***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

17 Ocak 2010 Pazar

Engellilere Pire Gözüyle Bakılıyor

Tekirdağ iline bağlı Çorlu’da Özürlülerden Sorumlu Devlet Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Beyazay Deneğinin işbirliği ile hazırlanan ‘Eğitim Her Engeli Aşar ‘Kampanyası konferansı düzenlendi. Konferansa katılan Türkiye Beyazay Derneği Genel Başkanı ve AK Parti İstanbul Milletvekili Lokman Ayva, katılımcıları yaptığı espriler ve anlattığı fıkralarla kahkaya boğdu. Türkiye Beyazay Derneği Genel Başkanı ayrıca T.B.M.M.`nin gözleri görmeyen engelli milletvekili Lokman Ayva yaptığı esprilerle toplantıya renk kattı. Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası konferans salonunda gerçekleştirilen ‘Eğitim Her Engeli Aşar’ Kampanyası İl tanıtım Toplantısı`na katılım üst düzeydeydi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasının ardından başlayan toplantı Türkiye Beyazay Derneği Tekirdağ Şube Başkan Vekili Fevzi Durmuş`un konuşmasıyla devam etti. Kampanyaya ilişkin yapılan sunumun ardından söz alan Merkez ilçe Ram Müdürü Hatice Çınar kampanyanın detayları ile ilgili bilgi verdi. Çınar konuşmasında “Eğitim Her Engeli Aşar’ Kampanyası, engelli vatandaşlarımızın eğitimine yönelik başlatılmış bir kampanyadır. Ülkemizde bulunan 8.5 milyon engelli vatandaşımızı yakından ilgilendiren bu kampanya T.C Cumhurbaşkanlığının desteği ve Hayrunnisa Gül Hanımefendi`nin himayelerinde sürdürülmektedir” dedi. ‘Eğitim Her Engeli Aşar’ Kampanyasının tanıtım filmiyle devam eden toplantıda kampanyaya ilişkin şu bilgiler verildi. Engelli vatandaşlarımızı önünde ki en büyük engel eğitimsizliktir. Türkiye nüfusunun % 12 si engellidir. Engelliler engelli olduğu için değil eğitimsiz oldukları için istihdam edilemiyor ve sosyal hayatın içerisinde yer alamıyorlar. Kampanyanın Hedefleri Eğitim sisteminde eğitim alan engelli öğrenci sayısını % 50 artırmak. 0-6 yaş arası çocukları okul öncesi eğitimle buluşturmak. Mevcut eğitim sistemi ile ilişkisi olan engellilerin bir üst eğitime devam etmelerini sağlamak. Her ilde en az ikişer adet model sınıf ve destek eğitim odası oluşturmak. Toplumun en az % 10 `unu engellilerin eğitimi ve hakları konusunda bilinçlendirmek Toplantıda söz alan Çorlu Kaymakamı Ali Dursun yaptığı konuşmada “Hiç birimiz hayatta tüm emellerine kavuşamamıştır. Nedeni ya çevremizdeki kişilerin yetersizliği yada kendi yetersizliğimizdir. Bu emellere ulaşmak isteyen bir sürü vatandaşımız var. Yarın bizimde engelli olmayacağımızın garantisi yok. O yüzden sürekli bu konu ile ilgili çalışmalar yapmak zorundayız” dedi. Toplantının sonunda kürsüye çıkan Türkiye Beyazay Derneği Genel Başkanı ve İstanbul Milletvekili Lokman Ayva yaptığı esprili konuşmasında dinleyiciler kırdı geçirdi. Konuşmasına fıkra anlatarak başlayan Ayva “Dünyada bütün her şey normal insan standardına göre yapılıyor. Özürlülere üzülünmesi gerekiyormuş hissiyle bakılıyor. Bu bakış açısını değiştirip engelli vatandaşımıza eğitim vermeli onlarla beraber hareket etmeliyiz. Pire normalde 70 cm zıplar. Pireyi 25 cm`lik bir şişe içine koymuşlar. Pire ha bire zıplıyor kafası kapağa çarpıyor. Başlamış 24 cm zıplamaya. Bir zaman sonra şişeden çıkarmışlar hala 24 cm zıplıyor. İşte engellilere de pire gözüyle bakılıyor” dedi.
KAYNAK.www.habercorlu.com

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...