***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

15 Ocak 2010 Cuma

DP Çorlu Belediye Başkan Adayı Ahmet Altay; Çorlunun Öncelikli İhtiyacı Köprülü Kavşak

Tekirdağ iline bağlı Çorlu ilçesinden Demokrat Parti (DP) Çorlu Belediye Başkan Adayı olarak yerel seçimlere katılan Ahmet Altay, yerel seçimlerin üzerinden geçen 10 ayın ardından bazı tespit ve değerlendirmelerde bulundu. Altay,Çorluda Günlük yayın yapan Çorlu AVRUPA YAKASI gazetesine yaptığı açıklamalarda Çorlu’nun öncelikli ihtiyacının köprülü kavşaklar yapılması olduğunu belirtti. Altay ayrıca, 2023 Vizyon Grubu oluşturarak çalışmalara başlayacaklarını da sözlerine ekledi.
Seçimlerin geride kaldığını ve bundan sonra yapılacak olan işin seçilenlere yardımcı olmak olacağını ifade eden Altay; “Ancak bu yardım seçilenlerle iş birliği yapmak demek de değil. Buna muhalefet de denemez ama Çorlu’nun eksiklerini, ihtiyaçlarını hatırlatacağız. Hedefimiz Çorlu’nun içinde yaşanabilir güzel bir şehir olması. Bununla ilgili olarak projelerimizi de zaman zaman aktaracağız” dedi.
“Köyüm ile Çorlu’nun Ortak Yönleri Çok”
Seçimi kaybetmek dünyanın sonu değil diyen Altay; “Çorlu’da doğdum, Çorlu’da büyüdüm bir aksilik olmazsa da Çorlu`da öleceğim. 25 senedir bu şehre hizmet yapılmadı. Çorlu’ya şehir diyoruz ama bazen şehir demeye de dilim varmıyor, Çorlu köy esasında hem de büyük bir köy. Çorlu’ya bağlı Pınarbaşı Köyü’ndenim. Bir cenaze dolayısıyla köye gittim, arabamı gelişi güzel bir yere bıraktım sağıma soluma bakmadan yoldan karşıya geçtim gittim. Çorlu’da aynen bunlar oluyor. İnsanlar araçlarını istediklere yere bırakıyor yayalar diledikleri yerden karşıya geçiyor. Orası köy, burası ise şehir o zaman neden ortak yanları çok. Benim köyümde de minibüsler var, Çorlu’da minibüsler var. Benim köyümde de müze, tiyatro, sinema salonu, açık hava konser alanı yok, Çorlu’da da yok. Çorlu köy olmaktan çıksın gerçekten şehir olsun. Çorlu’da raylı sistem taşımacılığı olsun, onlarca tiyatro, sinema salonu kütüphane olsun. Gençlerin gidebileceği spor, sağlık, kültür merkezleri olsun ama yok, köyde de yok” şeklinde konuştu.
“2023 Vizyon Grubu”
2023 Vizyon Grubu kurma çalışmalarını yürüttüklerini de sözlerine ekleyen Altay; “Bunlarla ilgili olarak projelerimizi 4 ana başlıkta topladık. 2023 vizyonumuz Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılında Çorlu`muzu Avrupa Birliği şehircilik standartlarını yakalamış hatta geçmiş, yaşam kalitesini yükseltmiş, dünya şehri haline gelmiş ve il olmuş bir Çorlu yapmak. Bu hedefimize ulaşmak için hazırladığımız stratejik eylem planımı, Eğitim, bilim, kültür, sanat ve spor, sağlık, çevre koruma, rekreasyon, imar, alt yapı, ulaşım, kentleşme, kentsel hizmet, sosyal hizmet, ticari –sanayi hizmet ve turizm alanlarında üst düzey proje ve uygulamaları gerçekleştirmek istiyoruz. Anlayışımız, Atatürk`ün belirlemiş olduğu Türk milliyetçiliğinden, milletimizin sahip olduğu milli ve manevi değerlerinden ve medeniyet aşkından aldığımız ilhamla laik, hürriyetçi, demokratik ve katılımcı bir düzen anlayışı ile ilişkilerimizde her türlü, dil, ırk, renk, cinsiyet, düşünce, inanç, mezhep, din ve benzeri sebeplerle ayrım gözetmeyi reddederek, vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğü ile temel hak ve özgürlükleri dokunulmaz kabul ederek, şeffaflık, verimlilik ve bilgiyi esas alarak, hukukun üstünlüğüne sıkı sıkı sarılarak, hakkaniyet, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkelerinin uygulanmasını en önemli ahlaki değer olarak görerek yüce Atamızın bize hedef gösterdiği gelişmiş medeniyetler seviyesine çıkarmak için çalışmak, çok çalışmak olacaktır. 2023 Vizyon Grubu oluşturacağız. Bütün bunları siyasi beklenti için yapmıyorum, hayat tarzım, Çorlu`yu ülkeyi sevmemle alakalı. Bu projeleri bana ait diye, sadece bana aitmiş gibi saklamamın da bir mantığı yok. Çorlu`nun vizyonunu, 13 sene sonrasını hesaplayarak hareket etmeli, bu toplumda yaşıyorsak bu topluma bir şeyler vermeliyiz” dedi.
“Siyasetin İçinde Yer Alacağım”
Çorlu`ya hizmet etmek için her zaman siyasetin içerisinde yer alacağım diyen Altay; “Daha önce de siyasetteydim yine olacağım ama ilçe yönetim kurulu üyesi olarak ama vatandaş olarak ama oy kullanan biri olarak siyasetin içerisinde yer alacağım. Ülkenin Demokrat Parti`ye ihtiyacı var. Siyasette oy kullanacak olanlar da günümüzde insanlar da genel olarak doğrunun yanında olmaktansa güçlünün yanında olmayı tercih ediyorlar. Çorlu Belediye Başkanlığı seçimleri yapıldı insanlar kuvvetlinin yanında oldular. Pekiyi seçmen doğru mu yaptı hayır yanlış yaptılar. Çorlu`nun ihtiyaçlarını doğru tespit etmek gerekir. Çocuğu yapıp ortada bırakmak iş değil onu büyütmek lazım.”
“Raylı Sistem Gelişmişliğin Göstergesidir”
Altay sözlerini şöyle sürdürdü; “Belediyenin minibüsler ile ilgili olarak takındığı tavır hoşuma gitti. Minibüslere hep karşı oldum bu bakımdan hamle sevindirici. Ancak Belediye Başkanının yurt çapında ihale sözü ve yeni bir ihale ihtimalini açık kapı olarak bırakması kafaları karıştırdı. Ruslar 1910 yılında ülkelerinde metro yapmışlar, biz 2010 yılına geldik Çorlu`da raylı sistemi hala düşünüyoruz. Belediye otobüsleri ile taşımacılık yapma gayretleri bile güzel. Çorlu`nun sokaklarında belediye otobüsleri dolaştığı gün Çorlu`nun en mutlu insanı olacağım. Bunu minibüsçü esnafını, şoför esnafını eleştirmek, kötülemek için söylemiyorum bende şoför bir babanın çocuğuyum, bende üniversite yıllarımda okuyabilmek için taksi şoförlüğü yaptım, onlara karşı olumsuzluk taşıdığım için bunları söylemiyorum böyle olması gerektiği için söylüyorum. Keşke raylı sisteme geçilmiş olsa. Raylı sistem gelişmişliğin göstergesidir.”
“Çorlu`da Hiçbir Şey Yapılmadı ve Yapılmayacak”
Çorlu`da seçimlerden bu yana 10 ay geçtiğini anımsatan ve Çorlu Belediyesi`nin çalışmalarını eleştiren Altay; “Çorlu`da çok iş yapıldı. Eski belediye binasının tadilatı için ihale yapıldı. Belediye başkanımızı kutluyorum. Sanki Çorlu`nun başka hiçbir sorunu yok öncelikli sorunu belediyenin yeri, ihalesi yapıldı bu halledilince Çorlu`nun sorunları bitecek. Belediye binası buraya gelirse her şey çözülecek. Çok açık söylüyorum Çorlu`da hiçbir şey yapılmadı ve yapılmayacak” dedi.
“Asfalt Şantiyesini Sıradan Daire Müdürü Kurabilir”
Çorlu Belediye Başkanı Ünal Baysan`ı da eleştiren Altay; “Asfalt şantiyesini kurmak zaten özelliği olan Belediye Meclisi ya da Belediye Başkanının değil, sorumlu departmanın, ilgili daire amirinin halledebileceği bir iş. Bunu yaptım diyorsan olmaz. Su fiyatlarını düşürdüm demek de olmaz. Zaten normal bir şey su fiyatlarını düşürmek. Yağmur suyu kanalları ile yüzey sularının toplanacağı bir proje hazırlıyorum, çizimleri yapıldı de o zaman görelim iş yaptığını. Orion`un bulunduğu bölgeye köprülü kavşak yaparsan eğer Çorlu`ya bir şey yapmış olacaksın. TOKİ bin 294, Armada City bin 702 konut yapıyor. Sanayi Sitesi`nde 600 yeni dükkân açılacak. Mevcutları hesaba katmadan sadece yenilere bakarsak o bölgede çok kısa bir süre içerisinde 4 bine yakın iş yeri ve konut oluşacak. Bölgeye ayrıca Adliye Sarayı, Ticaret ve Sanayi Odası ile Vergi Dairesi gelecek. Basit bir hesapla 4 bin konut ve iş yerinde 2 bin araç bulunduğunu varsayalım. İnsanların bu 2 bin araçla 07.00 – 09.00 saatleri arasında iş gereği trafikte ve o bölgede bulunduğunu ve bir araba boyunun da ortalama 4,5 metre olduğun hesap edin. Orion ve Emniyet Müdürlüğü bölgesindeki ışıklı kavşak Çorlu`ya yetmez” diye konuştu.
“Köprülü Kavşak Yaparsan İş Yapmış Olacaksın”
Ahmet Altay; “Eğer Belediye Başkanı olarak sen o bölgeye köprülü kavşak yapıp, araçları kırmızı ışıkta durmadan, bir birleri ile karşılaşmadan gidecekleri yere zaman kaybetmeden kolayca ulaştırabilirsen o zaman Çorlu`ya bir şey yapmış olacaksın. İstanbul istikameti başta olmak üzere Çorlu`nun 4 girişine köprülü kavşak yapmazsan, raylı sisteme dönmek için proje başlatmaz, çalışma yürütmezsen, en az 4 arıtma tesisi kurulması için plan yapmazsan, sinema ve tiyatro salonları ile kütüphaneler yapılması için özel sektörü ve kamu sektörünü harekete geçirmezsen, Sağlık Mahallesi`ne köprülü kavşak yaparak üst geçitleri ortadan kaldırarak araçları yer altına almazsan, Kentsel dönüşüm projesi uygulamaz bırak uygulamayı lafını bile etmezsen, içilebilir su tesisatını mahalle mahalle başlatmazsan, Çorlu`ya çok sayıda kat otoparkı yapılması için harekete geçmezsen ben sana bir şey yaptı demem. Arıtma tesisi için ben söz veriyorum. Avrupa`dan hibe kredi desteği sağlanması için araştırma yapacağım yeter ki ortada projesi olsun, planı çalışması olsun. Çorlu`ya arıtma tesisi, köprülü kavşak, katlı otopark yapılması hayal değil. Bunların hemen olması bekleyen ya da isteyen de yok. 3 yılda yapacağım diyen zaten delidir ama bir başla hamle yap, hamleni görelim, girişimde bulun biz de görelim 10 aydan bu yana yapılan hiçbir şey yok” dedi.
“Milletvekili Olmak İçin Her Türlü Hamleyi Yaptı ve Yapmaya Devam Ediyor”
Altay sözlerini şöyle devam ettirdi; “Siyasi beklentileri için göreve geldiğini, bir şey yapmayacağını biliyorum. Milletvekili olmak için her hamleyi yaptı ve yapmaya devam ediyor. Bunların beyninde Çorlu, Çorlu`ya hizmet etme anlayışı, bu ülke yok ‘ben’ var. Küçük hesapları küçük insanlar yapar, büyük düşünelim büyük hesaplar yapalım. Marmaracık ve Yenice Beldeleri ile Önerler, Türkgücü, Seymen köylerini etraftaki diğer köyleri Çorlu`ya bağlamaz, Çorlu`ya kazandırmazsan ben sana bir şey yaptı demem. Önerler Çorlunun içinde kaldı ama bu konuyla ilgili olarak daha bir tek kelime edilmedi. Ben olsam yeri yerinden oynatırım hem Çorlu`yu hem de Önerler`i ve diğer köyleri ayağa kaldırırım. Çorlu büyümeyi önce il olmayı sonra da büyükşehir belediyesi olmayı düşünmeli. Çorlu`nun modern yaşam merkezi, il ve büyükşehir belediyesi olmayı konuşması gerekiyor. Bunları konuşacak, ortaya koyacak insanlar lazım
KAYNAK:ÇORLU AVRUPA YAKASI GAZETESİ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...