***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

14 Eylül 2009 Pazartesi

Bloglar gazeteleri döver (mi?)

Döver diyenler, dövmez diyenleri döver? Haber siteleri ile bloglar arasında yaşanan, "kimin önce haber verdiği" konusunda yapılan bir araştırma, blogların, hız bakımından dijital medya kanallarını takip ettiklerini ortaya koyuyor. Buna göre, bloglar, bir haberi, geleneksel medya ajansından ortalama 2.5 saat sonra okuyucularına duyuruyor. Haber siteleri ile bloglar arasında yaşanan, "kimin önce haber verdiği" konusunda yapılan bir araştırma, blogların, hız bakımından dijital medya kanallarını takip ettiklerini ortaya koyuyor. Buna göre, bloglar, bir haberi, geleneksel medya ajansından ortalama 2.5 saat sonra okuyucularına duyuruyor. Geçtiğimiz yıl ABD'de yapılan başkanlık seçimlerinde, bloglar ile haber portallarının performanslarını irdeleyen analistler, bu amaçla 1.6 milyon adet mecraa ile 90 milyona yakın yazıyı gözden geçirdiler. Çalışma önemli, zira ilk kez böyle bir araştırma gerçekleştiriliyor ve araştırmada süper bilgisayarlar ile akıllı algoritmalar kullanılıyor. İfade edildiğine göre, dünyanın, önde gelen 15 üniversitesinden biri olarak nitelendirilen Cornell tarafından, 2008 yılı Ağustos ve Ekim ayları arasında gerçekleştirilen araştırmada, anahtar sözcük bulan özel bir yazılım kullanılmış. Araştırma, bir yönüyle, veri madenciliğinin artık çok daha ileri bir aşamaya taşındığını da ortaya koyuyor. Cornell üniversitesi profesörlerinden Jon Kleiberg, kullanılan algoritmalar aracılığıyla, haberlerin işleniş biçimlerine göre çok daha fazla okunduğunu belirleyebildiklerini ifade ederken, Columbia Gazetecilik Okulu profesörü Sreenath Sreenivasan, kullanılan araştırma metodolojisiyle haber döngüsünü anlayabilmenin mümkün olabileceğini söylüyor. Twitter'ın, gayri resmi olmasına rağmen çok hızlı yükselen, etkin bir medya kanalı hale geldiğini belirten Prof. Sreenivasan, son bir yıl içerisinde mikroblog dolayısıyla haber anlayışının önemli ölçüde değiştiğine dikkati çekti. Araştırma sonuçlarına göre, blogların haber kaynaklarını büyük ölçüde geleneksel medya şirketleri oluştururken, bloglar tarafından yazılan haberlerin ancak yüzde 3.5'u kendilerine geleneksel medya içerisinde bir yer bulabiliyor.
Murat SEVGİ
+90 532 384 2183
mental@um.turkcell.com.tr
murat.sevgi@hotmail.com

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...