***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

18 Eylül 2009 Cuma

ÇERKEZKÖY İŞ OKULUNUN TEMEL ATMA TÖRENİ YAPILDI
















Tekirdağ ili Çerkezköy İlçesinde yapılacak olan Çerkezköy İş Okulunun temel atma töreni Tekirdağ Valisi Zübeyir KEMELEK in katılımıyla gerçekleştirildi. Düzenlenen törene Tekirdağ Valisi Kemelk in yanı sıra TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve Tekirdağ Milletvekili Ziyaeddin AKBULUT, Tekirdağ Milletvekilleri Necip TAYLAN, Enis TÜTÜNCÜ, Kemalettin NALCI, Çerkezköy Kaymakamı A.Akın VARAICIER, Çerkezköy Belediye Başkanı Ali ERTEM, Tekirdağ İl Emniyet Müdürü Necdet DEMİRBİLEK, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Üner DİLEK, Hayırsever Müjgan-Serkan KARAGÖZ ailesi ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Törende konuşan Hayırsever Serkan KARAGÖZ yaptığı konuşmada; özellikle böyle bir okullu yapmayı 15- 20 yıldan beri düşünüyordum. Eşimle birlikte yılların verdiği çalışmalarımızla bugünlere geldik ve okulun yapılabilmesi için bugün buradayız. Ancak bundan önce bazı gelişmeler var onları da aktarmadan geçemeyeceğim. Zira ilk başta bizim düşüncemiz normal bir ilköğretim okulu yaptırmaktı. Ancak Çerkezköy Belediye Başkanımız Ali ERTEM beyle eşimin görüşmesinden sonra Sayın Başkan bize Çerkezköy de bir zihinsel engelliler okuluna çok büyük ihtiyaç olduğunu söyledi. Fakat bu fikir bizim sadece düşüncemizde kalmıştı. Ancak daha sonra bu fikrimizi Sayın Çerkezköy Kaymakamımız öğrenince bize bu konuda yardımcı oldular. Daha sonra şuanda Konya Valisi olan eski Valimiz Sayın Aydın Nezih DOĞAN ın haberi oldu. Bu üç tane güzel adamın bizi ikna etmeleri neticesinde bu okulu yapmaya karar verdik. Bu arada Sayın Belediye Başkanıma bize böyle güzel bir okul yeri verdiği için huzurlarınızda teşekkür etmek ve onu alkışlamak istiyorum. Sayın Kaymakamım Akın beyin bizlerle gece gündüz çalışarak bu işin yol almasında müthiş şekilde emeği geçti. Ona da burada saygılarımı, şükranlarımı sunuyorum. Aynı şekilde unutulmaz adam Sayın Tekirdağ Eski Valimiz Aydın Nezih DOĞAN beye buradan sevgiler sunuyorum. Çünkü bu okulun yapılması için Sayın Valimiz bizi Tekirdağ da faaliyet gösteren ve bizim de aynısını yapacağımız okula götürerek gezdirdi. Okulda bulunan öğrencileri gördüğümüzde inanın yüreğimiz cız etti ve ondan sonra dedik ki; bu okulu bir an önce yaptıralım. Ona da buradan şükranlarımı sunuyorum. Tabii ondan sonrası var ki Sayın Valimiz Zübeyir KEMELEK ayağının tozuyla geldi. Hemen bu işe soyundu, Bizlere yardımcı oldular. Her konuda bizimle beraber oldular. Biz okulun temel atma törenini bu Ramazan Ayı içerisinde yapmak istiyorduk. Bir Cuma günü olsun diye aklımızdan geçiriyorduk. Ancak öyle bir gün geldi ki bugün hepinizin bildiği gibi Kadir Gecesi… Böylesi güzel bir günü belirledik. Başta Sayın Valimiz olmak üzere bizi burada yalnız bırakmayan herkese çok teşekkür ediyorum, dedi. Tören atma töreninde konuşan Çerkezköy Belediye Başkanı Ali ERTEM de yaptığı konuşmada; bugün gerçekten Belediye Başkanı olarak ta benim en çok gurur duyacağım günlerden birini yaşıyoruz. Çerkezköyümüz için gerçekten çok ihtiyaç olan engelli çocuklarımızın yetişecekleri, topluma kazandırılacakları İş Okulunun temelini atmak için bir araya geldik. Serkan Bey konuya deyindi ama bende kısaca belirtmek istiyorum: Serkan Bey okul yapmaya karar verdiğinde bende eşiyle görüştüğüm zaman İlköğretim okulu her zaman yapılabilen bir şeydir ama engelli çocuklarımızın eğitilecekleri ve onların meslek edinecekleri bir okulun hayata kazandırılması çok daha anlamlı olacaktır. Böyle bir şey düşünürsek daha iyi ederiz, demiştim ve bizi kırmadılar. Bu iş üzerine yoğunlaştılar ve o gün planlamış bu mutlu günü birlikte yaşıyoruz. Benimde bu işte payımın olması mutluluk verici, sevindirici bir şey. Az önce Serkan KARAGÖZ kardeşim Belediye Başkanına teşekkürlerini ilettiler. Ama burası Çerkezköy halkının yeridir. Ben bu okulun yapılması için Belediye Meclisinde yeri veren Belediye Meclis üyelerine de teşekkür ediyorum. Değerli misafirler engelliler okullu çok önemli. Çünkü bu çocuklarımızın eğitimi devletin anayasal görevidir. Engellilere sahip çıkmak ve bir engelliyi 40 adım yolda yürütene cennetin vaat edildiği bir inançtan gelen insanlar olarak, toplum olarak, hakikaten devlet olarak bu işe emek vermek durumundayız. Engelli çocuklarımızın topluma kazandırılması, sosyal hayata kazandırılması beceri elde etmeleri ve onların sadece tüketici anlamda kalmayıp üretici anlamda bu toplumun içinde yer alması için hepimizin gayret göstermesi gerekir, dedi. Törende konuşan Çerkezköy Kaymakamı A. Akın VARICER ise yaptığı konuşmada; devletin temel görevi anayasamızda ifade edildiği üzere kişilerin temel hak ve hürriyetlerini sınırlayan her türlü engellerin ortadan kaldırılmasıdır. Bugün burada sosyal bir engelin ortadan kaldırılması ile ilgili bir adım atıyoruz. Kimse eğitim – öğretim özgürlüğünden hakkından mahrum bırakılamaz. Belki sadece her yıl 80- 90 derslik yapma ihtiyacımız olan bir İlçede sadece sağlıklı evlatlarımızın değil bizlere ihtiyacı olan özel eğitime ihtiyacı olan yavrularımızı da düşünerek böyle bir okulu yapmaya adım attık, dedi. Tekirdağ Milletvekili Kemalletin Nalcı da konuşmasında; gerçekten bu ekonomik düzeyde, böyle bir yatırıma cesaret ettiği için ve kendi kazançlarından bir şeyler aktararak toplumsal sorumluluğunu yerine getirdiği için Serkan – Müjgan KARAGÖZ ailesini tebrik ediyorum ve Çerkezköyde, İlimizde ve ülkemizde bu durumdaki insanların kazançlarının belli bir kısmını da kendi yaşadıkları bölgelerdeki soysal projelere yatırmasını temenni ediyoruz, dedi. Tekirdağ Milletvekili Enis TÜTÜNCÜ de yaptığı konuşmada; bu güzel eserin bitirilmesinde Çerkezköy de kazanç sağlayan insanlarımızın da yardımı olacaktır. Bu güzel eserin başkalarına da, hepimize de emsal olmasını ve diğer başka eserleri de peşinden süreklemesini temenni ediyorum, dedi. Tekirdağ Milletvekili Necip TAYLAN ise yaptığı konuşmada; ben çok fazla söylenecek söz olmadığı kanaatindeyim Çünkü yapılan iş ortada niyet ortada çok söze hacet yok. Çağdaşlaşmış ülkelerin eğitime vermiş olduğu yatırım daha fazladır. Cumhuriyet tarihinde son 5 yılda genel bütçeden milli eğitime ayrılan pay birinci sıradadır. Müjgan – Serkan KARAGÖZ çiftçinin yapmış olduğu bu iş çok hayırlıdır. İki tür hayırlıdır ülkelerin başarıları çağdaşlaşmaları ve ekonomileri eğitimle doğru orantılıdır. Engellileri öne çıkarıp böyle bir faaliyette bulunmaları da takdire şayandır, dedi. Törende konuşan TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve Tekirdağ Milletvekili Ziyaeedin AKBULUT da yaptığı konuşmada; insana yapılan yatırım en hayırlı en büyük yatırımdır. İşte bu insanlar bunun farkına varan insanlardır. Her hayır önemlidir. Her hayrın bir yeri vardır ama insana yapılan yatırım yatırımların en büyüğü en değerlisidir. Ben bu insanların elini öpüyorum. Bu muhteşem insanlar topluma Tekirdağa Türkiyeye örnek oluyorlar. Böyle insanlara ihtiyacımız var. Bu yapılan okul sadece Çerkezköye hitap etmeyecek. Bu okula Çorludan, civar köylerden böyle okul olmayan İllerden öğrenciler gelecek. Hem ilköğretim okulu yapıyoruz hem de onlara iş öğreterek topluma kazandırıyoruz, dedi.
Törende konuşan Tekirdağ Valisi Zübeyir KEMELEK ise yaptığı konuşmada; çok kısa bir süre önce Serkan – Müjgan KARAGÖZ çiftiyle burada bir okul yapılmak üzere protokol imzalamıştık. Çok kısa bir sürede temelini hazırlamış olduğunu görmekten ve birlikte atmaktan büyük memnuniyet duyduğumu ifade etmek istiyorum. Tabii ülkemizin % 10 -12 civarında bir engelli nüfusu olduğu bilinmekte, bu oldukça yekun teşkil etmekte bunlarında eğitim haklarından faydalanması için gerek devlet imkanlarıyla gerekse hayırsever imkanlarıyla yatırımlarımızı bu yöne doğru yönlendirmeye çalışıyoruz. Şuanda temelini atmakta olduğumuz okulumuz; bodrum, zemin ve artı üç kattan oluşmakta toplam 13 derslik artı atölyeler ve laboratuarlar gibi birçok bölümlerden oluşmakta, normal şartlarda 35 derslikli bir okula bedel büyüklükte bir bina olacaktır. Öyle zannediyorum ki önümüzdeki yıl eğitime hazır hale gelecektir. Değerli Çerkezköylüler burada hem okul öncesi (4-7 yaş) yaştaki zihinsel engelli çocuklarımız hem de 7-14 yaş arası çocuklarımız eğitim görecek. Küçük yaştaki çocuklarımız kendilerinin öz bakımlarını sağlamayı öğrenecekler. İleriki yaşlarda ise okuyabilenler okuma yazma veya iş atölyelerinde en azından meslek öğretme gayretleri içinde olacağız. Burada her şeyden önce kendi kendilerine öz bakımlarını sağlayabilmeleri, toplumla sosyalleşmiş bir halde toplumun içinde bunları görmemiz lazım. Bu okul İlimizde bu amaçla kurulan ikinci okul olacak. Belki Tekirdağ da bundan sonraki dönemde de benzer bir okul yapmak gerekebilir. Bunların çalışmalarını da yapıyoruz. Ben bu okulun yapımını üstlenen Karagöz ailesini İlimiz adına kutluyorum. Okulumuzun arsasının hazırlanmasında emeği geçenlere şükranlarımı sunuyorum dedi.

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...