***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

2 Şubat 2010 Salı

Emekli memur evini müzeye çevirdi

Tekirdağ iline bağlı Çorlu ilçesinde yaşayan Çorlu`da ikamet eden 66 yaşındaki emekli memur evini müzeye çevirdi.
Eski paralardan, tarım aletlerine, giyim eşyalarından,elektronik ürünlere kadar binden fazla ürünün yer aldığı müze ev ziyaretçi akınına uğruyor. Müzede 8. Cumhurbaşkanımız Turgut Özal`ın elini sildiği havlu da yer alıyor Ahmet Gürses(66), emekli olduktan sonra 5 yılda biriktirdiği ürünleri evinin üst katında sergiye açtı. Adeta mini bir müzeye dönen ev, ziyaretçi akınına uğruyor. Ahmet Gürses, eşinin de kendisine destek verdiğini belirterek, "2005 yılında emekli oldum, 2005 yıldan beri bu işle uğraşıyorum. Buradakilerin büyük çoğunluğunu Bulgaristan`dan getirdim. Gelecek nesle bir hatıra bırakmak vesilesi ile bu işe giriştim. Yeni nesil gençler, sadece gençler de değil 40 yaşın altındakiler, düvenin, sabanın, yabanın ne olduğunu bilmez, çıkrıkları bilmez. Müzedeki ürünlerin yüzde 90'ı da 100 yıllıktan fazla. Evlatlarım gibi bakıyorum, gecemi gündüzümü burada geçiriyorum. 150 yıla yakın sofram var. 1870 yılından kalma sofra ve çanaklar var" dedi.Müzedeki en eski ürünün Osmanlı Devleti'nin izlerini taşıyan 150 yıllık hayvan çanı olduğunu kaydeden Gürses, "Önceki gün, kahve makinesi getirdiler onların söylemesine göre 200-250 yıllık dediler. Müzedeki eserleri bulmakta zorlanmadım, çünkü bir işe kendinin adadığınız zaman insanlar da yardımcı oluyorlar anlayışlı davranıyorlar ve kendileri getiriyorlar.Mesela, 75 yaşında bir aile Almanya'dan beni takip etmişler annesinin 100 yıllık kürkünü ve diğer giysilerini gönderdiler. 'Para pul istemiyorum sen bunları yeter ki koru annemin bir hatırası kalsın' diyerek gönderdiler. Bulmakta zorlanmıyorum şimdi herkes getiriyor" diye konuştu.Gürses, müzeye dönüştürdüğü evi ile ilgili olarak birkaç kez belediye ve Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı'na gittiğini ifade ederek, "BİSADER etkinlikleri kapsamında 100 parçadan oluşan küçük bir sergi açtım. 2-3 saatte bin kişi ziyaret etti. Ondan sonra bu kurumlara başvurdum. Bende böyle bir müze olduğunu söyledim. Gelin görün bunu değerlendirelim dedim. Çorlu'ya bir nimettir. Hiçbir yerden yardım almadan yaptım, kolay iş değil. 'Bunları herkes görsün, sen burada saklama yer gösterelim' desinler ben söz veriyorum bir iki sene içerisinde bunları iki katına çıkarırım. Razıyım ama kimse gelmedi. Trakya'da böyle müze yoktur. Tekirdağ Müzesi'ne de gittim, başka vilayetlerdeki müzelere de gittim. Bende olan eserler yok. Osmanlı döneminden kalma 130 yıllık ayakla çevrilen çıkrık var. 66 yaşındayım müzede 40-50 yıllık olan şeylerin bazıları benim kullandığım şeyler. 40 yıllık akordeon var eşimin, 40 yıllıktan daha eski satranç takımı var. 48 yıllık radyo var, 1962 yılında maçları dinlemek için almıştım kullandım şimdi müzede" şeklinde konuştu. Müzede kendisi için büyük önem taşıyan bir de havlu bulunduğunu kaydeden Gürses, "Havlu benim için çok büyük bir hatıra. 1989 yılında zorunlu göçle gelen soydaşlar için 14 Haziran 1990 tarihinde konutların temel atma töreni vardı. Dönemin Cumhurbaşkanı Turgut Özal yanında 10 bakanı ile beraber buraya geldi. İnşaat sahasında elini yüzünü sildiği havludur bu havlu. O anı asla unutamıyorum bu havluyu da saklıyorum ebediyen de kalacak. 1973 yılında Bulgaristan'da satın aldığım Atatürk kitabı var. Bulgar yazar tarafından yazılmış kitap baştan sona Atatürk'e övgüyle dolu. Bunu da saklıyorum ve gözüm gibi de koruyorum" ifadelerini kullandı.Büyük ilgi gören müzeyi gezen bir ziyaretçi ise, "Köyde yaşamadım, köy yaşantım hiç yok İstanbul'da doğdum, Anneannem, babaannemde gördüğüm şeyleri burada gördüm beni çok mutlu etti" diye konuştu.Mini müzeye büyük emek harcandığını kaydeden başka bir ziyaretçi de, "Müzeye eşya bağışlayanların bir listesi vardı gördüm. Ben de adımın burada yer almasını istiyorum. Elime geçen milli ve manevi değerlerimizi taşıyan eşyaları gelip buraya bırakacağım" dedi.Müze evde 200'ün üzerinde tarım aleti, 600'ü aşkın madeni para ve banknot, 560 giyim eşyası, televizyon, radyo ve telefonlardan oluşan 100 parçalık elektronik eşya olmak üzere bin 500 parça ürün bulunuyor.
KAYNAK.AVRUPA YAKASI GAZETESİ

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...