***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

30 Ekim 2009 Cuma

Cumhuriyet’in 86. yıl dönümü Keşan ilçesindede yapılan Törenlerle kutlandı


Cumhuriyet’in ilan edilişinin 86. yıl dönümü, dün gerçekleştirilen Cumhuriyet Bayramı törenleri ile kutlandı.
Törenler, saat 09.30’da; AK Parti Edirne Milletvekili Prof. Dr. Necdet Budak, Keşan Kaymakamı Metin Borazan, Garnizon Komutanı Tuğg. Kasım Erdem, Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan, Keşan Cumhuriyet Başsavcısı Naim Karaağaç’ın, Keşan Kaymakamlık makamında tebrikleri kabul etmesi ile başladı. Daha sonra bayram törenine geçildi.
Sunuculuğunu, Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Ortaöğretim Formatörü Başar Şen ve Rasim Ergene İlköğretim Okulu Türkçe Öğretmeni Işıl Köken’in yaptığı tören; Ahmet Yenice İlköğretim Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni Emre Çolakçavdar yönetiminde gerçekleştirildi.
Tören, saat 10.00’da, Kaymakam Metin Borazan, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Kasım Erdem ve Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’ın halkı selamlaması ile başladı.
Tören, Keşan Belediye Bandosu eşliğinde ve Keşan Kurtuluş İlköğretim Okulu Müzik Öğretmeni Çiğdem Saylam Kırcıoğlu yönetiminde, İstiklal Marşı söylenmesi ve Türk Bayrağı’nın gönderlere çekilmesi ile devam etti.
BORAZAN: TÜRKİYE CUMHURİYETİ GERÇEKTEN YENİ BİR DEVLETTİR
Daha sonra, Keşan Kaymakamı Metin Borazan, günün anlam ve önemini belirten konuşmasını yaptı. Türkiye Cumhuriyeti’nin, eski bir devlet içinde yeni bir siyasi rejim değil, gerçekten yeni bir devlet olduğunu kaydeden, Borazan, “Ancak bu devlet, Türk Milleti’nin binlerce yıllık devlet geleneğinin çağdaş bir anlayışla yeniden yorumlaşmış ifadesidir. Cumhuriyet, millet iradesinin bir sembolüdür.” dedi. (Borazan’ın konuşmasını … sayfamızda bulabilirsiniz. 29ekc2)
Konuşmanın ardından, Mustafa Kemal Atatürk’ün “Onuncu Yıl Nutku” CD’den dinletildi.
Törenin devamında; Ahmet Yenice İlköğretim Okulu öğrencisi Elif taş “Cumhuriyet”, Dr. Ali İhsan Çuhacı İlköğretim Okulu Öğrencisi Buse Aleyna Balçık “29 Ekim”, Yusuf Çapraz Anadolu Lisesi Öğrencisi Seval Çetin da “Akdeniz’e Doğru” adlı şiirleri okudu.
ÖDÜLLER VERİLDİ
Şiirlerin okunmasından sonra; ilçe genelinde yapılan şiir, kompozisyon ve resim yarışmalarında dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi.
Şiir dalında; ilköğretim 1. kademe 1.’si, Abdül Şavur İlköğretim Okulu’ndan Doğuş Büyükayhan, 2.’si, Orhaniya İlköğretim Okulu’ndan Ece Eken, 3.’sü, Anafartalar ilköpretim Okulu’ndan Doğa Öykü Gürer; ilköğretim 2. kademe 1.’si, Ali Kale ve Kardeşleri İlköğretim Okulu’ndan Gamze Işık, 2’si, Orhaniye İlköğretim Okulu’ndan Mehmet Çetin, 3.’sü, Rasim Ergene İlköğretim Okulu’ndan Mervegül Öztürk; ortaöğretim 1.’si, Yusuf Çapraz Anadolu Lisesi’nden Seval Çetin, 2.’si Keşan Kız Teknik Meslek Lisesi’nden Aylin Karakaş, 3.’sü, KTSO Endüstri Meslek Lisesi’nden Hatice Torhan’a ödüllerini, Metin Borazan verdi.
Kompozisyon dalında; ilköğretim 1. kademe 1.’si Ahmet Yenice İlköğretim Okulu’ndan Nilüfer Uncu, 2.’si Rasim Ergene İlköğretim Okulu’ndan, İlayda Feray Yayla, 3.’sü Raşit Efendi İlköğretim Okulu’ndan Aleyna Yıldırım ise ödüllerini, Prof. Dr. Necdet Budak’ın elinden aldı.
Kompozisyon 2. kademe 1.’si, Dr. Ali İhsan Çuhacı İlköğretim Okulu’ndan Ferhat Özer, 2.’si Bademlik İlköğretim Okulu’ndan Seda Okan, 3.’sü Melike Bayraktar, ortaöğretim 1.’si Yusuf Çapraz Anadolu Lisesi’nden Buse Yavaş, 2.’si Sağlık Meslek Lisesi’nden Betül Büdün, 3.’sü Keşan Kız Teknik ve Meslek Lisesi’nden Meltem Aktar’a, ödülleri Tuğg. Kasım Erdem tarafından verildi.
Resim dalında; ilköğretim 1. kademe 1.’si, Orhaniye İlköğretim Okulu’ndan Semiha Avcı, 2.’si, Rasim Ergene İlköğretim Okulu’ndan İlayda Feray Yayla, 3.’sü, Yekta Baydar İlköğretim Okulu’ndan A. Engin, ilköğretim 2. kademe 1.’si, Atatürk İlköğretim Okulu’ndan Gülcan Akduvan, 2.’si, Dr. Ali İhsan Çuhacı İlköğretim Okulu’ndan Dilay Günaydın, 3.’sü, Rasim Ergene İlköğretim Okulu’ndan Gamze Polat; orta öğretim 1.’si Keşan Anadolu Lisesi’nden Baran Öztaş, 2.’si Keşan Kız Teknik ve Meslek Lisesi’nden Büşra Çalıkuşu, 3.’sü Yusuf Çapraz Anadolu Lisesi’nden Yasemin Kılıççimen ise ödüllerini Opr. Dr. Mehmet Özcan’dan aldı.
Rasim Ergene İlköğretim Okulu ve Keşan Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü Halk Oyunları ekiplerinin gösterileri ile süren bayram töreni, resmi geçitle sona erdi.
Keşan Belediye Başkanlığı da saat 16.00’ya kadar, hoparlörlerden, milli marşlar ve kahramanlık türküleri yayımladı.
Akşam da Cumhuriyet Resepsiyonu verildi.
MEDYA KEŞAN

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...