daha çok duyurursunuz.”
BAŞAK:
MİLLETİN ORTAK SESİNE KULAK VERELİM
Bizlere Basın Dostu ödülü veren derneğinize teşekkür ederim. Basın milletin müşterek sesidir. Bu sese ne kadar çok duyarlı olursak, o kadar hür oluruz. Bu ortak sese kulak verelim. Biz çevremizde yaşanan olayları basından öğreniyoruz. Basın mensupları gerçekten güç koşullarda görev yapmaktadır. Ama biz en doğru ve en gerçekçi bilgileri onlardan alıyoruz. Demokrasimizin devam etmesinde basın, en hayati öğelerden biridir. Allah herkese böyle, güzel, mutlu ve kıvanç dolu günler yaşatsın.”
ALKAN:
İLK YEREL GAZETE 1824’TE YAYIMLANDI
“İlk yerel gazete 1824’te İzmir’de yayımlanan Zmirli gazetesidir. İlk Türkçe gazete, devlet yönetiminde 1831'de çıkarılan Takvim-i Vekaî'dir. Özel sektör tarafından 21 Ekim 1860 tarihinde çıkarılan ilk Türkçe gazete ise Tercüman-ı Ahval'dir.
Gazeteciler, toplumda çok önemli görevleri yerine getirmektedir. Beni böyle bir ödüle layık görfükleri için yerel basınımıza çok teşekkür ediyorum.”
ÖZMEN:
“Ben de bu ödülü bana layık gördüğünüz için çok teşekkür ediyorum. Yıllardır beraber çalışıyoruz. Çok güzel haberler yaptık. Fidan sevgisinin aşılanmasında basının önemli rolü oldu.
Gazeteciler gününüzü kutluyorum.”
BOSTANCI:
“DSİ teşkilatı olarak verdiğiniz ödülden dolayı sizlere çok çok teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.”
DİZDAROĞLU:
KÜTÜPHANE’NİN TANITILMASINDA
BASININ ROLÜ BÜYÜK
“Böyle bir ödüle layık gördüğünüz için teşekkür ederim. Kütüphane’mizin gerek Keşan’da ve gerekse ülke çapında modern bir kütüphane olmasında basının önemi çok büyük. Gazetecilerin her zaman çok büyük desteğini gördük. Kütüphanemiz 2009’da bir önceki yıla oranla %110 oranında artış gösterdi. Sayın milletvekilimize, kaymakamımıza ve belediye başkanımıza da katkılarından dolayı çok teşekkür ediyorum.”
ÖZCAN:
BASIN ÖZGÜR OLMALI
“6 yıldır belediye başkanlığı yapıyorum. Bu yıllar içerisinde yerel basında ya da yaygın basında olsun görev yapan arkadaşlar görevlerini layıkıyla yapıyorlar. Sizlerle her 10 Ocak’ta bir yemekte buluşmayı geleneksel hale getirdik.
Kısaca belirtmek gerekirse basın özgür olmalı. Sağlıklı düşünebilmeli, düşündüğünü özgürce söyleyebilmeli. Basın demokrasinin çok ciddi bir göstergesidir. Sizleri kutlayarak, çalışmalarınızda başarılar diliyorum. Belediyeniz olarak, her zaman yanınızda olduğumuzu bilmenizi istiyorum.”
BUDAK:
KEŞAN’DA YAŞASAYDIM HER SABAH
İLK ÖNCE YEREL GAZETELERE BAKARDIM
“Sizlerle bir arada bulunmaktan duyduğum memnuniyeti dile getirerek sözlerime başlıyorum. Basını gerçekten çok önemsediğimi bilmenizi isterim. Edirne’deki yerel basın, doğru ve toplum yararına, bölge halkının huzuru için çok ciddi işler yapıyor. Bunun için Edirne milletvekili olarak siz gazetecilere ne kadar teşekkür etsem azdır.
Özgür basın kuruluşları toplumsal amaca hizmet eder. Ulusal ve yerel basın kuruluşları, kamu ve sivil toplum kuruluşlarının yaptığı çalışma ve hizmetlerin insanlara iletilmesinde en önemli rolü oynar…
İnsanların çevresiyle ilişki kurmasında yerel basın kuruluşları vazgeçilmez bir etkendir.
Ankara’da değil de Keşan’da yaşasaydım, her sabah kalktığımda ilk önce yerel gazetelere bakardım. Bakmadan da güne başlamazdım.
7 yıldan beri milletvekilliği yapıyorum. Bu süre içerisinde ilk kez KESAGAD’ta gazetecilerle ilgili düşüncelerimi ifade etme imkanı buldum. Sizlere teşekkür ederim.
BORAZAN:
ÖZGÜR BASIN OLMAZSA ÇAĞDAŞLIK OLMAZ!
“Bizleri bir araya getiren derneğimize çok teşekkür ediyorum. Çağdaşlıktan bahsediyoruz. Özgür basın olmazsa çağdaşlık olmaz! Bunun için mahalli ve yaygın basın da özgür olmalı. Bu vesileyle gazeteciler gününüzü kutlarım.”
Konuşmaların ardından, gazeteciler ve basın dostları topluca bir hatıra fotoğrafı çektirdi. Daha sonra klasik müzik eşliğinde verilen kokteyle geçildi. Kokteylin ardından tören sona erdi.
KAYNAK:KEŞAN HABER GAZETESİ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...