***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

2 Ağustos 2009 Pazar

TEKİRDAĞ MİLLET VEKİLİ KEMALLETİN NALCIDAN TBMM YE HAVA ALANI İLE İLGİLİ SORULAR VE CEVAPLARI

SORULAR :
1. Çorlu Havaalanı Anadolu Jet ile beraber Çorlu-Ankara seferlerine başlamıştır. Şu anda bu seferler hangi sebeplerle sadece Pazartesi-Çarşamba-Cuma ve Pazar günleri yapılmaktadır?
2. Yine bu seferlerin hangi sebeplerle uçuş saatleri değişmiştir?
3. Çorlu-Ankara seferinin 16.25, Ankara – Çorlu seferinin 14.45’ te olması hava yolunu tercih eden kişiler için uygun saatler midir? Türk Hava Yolları’nda hangi seferlerin daha çok tercih edildiği konusunda bir istatistik bulunmakta mıdır?
4. Bölgede bulunan iş adamı ve sanayicilerin uçak seyahatleri açısından sabah ve akşam saatlerini tercih ettiği herkesçe bilinmektedir. Bu sebeple Çorlu Havaalanı farklı amaçlar için mi atıl duruma getirilmektedir?
5. İstanbul’a 3. havaalanı için ön etüt çalışmalarının yapıldığı bu günlerde uluslar arası havaalanı niteliğinde olan Çorlu Havaalanı İstanbul sınırları içerisine yapılması muhtemel 3. havaalanının yerini alamaz mı?
CEVAPLAR :
Anadolu Jet’in 27 Şubat 2009 tarihinde başlatılan Ankara-Çorlu-Ankara seferleri, Trakya Bölgesi’nin Ankara’ya ve Anadolu’nun bir çok noktasına ulaşımını kolaylaştırmayı hedeflemiştir. Bu nedenle ilk aşamada kalkış saatleri Çorlu-Ankara 07.00 ve Ankara-Çorlu 21.55 olarak planlanmıştır. Belirtilen saatlerde icra edilmeye başlayan seferlerle günübirlik iş seyahati yapan yolcularımızın taleplerini karşılamak hedeflenmiştir.
Söz konusu uçuş hattının uygulamaya konulmasında, nüfus yoğunluğu, yolcu potansiyeli, ekonomik gelişmişlik gibi faktörler de göz önüne alınmış ancak yapılan yoğun tanıtım çalışmaları ve promosyonlara rağmen seferlerde beklenen talep oluşmamıştır. Bu nedenle seferlere olan talebin yoğunlaştığı günler olan Cuma ve Pazar gününe ek olarak Pazartesi ve Çarşamba günleri de ilave edilmiş ve şu anda haftada 4 sefer olarak icra edilmeye devam etmektedir.
Anadolu Jet, Ankara-Çorlu-Ankara arasında yalnızca lokal yolcu taşımaktan ziyade İzmir, Antalya, Diyarbakır, Trabzon, Erzurum gibi diğer büyük ve uzak mesafedeki noktalara transit yolcu taşımayı ve optimum seviyede talebi karşılamayı hedeflemektedir. Bu nedenle sefer saatlerinin belirlenmesinde her iki yönde lokal yolcuların yanı sıra söz konusu diğer noktalara da ulaşımı hedefleyen transit yolcularımızın talepleri göz önüne alınmaktadır.
1998 yılında hizmete giren Tekirdağ-Çorlu Havaalanında her türlü sistem, cihaz ve teçhizatla donatılmış 2.145 m2’lik terminal binası, 3.000 X 45 m. Ebadında pist 564 X 150 ebadında 11 adet uçak kapasiteli apron ile 172 X 24 boyutunda taksirut bulunmaktadır. Havaalanında seyrüsefer hizmetleri meydan içinde 1 adet VOR, 1 adet DME ve 1 adet NDB ile verilmekte olup, bu haliyle söz konusu havaalanı uluslar arası hava trafiğine hizmet verebilecek şekilde açık tutulmaktadır.
Öte yandan, Tekirdağ-Çorlu Havaalanı Milli Savunma Bakanlığı envanterinde yer almakta olup, eklenen sivil tesislerle birlikte sivil hava ulaşım ihtiyacını karşılamaya yönelik işletilmektedir. Bu nedenle İstanbul’a yapılması düşünülen sivil, iç ve dış uçuşlara açık, iki pistli konvansiyonel boyutlarda planlanan 3. Havaalanının yerini alması mümkün görülmemektedir.

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...