***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

14 Eylül 2009 Pazartesi

BABAESKİ’DE İLKÖĞRETİM HAFTASI KUTLANDI











Haber: Metin KARAKUŞ
Babaeski İlçesi’nde, 2009–2010 Eğitim-Öğretim Yılı İlköğretim Haftası düzenlenen törenle kutlandı.
Atatürk Meydanı’nda saat:10.00’da başlayan kutlama programında, Babaeski İlçe Milli Eğitim Müdürü Cemil Çakıcı, tarafından Atatürk Anıtına çelenk kondu. Belediye Bandosu eşliğinde, saygı duruşunda bulunuldu ve ardından istiklal marşı okundu.
Daha sonra kortej, Belediye Bandosu eşliğinde Fatih Caddesinde yürüyerek, Atatürk İlköğretim Okulu bahçesinde düzenlenecek olan tören alanına geldi.
Burada yapılan tören programı, yine Belediye Bandosu eşliğinde saygı duruşunda bulunulması ve ardından İstiklal marşının okunması ile başladı.
Günün anlam ve önemini belirten konuşma, Atatürk İlköğretim Okulu Müdürü Bayram Şimşek tarafından yapıldı.
Okul Müdürü Şimşek, konuşmasında şunları söyledi; “İlköğretim bireyin yaşamında, temel eğitimin verildiği asgari bilgi, beceri, tutum ve davranışların kazandırıldığı; zekâ ve yeteneklerin geliştirildiği önemli bir basamaktır. Çocuklarımızın iyi bir vatandaş olması için; temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırılması, milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirilmesi, ilgi, istidat ve kabiliyetleri yönünde hayata ve üst öğrenime hazırlanması ilköğretimin amaç ve görevleri arasında yer almaktadır. Kanunlarımıza göre ilköğretim sekiz yıldır ve zorunludur. Okullarımızın açıldığı haftayı “İlköğretim Haftası” olarak kutluyoruz. Şu anda hepimiz, yeni bir eğitim öğretim yılına başlamış olmanın coşkusu içindeyiz Okulların açılması, öğretmenlerimizi, öğrencilerimizi, velilerimizi sevince boğdu. Eğitime önem veren, okulları olan milletlerin istikbali parlaktır. Okul bizim ikinci evimiz gibidir. Beraber yaşamayı, paylaşmayı, sevgiyi, dostluğu ve arkadaşlığı burada öğreniyoruz. Kendimize, ailemize, çevremize, milletimize ve insanlığı faydalı olmak, okuma yazma öğrenmekle başlar. Daha sonra öğrendiklerimizle ise; iyiyi kötüden, doğruyu yanlıştan, bilimi hurafeden ayırırız. Başöğretmen Atatürk’ün hedef gösterdiği çağdaş uygarlık düzeyi; nitelikli, üretken ve eğitimli insan gücüyle sağlanabilecektir. Belirlenen hedeflere ulaşabilmek için öğrenme ortamlarının gerçekleştirildiği mekânlar olan okullarımızdaki tüm kaynakların etkili ve verimli kullanılması gereklidir. Merkezi ve mahalli imkânlar seferber edilmelidir. Babaeski olarak en şanslı yerlerden biriyiz. Sayın Kaymakamımız, Belediye Başkanımız ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz eğitim öğretim için her türlü maddi ve manevi desteği vermişlerdir. Bunun sonucu olarak da; ilimiz OSS yerleştirmede Türkiye birincisi, OGS sisteminde dokuzuncu sırada yer almıştır. Okulumuzdan da bu yıl 86 kişi mezun oldu.83 kişi OG sınavına katıldı. 83 öğrencimiz de baraj puanının üzerinde puan aldı.73 öğrencimiz tercihte bulundu. Tercihte bulunan 73 öğrenciden 56 öğrencimiz ; Fen Liseleri, Anadolu Öğretmen Liseleri, Anadolu Liseleri, Anadolu Sağlık Meslek ve AT Liselerine yerleşti. Bu başarının artarak sürmesini diliyoruz. 2009–2010 Eğitim Öğretim yılının ülkemize ve tüm insanlara sağlık, başarı ve mutluluk getirmesini diliyor, saygılar sunuyorum.”
Daha sonra, Eğitim ve Öğretim ile ilgili konuşma ise İlçe Milli Eğitim Müdürü Cemil Çakıcı tarafından yapıldı.
Çakıcı, konuşmasın şunları söyledi; “Yeni bir eğitim ve öğretim yılına daha başlamanın coşku ve heyecanı içindeyiz. Halk Ozanımız Âşık Veysel bir şiirinde şöyle diyor: Dünyanın en zengin aklını gördüm, Sermayesini sordum, dedi ki: okul. İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelik, aklı ve zekâsıdır. Fakat akıl kendiliğinden gelişemez. Aklı geliştiren, kullanılmasını öğreten, bilgilerle zenginleştiren, bildiklerinden yola çıkarak yeni bilgiler öğrenmesini sağlayan okuldur. Çünkü okul, bir eğitim ve öğretim yuvasıdır. İnsanın yetiştirildiği yerdir. Sevgili Öğrenciler! Sizler buraya bilgilenmek, aklınızı zenginleştirmek, uygar bir insan olmak için geliyorsunuz. Öğretmenlerinizde sizlere bu özellikleri kazandırmak için buradadır. Hepimizin görevi sizleri, uygar bir insan olarak yetiştirerek çağımızda ailesine, çevresinde, toplumuna ve ülkemize yararlı bireyler olmanızı sağlamaktır. Eğitilmemiş toplumlar uygar olamazlar, gelişemezler, ayakta kalamazlar. Ünlü Fransız romancısı Victor Hugo derki: Okul, eğitim ve öğretim yuvası olarak, sizlere çeşitli bilgiler verir, beceriler kazandırır, Okul uygarlığın geliştiği yerdir. Yenilikleri; gideceğiniz yolu, Atatürkçülüğü en iyi biçimde kavratır. Ayrıca okul, toplu yaşamayı, birbirimizi sevmeyi, kurallara uymayı da öğretir. Okula gelmek, ondan yararlanmak insan hayatında çok önemli bir aşamadır. Atatürk bir sözünde şöyle diyor: Öğretmenlerinizden en iyi biçimde faydalanınız. Düzenli çalışınız. Çünkü başarılı olmanın yolu, düzenli ve disiplinli çalışmaktan geçer. İlk ilham; ana baba kucağından sonra, okuldaki öğretmenin dilinden, vicdanından, eğitiminden alınır. Velilerimizin dikkatini çekmek isterim. Biz, yönetici, öğretmen ve tüm kadromuzla öğrencilere, eğitim ve öğretimin ötesinde, başarı ve kalite için imkân sunmaktayız. Ancak bu imkânlardan faydalanmak, velilerimizin eğitime verdiği önem, ayırdığı zaman ve bütçe ile orantılı olmaktadır. Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımıza daha iyi, daha güzel okul ortamında, verimli – başarılı bir eğitim verilmesi hepimizin arzusudur. Bunun için sizleri, velisi olduğunuz okulları sahiplenmeye okullarımızla el ele çalışmaya, yönetim kararlarına katılmaya, maddi ve manevi destek olmaya davet ediyorum. Okullarımıza olan ilginiz öğrencilerinizin, okulumuzun ve ilçemizin başarısını arttıracaktır. Kıymetli öğretmen arkadaşlarım; Eğitim sisteminin en önemli öğesi ve geleceğin mimarları sizlersiniz. Öğretmenlik sevgi mesleğidir. Sınıflarımızda oluşturulacak sevgi, saygı, hoşgörü, uzlaşma, iletişim ve işbirliği ortamı öğrencilerin başarısını arttıracak, gelişmelerine yardımcı olacak, kişiliklerini ve özgüvenlerini olumlu yönden etkileyecektir. Sadece öğrenen değil, öğrendiğini ifade edebilen, öğrendiklerinden yola çıkarak yeni bilgilere ulaşabilen, kısaca üst düzey düşünmeyi başarabilen öğrencilere ihtiyacımız var. Eğitimde gerçekleştireceğimiz tüm hizmetler, yeni uygulamalar, elde ettiğiniz başarılar sizlerin özverisi, çabası ve desteği ile sağlanabilir. Fedakârca çaba göstereceğinizi biliyorum. Tabi buda moral ve motivasyonla olur. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak şahsımın ve çalışma arkadaşlarımın ellerinden gelen imkânları sunacaklarından şüpheniz olmasın. Sizlerin çok çalıştığınızı da biliyorum. Ancak velilerimiz ve çevremiz hep sonuçlara bakarak değerlendirme yapar. Bu nedenle sonuçlar önemlidir. Çalışmalarınızı sonuçları ile de taçlandırın. Değerli Okul Yöneticilerimizden; daha kaliteli bir eğitim için öğretmenlerimizi, eğitim ve öğretim çalışmalarında desteklemenizi, kaynakları etkin ve verimli kullanmanızı, Okul–Aile–Çevre ilişkilerine önem verip geliştirerek güçlendirmenizi, düzenli, planlı çalışmalarınızı diliyorum. Bu duygularla eğitime olan inancı ile bizlerden katkı ve desteğini esirgemeyen başta Sayın Kaymakamımız Mustafa Demir’e ve eğitime destek veren hayırsever eğitim gönüllerimize teşekkür ediyor, 2009–2010 Eğitim Öğretim yılının bütün öğrencilerimize, öğretmenlerimize, yöneticilerimize, anne ve babalara, okul aile birliklerine, velilerimize, basınımıza başarı ve mutluluklar getirmesini diliyor. Sevgi ve Saygılarımı sunuyorum.”
Yapılan konuşmaların ardından, öğrenciler tarafından Öğrenci Andı ve şiirler okundu.
Daha sonra ise, Atatürk İlköğretim Okulu 8.Sınıf Öğrencilerini temsil eden 3 öğrenci tarafından, 1.Sınıf Öğrencilerini temsil eden 3 öğrenciye ”Okula Hoş Geldin” çiçeği sunuldu.
2009–2010 Eğitim-Öğretim Yılı İlköğretim Haftası kutlama programı, Atatürk İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Kırklareli Yöresi Halk Oyunlarından oluşan Folklor gösterileri ile son buldu.
Düzenlenen törene, Kaymakam Mustafa Demir, Garnizon Komutanı Vekili İs. Bnb. İlker Tulga, Belediye Başkanı Av. Abdullah Hacı, İlçe Milli Eğitim Müdürü Cemil Çakıcı, Şube Müdürleri Ahmet Dal, İlker Bayram, İl Genel Meclisi Üyesi Hüseyin Taşkın, Okul Müdürleri, Daire Amirleri, Öğretmenler ve Öğrenci Velileri katıldı.

1 yorum:

Babaeski velileri dedi ki...

Babaeskide hızla artan öğretmen ihtiyacına yetkililerin çözüm bulmalarını bekliyoruz. Biz veliler olarak KPSS den sonra atanamayıp ayda 400-500 TL ders ücreti karşılığı derslere girecek öğretmen adaylarına kızamıyoruz ama öğrencilerin gelişimlerinde sorumlulukları olmadığı için SBS ve ÖSS'deki başarı düzeyinin düşmesinden endişeleniyoruz.

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...