***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

26 Ocak 2010 Salı

Kefil oldu ve… ZOR GÜNLER GEÇİRMEYE BAŞLADI

BAŞBAKANIN SUİKASTÇISI EŞİNİ KAYBEDİNCE ZOR GÜNLER GEÇİRMEYE BAŞLADI

Tekirdağ iline bağlı Çorlu’da müteahhitlik yapan Şenel Karaca(47), 2006 yılında bundan 3 yıl sonra yani 2009 yılında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a Tekirdağ’da ki miting sırasında suikast girişiminde bulunmak isteyen Muammer Altuntaş’a, Çorlu Kaymakamlığının kalorifer tesisatını yapmak için gerekli olan bankadan alacağı 3 bin 500 TL teminat mektubu için kefil oldu. Karaca’nın kefil olması sonucu teminat mektubunu alan Altuntaş, 6 ay sonra yine aynı bankadan 30 bin TL kredi çekti. Altuntaş’ın teminat mektubu için kefil olan Şenel Karaca’ya banka sormadan Altuntaş’ın ikinci kredi işlemini aynı dosya üzerinden gerçekleştirdi. 30 bin TL krediye kefil olduğundan habersiz Karaca, Altuntaş’ın kredi taksitleri ödememeye başladığında durumu fark etti. Kredi dosyasını avukatı aracılığı ile bankadan isteyen Karaca, dosyada tahrifat yapıldığı fark ederek banka hakkında Çorlu 2. Asliye Hukuk Mahkemesine dava açtı. Karaca’nın avukatı Himmet Yelken, “Kredi sözleşmesinde ne gibi yolsuzluk yapıldığını anlamak mümkün değil” dedi. BAŞBAKANIN SUİKASTÇISI EŞİNİ KAYBEDİNCE ZOR GÜNLER GEÇİRMEYE BAŞLADI Önemli bir ısıtma-soğutma firmasının Çorlu’da bayiliğini yapan Muammer Altıntaş kamu ihalelerine girerek önemli işlere imza atıyordu. 2004 yılında Tekirdağ’ın Marmara Ereğlisi’nde eşini trafik kazasında kaybeden Altuntaş kızı ile birlikte Çorlu’da yaşamaya devam etti. Bayiliğini yaptığı doğalgaz şirketi ile Çorlu’da kamu ve özel sektörde birçok iş yapan Altuntaş kazancıyla rahat bir hayat yaşıyordu. Ekonomik kriz ve eşini de kaybetmesinin üzüntüsüyle işleri bozulan Altuntaş zor günler geçirmeye başladı. Bankalardan da kredi alamamaya başlayan Altuntaş iflasın eşiğine geldi. ÇORLU KAYMAKAMLIĞININ KALORİFER İHALESİNİ ALMIŞ Komşusu ve hemşerisi olan Çorlu ilçesinde müteahhitlik yapan Şenel Karaca’dan(47) Çorlu Kaymakamlığının kalorifer ihalesine girebilmek ve bankadan teminat mektubu alabilmesi için kendisine kefil olmasını istedi. Altuntaş’ın durumuna üzülen ve teminat mektubunu az bulduğu için kefil olmaya razı olan Karaca, Vakıflar banka’sı Çorlu şubesine giderek 3 bin 500 TL’lik teminat mektubu için kendisine kefil oldu. Teminat mektubunu alan Altuntaş ihaleyi kazanarak Çorlu Kaymakamlığının kalorifer tesisatı işini yaptı. BANKA MÜDÜRÜNÜN EVİNE KOMBİ TAKINCA KREDİ ÇIKTI İDDİASI Müteahhit Şenel Karaca ise süreci şu şekilde anlatıyor; “Çorlu Kaymakamlığının kalorifer tesisatını yapmak için 3 bin 500 TL’lik teminat mektubu için Vakıflar Bankası Çorlu şubesine başvurdu. Bankada maddi durumu iyi olmadığı için ve kefil isteyince bana geldi. Komşum ve hemşerim olduğu için bende kefil oldum. Teminat mektubu da 3 bin 500 TL’ydi. Bu kaymakamlığın kalorifer işini yaptı. 6 ay sonra bana söylemeden çalışanlarından senet alarak 30 bin TL kredi için Vakıflar Bankasına tekrar başvurmuş. Ama ben bu kredi işleminde kefil olduğumu bilmiyordum. Kendisine dedim sana nasıl bu parayı verdiler. Oda bana ‘müdürün ve krediyi onaylayan kişinin evlerine kombi taktım, kıyak yaptılar bana’ dedi. Aradan belli bir zaman geçti beni bankadan aradılar. Ve bankadan bana ‘sizin kefil olduğunuz kişi kredi taksitlerini ödemiyor’ dendi. Ben bu telefon üzerine bankaya gittim. Bankaya gittiğimde ben ‘kefil olduğum 3 bin 500 TL’lik teminat mektubunu ben öderim’ dedim. Fakat kredinin 3 bin 500 TL değil 30 bin TL olduğu söylenince şok geçirdim. Nedenini sorduğumda bana aynı dosya üzerinden kefil işlemini yaptıklarını söyledi. Yani Muammer Altuntaş’a ilk kefil olduğum kredi dosyasını ikinci kredi çektiğiyle ayıracaklarına birleştirmişler” dedi. BANKA KREDİ SÖZLEŞMESİNDE TAHRİFAT YAPMIŞ Bankaların kredilerin onaylanması için talep edilen rakamın 2 katını yazmasından dolayı kredi genel sözleşmesinde rakamın 85 bin TL yazdığını söyleyen Karaca, “Önce bankadan dosyayı istedim vermediler. Bende avukatım aracılığı ile dosyayı aldığımda ikinci bir şokla karşılaştım. Kredi genel sözleşmesinde kredi rakamının bulunduğu alanda yazan rakam üzerinde oynama yapılmış. Ben 3 bin 500 TL’ye kefil olmuştum. Banka kredinin onaylanması için bunu 7 bin 500 TL’ye ve bunun sonuna bir sıfır daha ekleyerek 75 bin TL’ye ve en son olarak ta Emniyet Genel Müdürlüğü Kriminal Polis laboratuarları Dairesi Başkanlığı ekspertiz raporlarında da sabit olduğu gibi bunu 85 bin TL’ye çıkarmışlar. Bende bunun üzerine Avukatım Himmet Yelken aracılıyla Vakıflar Bankası Genel Müdürlüğünü Çorlu 2. Aliye Hukuk Mahkemesine dava ettim. Vakıflar bankası en son olarak bana 30 bin TL’lik icra takibi başlatarak alacağının o rakam olduğunu söylediler. Mahkemenin vereceği sonucu merakla bekliyorum” dedi. 3 YIL SONRA BAŞBAKANA SUİKAST GİRİŞİMİNDE BULUNDU Bankadan çektiği 30 bin TL ile de ayakta duramayan Muammer Altıntaş 2007 yılında iflas etti. Yaşadığı iflas ve bunalım sonucu ortadan kaybolan Muammer Altıntaş 2009 yılında Başbakana suikast iddiasıyla ortaya çıktı. Tekirdağ’a 16 Mart 2009 tarihinde miting için gelen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a suikast hazırlığındayken yakalan Muammer Altıntaş 13 yıldan 23 yıla kadar hapis istemiyle Tekirdağ 1. Ağır Ceza Mahkemesinde tutuksuz olarak yargılanmasına devam ediliyor. HEM ARKADAŞINDAN HEM BANKADAN DARBE YEDİ Başbakan’ın suikastçısı Muammer Altuntaş’tan kalan 30 bin TL ile baş başa kalan Şenel Karaca kara kara ne yapacağını düşünüyor. Komşusu ve hemşerisinden bir darbe yiyen Karaca bir darbeyi de bankadan yediğini iddia ederek hukuk mücadelesini sürdürüyor. EKSPERTİZ RAPORU; “TAHRİFAT YAPILMIŞ” Emniyet Genel Müdürlüğü Kriminal Polis laboratuarları Dairesi Başkanlığı ekspertiz raporunda, “Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. Çorlu şubesince Muammer Altuntaş adına düzenlenmiş 08.12.2006 tarihli kredi genel sözleşmesi optik cihazlar yardımıyla incelenmiş ve neticesinde; Kredi Genel Sözleşmesinin 1. sayfasında ki ‘Madde:1-Taraflar ve Kredi Limiti’ bölümünde “…arasında aşağıdaki maddelerde yazılı şartlarla kullanılmak üzere 85.000 Yeni Türk Lirası (Yalnız Seksenbeşbin Yeni Türk Lirası)” ibarelerinden; “85.000” ibareli rakamlardan “8” rakamının, evvelce aynı yerde mevcut “7” rakamı üzerinden sürşarj (tamamlama) yoluyla husule getirilmiş olduğu, “Seksenbeşbin” ibarelerinin sol başındaki “S” harfinin evvelce aynı yerde mevcut “Y” harfinin beyaz kapama mürekkebi ile kapatılmasını müteakip yazılmış olduğu ve diğer ibarelerin ise evvelce aynı yerlerde mevcut ibarelerin üzerine yazılmak suretiyle husule getirilmiş oldukları belirlenmiştir” denildi. ADLİ TIPTA POLİS LABORATUARLARI İLE AYNI FİKİRDE
Adalet Bakanlığı Adli Tıp Kurumu Başkanlığı Fizik İhtisas Dairesi Adli Belge İnceleme Şubesi sözleşmede tahrifat yapıldığını tespit etti. AVUKAT; MÜVEKKİLİM DAVA AÇTIKTAN SONRA İCRA TAKİBİ BAŞLATILDI Şenel Karaca’nın avukatı Himmet Yelken, “Müvekkilimin TKM kredisine kefil olduğu asıl borçlunun davalı bankadan muhtelif zamanlarda kredi kullanması ve bunların geri ödemesini yapmaması üzerine, müvekkilimin kefaleti sadece TKM kredisine olmasına rağmen davadışı Muammer’in diğer kredi borçları da müvekkilimin kefaletinde olmamasına rağmen talep edilmiş ve müvekkilimin bu davayı açmasından sonra hakkında icra takibi başlatılmıştır. Adli Tıp Kurumu ve Polis Kriminal laboratuarından alınan raporlarda kredi sözleşmesinde tahrifat yapıldığı kesinleşmiştir” dedi.
KAYNAK.ÇORLU GAZETESİ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...