***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

15 Mart 2010 Pazartesi

BÜYÜK ANKARA YÜRÜYÜŞÜ MİTİNGİ “

Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Doğan, “Türkiye’nin 81 ilinden gelerek Hipodrom’da biraraya gelen on binlerce eğitim çalışanı kortej oluşturarak, Abdi İpekçi Parkı’na yürüdü ve eşleriyle, çocuklarıyla Ankara’da tek ses, tek yürek oldu’’ dedi.
Yürüyüş ve miting ile ilgili bilgi veren Doğan, Türk Eğitim-Senin, 13 Mart tarihinde Ankara’da ‘Geleceğimiz ve Haklarımız İçin Büyük Ankara Yürüyüşü ve Mitingi’ni gerçekleştirdiğini söyledi.
Tekirdağ il genelinden Ankara Yürüyüşü ve Mitingi’ ne büyük katılım olduğunu söyleyen Doğan, ‘’ Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şubesi öncülüğünde otobüslerle Ankara’ya hareket eden kafilede Davul ve zurna da bulunduruldu ve kafile büyük bir coşku içerisinde Ankara’ ya ulaştı. Tekirdağ ekibi 81 ilden katılan 300 ekip arasında en fazla ilgi çeken ekiplerden biri oldu’’dedi.
Yürüyüş ve Miting süresince; Sürekli oyalanan sözleşmeli öğretmenlerin kadroya geçirilmemesinin protesto edildiğini ifade eden Doğan, sözleşmelilere verilen sözleri hatırlatmak, kadrolu öğretmenlik dışındaki öğretmen istihdamına son verilmesine yönelik duyurular yapıldığını belirtti. Atama bekleyen öğretmen adayları, kuralsız ve güvencesiz çalıştırılmaya hayır demek, il emrine atanma hakkına sahip olmaması nedeniyle aileleri parçalanan öğretmenler, MEB, Üniversiteler ve Yurt-Kur çalışanlarının sorunlarını dile getirildiğini ifade etti. Miting’de, Türk Eğitim-Sen üyelerinin, 950 bin eğitim çalışanının sesini başta AKP hükümeti olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı’na ve YÖK’e duyurduklarını anlattı.
Doğan şunları kaydetti. ‘’Abdi İpekçi Parkı’nda alkışlarla, sloganlarla iktidarın eğitim politikalarını protesto eden öğretmenler, akademisyenler, eğitim çalışanları haklı taleplerini bu kez de Ankara’dan duyurdu. Mitingde bir konuşma yapan Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Bircan Akyıldız, sıkıntılarını anlatmak için mücadele ettiklerini, ancak Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, "üç, beş kişi" diyerek kendilerini küçümsediğini savundu. Akyıldız, "Sayın Başbakan gel de say bakalım burada kaç kişiyiz" dedi. Kamu çalışanlarının en önemli sorununun grevli toplu sözleşme hakkı olduğunu belirten Akyıldız, bu hakkın Anayasa'da güvence altına alınmış olmasına karşın kullanılamadığını savundu. Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Bircan Akyıldız’ın ardından Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk bir konuşma yaptı. Koncuk konuşmasında, ‘’Kamuda istihdam çeşitliliği almış başını gitmektedir. Cumhuriyet tarihi boyunca en önemli kazanımımız olan İş Güvencemize göz dikilmektedir. Sosyal devlet; yerini tüccar devlet anlayışına terk etmiş, AKP İktidarı kamuyu içinden çıkılmaz bir hale sokmuş ve çalışma barışı bozulmuştur. Çalışanların büyük bir bölümü için çağdaş kölelik süreci başlamıştır. Bunu kim yaptı diye sorarsanız bunu” ülkeyi iyi yönetiyorum” iddiasındaki siyasi iktidar yapmıştır. Bu ülkede insanlara “hak veriyorum” denmiş, ama gözümüzün içine bakarak bizlerin, çocuklarımızın geleceğine ve kazanımlarımıza göz dikilmiştir. Terör örgütü mensuplarına gösterilen itibar ve tahammül, kamu çalışanlarına çok görülmüştür. Kamu çalışanları ülkemizin imzaladığı uluslar arası sözleşmelerden doğan haklarını kullanamıyor. Kamu çalışanları grev istiyor, toplu sözleşme ve siyaset yapma hakkı istiyor, Hükümet ne yapıyor? Çalıştay yaparak uluslar arası çalışma örgütlerinin, çalışanların gözünü boyamaya, oyalamaya çalışıyor. Üstüne üstlük devlet memurlarına da, iş güvencesiz bir çalışma hayatı dayatıyor. “Ben size grev hakkı vereyim ama benim de lokavt hakkım olsun, yani sizi istediğim zaman, şu an çalışan 4 C’liler gibi, aynı tekel işçileri gibi kapıya koyma hakkım olsun’’dedi.
HABERTRAK GAZETESİ/TEKİRDAĞ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...