***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

30 Ekim 2009 Cuma

Özcan, promosyon konusunda sert çıktı: Belediyenin hakkını peşkeş çekemem..!!


Keşan Belediyesi’ndeki işçi ve memurların maaşları karşılığı bankadan alınan promosyonun dağıtılması konusunda gelen eleştirileri cevaplayan Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan; böyle bir hak olmadığına işaret ederek, “Ben kimsenin hakkını hukukunu çiğnetmem yedirmem. Ama belediyenin hakkını da kimseye peşkeş çekemem. Kusura bakmasınlar.” şeklinde konuştu.
Özcan, işçi ve memur temsilcilerinin, “yasal yollara başvurulacağı” şeklindeki açıklamalarına karşılık da “Parayı Keşan için harcadım. Nereye istiyorlarsa oraya başvursunlar umurumda değil. Ben haklıyım.” dedi.
………………………………………..
Keşan Belediye Başkanı Opr. Dr. Mehmet Özcan, dün yaptığı açıklamada; Keşan Belediyesi’nde çalışan 232 kişinin maaşlarının yatırılması karşılığı bankadan alınacak promosyonun dağıtımı ve işçilerin ikramiyelerinin ödenmemesi konusundaki eleştirilere cevap verdi.
“60 BİN NÜFUSUN PAYINI İSTİYORLAR”
Keşan Belediyesi’nde çalışanların maaşlarının, diğer bazı kuruluşlar gibi, bir üst kuruluştan ve ödeme gününden 2-3 gün önce bankaya gelmediğine dikkat çeken Başkan Özcan, şu ayrıntılara dikkat çekti: “Eğer böyle olsaydı, bankadan alınan promosyon çalışanların hakkı olurdu. Ancak Keşan Belediyesi’nin gün içinde tahsil ettiği ne kadar para varsa, aynı gün bankaya yatırılıyor. İller Bankası payımız ise her ayın 10’unda veya 12’sinde bankaya yatar. İller Bankası payı, Keşan sınırları içerisinde yaşayan 60 bine yakın insanın hakkı olan paydır. Ben işçi ve memurlara sözleşmelerinde olan tarihte maaşlarını ödüyorum.”
“neyin hakkını istiyorlar?”
Çalışanların, “Biz 15’inde değil de 19’unda maaş alalım.” demeleri halinde, onlar adına bankayla pazarlık yapabileceğine işaret eden Özcan, “O zaman, bankadan alınacak parayı onlara veririm. Hatta pazarlığa bir işçi temsilcisi de katılır.
Ama şimdi neyin hakkını istiyorlar? Hiç hakları olmadığı halde 60 bin nüfusun payını istiyorlar! Türkiye genelinde her ay toplanan vergilerin %6’sı belediyelere ayrılır. Belediyelere de nüfusuna göre sınıflandırılır. Belediyeler, Ankara’dan gelen parayı, sorumlu oldukları kitleye hizmet için harcar. Keşan Belediyesi de öyle yapıyor.” şeklinde konuştu.
“BAHSETTİKLERİ GENELGE BİZİMLE İLGİLİ DEĞİL”
Keşan Belediyesi’nin de diğer belediyeler gibi İller Bankası’na ortaklık payı ödediğine dikkat çeken Mehmet Özcan, şöyle devam etti: “Ben Belediye olarak her sene İller Bankası’na 600 bin TL’ye yakın ortaklık payı ödüyorum. Niye bize ucuz kredi veriliyor? Ortak olduğumuz için. Peki işçi arkadaşlarımızın bu ortaklık payına bir katkıları var mı? Yok. Belediye, halktan kazandığı paralarla ortaklık payını ödüyor. Kanuna göre İller Bankası payları belediyelere verilir. Ben bu parayı ister memur, ister işçi maaşlarında kullanırım. İstersem yol, park bahçe yaparım. Bu beni ilgilendirir. İşçilerin maaşını cumartesi-pazar günlerini de hesaba katarak 15’inde ödüyorsam neyin hakkını benden istiyorlar? Örneğin hastaneye maaş gününden iki gün önce para yatırılır. Bu para iki gün boyunca banka tarafından kullanıldığı için onlar da artı değer olan parayı çalışanlarına dağıtır. Belediyenin durumu ifade ettikleri genelge ile ilgili değildir. Bana bir yerden para gelmiyor. Ben belediyenin kasasından ödüyorum işçi ve memurumun maaşını. Bahsettikleri genelge bizimle ilgili değil.”
“BELEDİYENİN HAKKINI KİMSEYE PEŞKEŞ ÇEKEMEM KUSURA BAKMASINLAR”
Keşan Belediyesi’nin bankalarla, ayda yaklaşık 2 milyon TL’lik para sirkülasyonu olduğunu ifade eden ve belediyedeki işçiler ile memurların maaşlarının 385 bin TL tuttuğunu aktaran Özcan, “Hangi mantıkla bu paydan hak istiyorlar. Bana bunu bir akıllı açıklasın! Ben kimsenin hakkını hukukunu çiğnetmem yedirmem. Ama belediyenin hakkını da kimseye peşkeş çekemem. Kusura bakmasınlar.” şeklinde konuştu.
“İKRAMİYE SIKINTISI DOĞRU AMA BORCUM BORÇ”
İkramiyeler ile ilgili sıkıntı yaşandığını doğrulayan ve borcunun borç olduğuna işaret eden Mehmet Özcan, “ demiyorum. Sıkıntı var. Altyapıdan çıktık, sorunlar var. Sapla saman karıştırılmasın. Sizler de Keşan’da yaşıyorsunuz. Siz de o zaman promosyon parası isteyin bizden. Mantık aynı çünkü.” dedi.
“NEREYE İSTİYORLARSA ORAYA GİTSİNLER UMURUMDA DEĞİL”
İşçi ve memurların, promosyonların verilmemesi ile ilgili olarak yargı yoluna başvuracağını ilettiğimiz ve görüşünü sorduğumuz Mehmet Özcan, şöyle dedi: “Nereye istiyorlarsa oraya gitsinler umurumda değil. Ben o parayla kendime araba almadım. Belediyenin işleri için kullandım.”
MEDYA KEŞAN/

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...