***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

14 Ağustos 2009 Cuma

KIRKALARELİ ESKİ BELEDİYE BAŞKANI HERKES BİSİKLETE BİNSİN


Kırklareli eski Belediye Başkanı Kadir Gökçe, Kırklarelinde Herkes Bisiklete Binsin Kampanyasını başlattığını açıkladı. Merkez ilçenin gerek coğrafi bakımdan düz olması ve gerekse de yerleşim yeri olarak küçük olması dolayısıyla her yaştan kişinin bisiklete rahatlıkla binebileceğini belirterek Kırklareli Belediye Başkanı Av. Cavit Çağlayanın da görevine bisikletle gidip gelmesinin halka bir jest olacağını belirterek şunları kaydetti:Bisiklete binerek başta sağlığımıza büyük bir katkı sağlamış oluyoruz. Bu sayede ömrümüzü de uzatmış olacağız. Sigara yasağının başladığı bu dönemlerde bir de bisiklete binerek spor yaparsak hem hastalanmayarak ülke ekonomisine katkıda bulunacağız hem de kendi cebimize masrafımız olmayacak. * Bisiklet hem sağlığa hemde ekonomiye katkı sağlıyorBisiklete binmemiz ile birlikte doğayı da kirletmemiş olacağız. Araçların hepsi bilindiği üzere karbonmonoksit salıyorlar o açıdan da doğaya bir zararımız olmayacak. Diğer bir taraftan da ülke ekonomisine katkımız bulunacak. Mazot ve Benzin bizim ülkemizde çıkmıyor. Bunların yüzde 95ini ithal ediyoruz. Bütçemizin dörtte biri ithal ettiğimiz bu akaryakıta gidiyor. Bunun yanında benim tarafımdan başlatılan bu kampanyaya herkesin katılması ile birlikte merkez ilçedeki şehir trafiğe rahatlamış olacaktır. Özellikle ana caddeler üzerinde işyerleri bulunan esnaflarımız işlerine araçları ile değil de bisikletleri ile gelirlerse işyerlerinin önüne müşteriler rahatlıkla araçlarını park ederek alışverişte bulunabilecekler. * Bundan sonra herkes beni bisikletle görecekKırklarelinde bisiklet sayısını arttırmamız lazım. Ülkemiz dünyada bisiklet sayısı ortalaması olarak en az seviyede olan bir ülke konumunda bulunuyor. 100 kişiden 10 kişide bisiklet bulunuyor. Bunu en azından 100 kişiden 50 kişide bisiklet olur duruma getirmemiz gerekiyor. Buna herkesi alıştırmak lazım. Ben bu işe gönül verdim. Bundan sonra herkes beni Cumhuriyet Caddesinde, Vilayet Meydanında, Karaumur Caddesinde ve şehrimizin değişik yerlerinde bisikletle görecek. Ben bir ön hareketi başlatıyorum. Buna tüm herkesin katılmasını bekliyorum. Belediye personelinin tamamı işlerine bisikletle gitsin. Belediye Başkanı dahi bisikleti ile işine giderse bence hoş bir jest olur. * Yeni imara açılan bölgelere Bisiklet Yolu yapılabilirŞu anki mevcut şehir yerleşiminde Bisiklet Yolu planlaması kolay değil. Ama yeni imara açılan bölgelerde kesinlikle Bisiklet Yolunun da imar planı içerisinde yer alması gerektiğine inanıyorum. Bununla ilgili olarak da bizim daha önceden Dereköy Yolu üzerinde bir çalışmamız vardı. Mevcut yönetici arkadaşlarım bundan da faydalanabilirler.
KAYNAK:YEŞİLYURT GAZETESİ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...