***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

9 Ocak 2010 Cumartesi

Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Topal, “Kimsenin Oyu Çanta’da Keklik değildir

Haber: Metin KARAKUŞ
Babaeski Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Türkay Topal, yerel bir basında hakkında çıkan haber ile ilgili zehir zembelek bir açıklama yaptı.
Önümüzdeki günlerde yapılacak Olağan Genel Kurul’da Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanlığına tekrar aday olduğunu açıklayan Türkay Topal, geçtiğimiz günlerde yerel bir gazete kendisi hakkında yer alan haber ile ilgili bir basın açıklaması yaptı.
Babaeski İlçesi’nde 5 dönemdir Esnaf ve Sanatkâr Odası Başkanlığı görevini başarı ile sürdüren Topal, “Kimsenin Oyunun Çantada Keklik olmadığını belirterek, şunları kaydetti;
“Bugün başında olduğumuz Kurumumuzda, yeri geldiğinde biz haddimizi de, görevimizi de ve de yetkimizi de biliriz. İcraatımızı ve paylaşımı da her zaman yaparız. Bizler Genel Kurul’dan aldığımız yetki çerçevesinde üyelerimize ayrımcılık yapmadan hizmet etmeyi kendimize görev edinmişizdir. Görevimiz hem hizmet etmek hem de aidat toplamak. Toplayamadığımız aidatları da 5362 Sayılı yasanın bizlere tanıdığı yetkiler içerisinde amme alacakları kanununa göre tahsil etmekte bizlerin asli görevleri arasında yer almaktadır. Ben kendim Endüstri Teknik Lisesi mezunuyum. Benim 5362 Sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Kanunu’nda yaptığım incelemeler sonucunda anladığım da budur. Belki bu arkadaşlar ya bu yasayı okumadılar veya tahsilleri Yüksekokul olabilir ve benden daha iyi bilebilirler ama ben yasayı kendilerinin bir daha incelemelerini arzu ederim. Seçimlere girmek, muhalefet olmak, seçilme yeterliliği olmak her esnafımızın hakkıdır. Ben kendilerini bu medeni cesareti gösterdikleri için tebrik ediyorum. Muhalefetsiz iktidarın hiçbir anlamı kalmaz. Ben beş dönemdir seçimlere giriyorum. Her dönemde karşımda muhalefet olmuştur, bundan da memnun kalıyorum. Eğer bizler bu üyelere bu güne kadar hiç bir şey veremediysek bizleri tercih etmezler, diğer aday arkadaşlarımızdan yana tercihlerini kullanabilirlerdi. Kimsenin oyu çantada keklik değildir ve kimsenin de üyelerimizi küçümsemesine asla müsaade etmem. Muhalefet yapılır ama arkadaşlarımız on dört yıldan bu yana geriye bakıldığında Oda ve Esnafımız adına neler yapıldığını düşünüyorlarmış. Ortada dikkat çeken bir şeyler görememişler. O zaman ya gözleri kör, ya kulakları sağır, ya da bu arkadaşlar Babaeski’de yaşamıyorlar. Değerli arkadaşlar ben 1996 yılında Oda Başkanlığına geldiğim günde burada iki tahta masa altı adet sandalye dört adet çelik dolap vardı. Bunları da o gün ki demirbaş listesinden görebilirsiniz. Odanın yeni binasını, tam donanımlı ambulansını ve hizmet aracını bizlere kimse bağışlamadı. Tüm bunlar siz değerli üyelerimizden topladığımız aidatlar sayesinde yapılmıştır. Bugün itibari ile bu arkadaşlara ben şunu tavsiye etmek isterim, gitsinler Kırklareli’nin 28 odasını, Edirne’nin 34 Odasını ve Tekirdağ’ın 36 odasını gezsinler, eğer ki Babaeski Esnaf Sanatkârlar Odası’ndan daha iyi daha güzel ve teknolojinin daha güzel kullandığı bir odaya rastlarlar ise ben onlara şu teminatı veriyorum. Seçimi kazandığım takdirde istifa edeceğim, eğer rastlayamıyorlarsa kendilerinin hangi yüzle bu sokaklarda gezeceğini merak ediyorum. Değerli arkadaşlar verdikleri demeçlerde esnafımızın ve sanatkârlarımızın durumuna dikkat çekmişler sanki esnafı bu duruma getiren, bitiren, tüketen ben olmuşum gibi bir imaj ortaya çıkıyor. Tabii tarımı da ben bitirdim fabrikalardan işçi çıkarmayı da ben yaptım süper marketleri de ben getirdim. Onlardan aldığımız aidatlardan biriktirdiklerimizi üst kuruluşlarımıza gitmeden onlarla paylaştık ve paylaşmaya devam edeceğiz. Bizler reklam yapma adına promosyon dağıtmıyoruz, üyelerimizin ihtiyacı ve talepleri doğrultusunda onlara bu şekilde faydamız dokunuyorsa ne mutlu bizlere bu yılbaşında da üyelerimize evrak çantası(Bilgisayar çantası değil, ayrıca çakmakta yoktur) gün geliyor naylon poşette odamıza evrak getiren üyelerimize rastlıyoruz tabi onlar göremez gözleri yok dedik bunun yanında yelek ve kalem yapılması yönetim kurulumuz tarafından uygun görüldü ve çok uygun fiyat ve kaliteli olarak Babaeski esnafına yani odamıza kayıtlı üyelerimize yaptırdık. Bizim paramız yine Babaeski esnafına kaldı, merak ettikleri bir diğer konuyu da aydınlatmak isterim biz bu promosyon ürünlerini üyelerimizi tek tek ziyaret ederek teslimatlarını imza karşılığında yaptık ve kimseyi mağdur etmedik. Bu konunun böyle bilinmesini isterim. Bu ihtiyaçların kesinlik ile oy karşılığı olmadığını eğer oy karşılığı olsa bunları seçim günü dağıtırdık bizlerin böyle bir anlayış içerisinde olduğunu bilsinler. Herkes hak ettiğini bulur merak etmesinler. Muhalefeti yapan arkadaşlarımızın bizlerin kurum ve kuruluşlar ile barışık iş birliği içerisinde çalışmamış gibi bir hava yaratmışlar 14 yıldır tüm kurum ve kuruluşlarımız ile diyalog içerisinde çalışmamız ve sosyal faaliyetlerimiz devam ediyor. Bu günden sonra birikim, tecrübe ve paylaşım ile devam edecektir, bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın. Odamıza kaydı dahi olmayan bir ismi üyemizmiş gibi gösterip fotoğraflayıp kendilerine paye çıkarmaya çalışmışlar ama ben onlara şunu söyleyeyim, Halep oradaysa arşın burada hele bir arşınlasınlar da göreyim. Sanayi sitesinde benim yüzüme hasret kalanlar herhalde sanayi sitesinde kalmıyorlar ki beni göremediklerinden yakınmışlar her gün sanayideyim onlar mutlaka görme engelliler. Ayrıca benim nasıl geçindiğimi de merak edenlere şunu belirtmek isterim. Babamın 400 dekar tarlası var emekli maaşım var ve yasanın bana vermiş olduğu iki asgari ücret maaşım var. Rahat olsunlar Allaha şükür başkasına muhtaç değilim. Beni bu kadar düşünmeleri beni sevindirdi. Yinede kendilerine teşekkür ederim. Kendilerinin projeleri olduğunu belirtmişler fakat her nedense açıklamamışlar çanta ve yelek proje değildir, hizmettir. Projelerinizi şimdiden açıklayın ki belki esnafı ikna edersiniz. Laf ebeliğine esnafın karnı toktur. Bir şeyler biliyorsanız konuşunuz, söyleyiniz ki adam sansınlar. Bilmezseniz konuşmayınız susunuz ki ibret alsınlar. Bizler projelerimizi Avrupa birliği çerçevesinde ve sınır ötesi işbirliğinde profesyonel olarak uyguluyoruz. Bu iş her yiğidin harcı değildir bu böyle biline” dedi.”

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...