***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

23 Haziran 2009 Salı

VATANDAŞ SORUYOR.YETKİLİLERDEN CEVAP BEKLİYOR


16.03.1962 Hatay /Yayladağı doğumluyum. 01.03.1983-2.11.1984 tarihleri arasında askerlik görevimi yaptım. 08.11.1984 tarihinde Ankara merkezli STFA Enerji Telekomünikasyon A.Ş’de çalışmaya başladım. Aralıksız bir şekilde 30.11.1997 tarihine kadar çalıştım. Görev yerim şantiyeler olduğu için, nerede çalışıyorsam sigorta primlerim o bölgedeki SSK müdürlüğüne yatırılıyordu. 1984 yılında STFA’ya giriş yaparken daha önceden sigortalı çalışıp çalışmadığım sorulduğunda, ben çalışmadığımı söyledim. Ama bana SSK müdürlüğünden daha önce sigortalı çalıştığımın; hatta sigorta numaramın 12 446 897 olduğunu bildiren bir yazı geldi. Ben de bu numarayı kendi numaram bilip ondan sonra çalışmış olduğum bütün firmalara bu numarayı vererek primlerimin bu numaraya yatırılmasını istedim. 10.02.1998-05.04.1999 tarihleri arasında İstanbul’da Maktaş A.Ş’de (İş yeri no:71035843) çalışmaya başladım. Bu firmaya da bana verilen 12 446 897 SSK numaramı verdim. SSK primlerim bu numaraya yatırıldı. 01.05.1999-20.10.2002 tarihleri arasında Çorlu Özel Dört-D Sağlık Hizmetleri’nde (İşyeri no:11013066) ve 21.10.2002-24.10.2007 tarihleri arasında unvan değişikliği ile onun devamı olan Çorlu Özel Dört-D Millet Sağlık Hizmetleri Ltd. Şirketi’nde (İşyeri no:11012105) çalıştım. Şirket kapanana kadar (24.10.2007) primlerim düzenli olarak yukarıda belirttiğim SSK numarasına yatırıldı.
11 Mart 2008 tarihinde emeklilik dilekçemi SSK Tekirdağ Müdürlüğü’ne verdim. Görevli memur, bana dosyamın karışık olduğunu, onlara verdiğim SSK numarasının başkasının adına kayıtlı olduğunu, benim ise 370 günlük prim ödemem olduğunu, bunun da emekli olmaya yetmediğini söyledi. Benim dosyam İskenderun SSK Müdürlüğü’nden istendiğinde bu numaranın başka bir Mustafa Yılmaz’a ait olduğu iddia edilerek (ki iddia ettikleri kişinin doğum tarihi dışındaki tüm kimlik bilgileri ve iş kayıtları benim bilgilerimle bire bir aynıdır. Bu da aslında yalnızca doğum tarihinde bir yazım hatası yapıldığını, aslında böyle birinin olmadığını, dolayısıyla farklı birine ait dedikleri SSK numarasındaki primlerin de bana ait olduğunu göstermektedir.) bana yeni bir numara verilmiş(3101200503939)tir. İskenderun’da yazları çalıştığım firmalardan adıma yatan primler de yeni verilen numaraya eklenip Tekirdağ SSK Müdürlüğü’ne gönderilmiş. İskenderun SSK Müdürlüğü’ne yeniden bir yazı yazdım ve benim olan fakat başkasının adına kayıtlı olduğunu iddia ettikleri 12.446.897 SSK numarasında kalan günlerimin yeni verilen numaraya aktarılmasını istedim. İskenderun SSK Müdürlüğü, hiçbir işlem yapmadan, TC kimlik numaram ile yeni verilen SSK numaramı yazıp, bundan sonrasının Tekirdağ SSK Müdürlüğü’nün işi olduğunu belirten bir yazıyı Tekirdağ SSK Müdürlüğü’ne geri gönderdi. Tekirdağ SSK Müdürlüğü’ndeki memur, işe giriş bilgilerimi bulup, dosyamı Ankara SSK Tescil Daire Başkanlığı’na gönderdi. Bu sayede yeni verilen numaraya bazı günlerimin girişleri yapıldı. Fakat hala benim adıma yatmış SSK primlerimin büyük çoğunluğu diğer numaradaydı. Diğer numarada kalan primlerimin yeni numarama aktarımının yapılması için Ankara’ya bir yazı daha yazıldı. Ancak hiçbir sonuç alınamadı. Manisa, İstanbul/Kadıköy, İstanbul/Bakırköy, Burdur, Hatay/İskenderun, Tekirdağ/Çorlu’daki bana ait olan 3187 günlük primlerim, Tekirdağ SSK Müdürlüğü’ndeki evraklarım bulunamadığı için, hala yeni verilen numaraya aktarılmamış, eski numarada kalmıştır.
Mart 2008’de SSK’nın internet sitesine girip ne zaman emekli olacağımı sorguladığımda “emekli olabilirsiniz” yanıtını aldım. Bunun üzerine 11.03.2008 tarihinde Tekirdağ SSK Müdürlüğü’ne emeklilik dilekçemi verdim. Dilekçem kabul edildi ve işlemlere başlandı. Uzun yıllar alın teri dökerek hak ettiğim emekliliğimin gerçekleşmesi ve yasal hakkım olan emekli aylığımın bağlanabilmesi için tam 14 ay sabırla bekledim. Bu süre zarfında ülkemizdeki ve dünyadaki ekonomik krizin de etkisiyle, bakmakla yükümlü olduğum üç çocuğum (biri üniversitede okuyor) ve eşimle maddi anlamda çok zor günler geçirdik. 14 ay sonra, 25.05.2009 tarihinde arandım. Ben mutlu haberi beklerken, dilekçemi 5 gün erken verdiğimi, bu durumda emeklilik için gereken yaşı doldurmamış olduğumu ve yeni bir dilekçe vermezsem emekli olamayacağımı söylediler. Bilgiye erişmenin bu denli kolay olduğu internet çağında prim sıkıntımın hala düzeltilmemiş olmaması bir yana emeklilik dilekçemdeki tarihsel karışıklığın 14 ay sonra fark edilmiş olması da son derece düşündürücü. Ben de daha fazla mağdur olmamak ve sağlık hizmetlerinden faydalanmak için 26.05.2009 tarihli yeni bir dilekçe verdim. Emeklilik işlemlerini başlattılar ve emekli maaş tahsis numaramı bana gönderdiler. 14 aylık mağduriyetimin ve prim konusunda yaşadığım karmaşanın maddi karşılığı olarak 14 aylık birikmiş emekli maaşımı alacağımı umarken, yalnızca bir aylık maaşımın hesabıma yattığını gördüm. Vatandaşın devlete olan görev ve sorumluluklarının yanında, sosyal bir devlet olan benim devletimin de vatandaşına karşı görev ve sorumlulukları vardır. Ben bu mağduriyetimin giderilmesi ve hakkım olan birikmiş emekli maaşımı almak için hakkımı hukukî yollardan aramaya kararlıyım.

ADRES: Mustafa YILMAZ
Reşadiye mah Şinasi Kurşun Cad
Akyıldız Apt No:102/10 ÇORLU/TEKİRDAĞTel: 0.532.386 69 97

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...