***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

14 Şubat 2010 Pazar

“Amacım, tekelleşmeyi ortadan kaldırmak”

Araştırmacı- Yazar Nazif Karaçam, 11 yıldır sürdürdüğü grup ve dernek başkanlığı görevini artık başka arkadaşların yapmalarına olanak sağlamak için KIRKSEDER’den istifa ettiğini, kısacası tekelleşmeyi ortadan kaldırmayı amaçladığını vurguladı.
Karaçam açıklamalarına şu cümlelerle başladı;
“KIRKSEDER’in kuruluşundan bu yana önemli bir olumsuzluk yaşanmadı. Derneğin tüzüğünde de yer aldığı gibi, Dernek olarak sadece edebiyatı şiirden ibaret öngörmemiş, kültürel ve sanatsal etkinlikler yapmayı, faaliyetler organize etmeyi hedeflemiştik. Ancak bugüne kadar bu alanda “şiir dinletisi” dışında fazla bir kültürel etkinlik yapmak mümkün olmadı.
Bu durumun en büyük sebebi de, edebiyatın; romanı, öyküsü, şiiri, fıkrası, makalesi, mizahı gibi özellikleriyle bir bütün olarak ele alınmamasından kaynaklanıyor. Bunu yapma imkanı bulamadık. Sonuçta bu bir kadro işi. Dernek üyelerinin bu tür etkinliklere yatkın olması gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda Dernek Başkan Yardımcısı Münür Saygın, benim en büyük destekçimdi. O bu konuda becerikli, istekli ve heyecanlıydı. Ancak Saygın, bir kaç arkadaşımızla yaşadığı gerginlikten ötürü dernekten ayrılma kararı aldı. Eğer ayrılmasaydı belki ben bugün onun yanında Başkan yardımcılığı yapabilirdim. Sonuç olarak bundan sonraki dönemde derneğin içinde üye olarak yerimi alacağım.”
“Kültür derneklerinin çoğalması için, kültür insanlarının çoğalması gerekir”
Kırklareli’nde kültürel derneklerinin çoğalması için, kültür insanlarının çoğalması gerektiğini belirten Karaçam; “Kültür sahibi olarak toplumu olumlu yönlere götürmek kolay bir iş değildir. Kültür insanlarının, topluma verebilecekleri bir şeyler varsa, bunun kendileri için önemli bir görev olduğunu düşünerek aynı düşüncede insanlarla biraraya gelip bizim gibi dernekleşebilir ve hukuki zeminde toplumu aydınlatma doğrultusunda çalışmalar yapabilirler. Ancak Türkiye’de insanlar birarada yaşamalarına rağmen, toplumsal konuların bilincinde değiller. Hala bireysel yaşamaktayız. Özellikle aydınların topluma karşı sorumlu oldukları bilgisinden uzaktayız maalesef. Dolayısıyla aydın dediğimiz insanların toplumu etkileyecek faaliyetler içinde olduklarını görmek pek mümkün olmuyor. 87 yıllık Cumhuriyet döneminde birçok okumuş insanlar yetiştirdik. Özellikle Kırklareli’de gerek eğitim, gerek kültür alanında çok seçkin insanlar yetiştirildi. Ancak bu yeterli değildir. Söz konusu aydın insanlarımız, yetiştikleri yeri ateş böceği kadar aydınlatabiliyorlarsa, ışıklarını oraya götürmeleri gerekmektedir. Zaman içinde bunun da gerçekleşeceğini umuyorum” dedi.
“Aramızda dernek başkanlığı
yapacak arkadaşlar var”
Nazif Karaçam dernek başkanlığından istifa gerekçesini ise şöyle açıkladı; “Derneğin kültürel faaliyetlerinin kısır olması bir yana, istifamın asıl sebebi; 11 yıldır sürdürdüğüm grup ve dernek başkanlığı görevini artık başka arkadaşların yapmalarına olanak sağlamaktır. Tekelleşmeyi kaldırmak istiyorum. Üstelik bu görevi layıkıyla yapacak arkadaşlar da aramızda bulunmaktadır. Ayrıca yaşımın da ilerlediğini, özel işlerimin giderek ağırlaştığını belirtmek istiyorum. Önadım Gazetesi’nde günlük, Tekirdağ Yeni İnan gazetesinde haftalık olarak yazılarımı okuyucularla paylaşmayı sürdürüyorum. Yine “Yöre” dergisinde araştırma yazıları yazıyorum. Ve 11 yıldan beri hasta, 5 yıldan beri ise bitkisel hayatta olan eşime bakıyorum.”
“Derneğimiz Kırklareli’de bir ilktir”
Karaçam derneğin bundan sonraki süreci hakkında ise şunları kaydetti; “Derneğin Yönetim Kurulu kendi içinde yedekleri ile birlikte bütünlüğünü koruyacaktır. Önümüzde ki günlerde arkadaşlar biraraya gelecek ve bir durum değerlendirmesi yapacaklar. Derneğimiz Kırklareli tarihinde bu isimle faaliyet gösteren ilk dernektir. Derneğin faaliyet alanları geniş, konuları da zengindir. Dolayısıyla Kırklareli’nin böyle bir derneğe ihtiyacı var. KIRKSEDER’in kurucu üyelerinden biri olarak dernek ile olan ilişkim hiç bir zaman kesilmeyecek. Ayrıca aylık şiir dinletilerimizde beş veya on dakika boyunca edebiyat sohbetleri yapmayı düşünüyorum.”
“Araştırma yapılmadan
Kırklareli tanıtılamaz”Araştırmacı-Yazar Nazif Karaçam, söyleşimizin sonunda yeni kitap çalışmasından da bahsetti. Karaçam; “ Tamamlamak üzere olduğumu kitap “Kırklareli’ni Geçmişten Geleceğe Taşıyanlar” adı ile raflardaki yerini alacak. Kitabımda ilimizin entellektüel düzeyde yetiştirdiği, hemen her meslekte başarılı, iz bırakmış, bizim insalarımızı anlattım. Bu alanda Kırklareli’de kültürel bir boşluk olduğunu düşünüyorum. Bu vesileyle bir takım resmi ve özel kurumlar ile kişilerin derin bir araştırma yapmadan Kırklareli’ni tanıtmaya kalkışmalarını doğru bulmuyorum” dedi.
KAYNAK:www.gazetetrakya.com

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...