***Hoşgeldiniz!!! Trakyadaki en güncel ve en kaliteli haberler için; www.trakyahaberci.com...

1 Ağustos 2009 Cumartesi

ÇERKEZMÜSELLİMDE TEMEL ATMA TÖRENİ YAPILDI




Tekirdağ ili Hayrabolu İlçesi Çerkezmüsellim Beldesinde 16 derslikli İlköğretim okulunun temel atma törenine Vali Yardımcısı Sayın Erdoğan ÖZDEMİR, TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve Tekirdağ Milletvekili Ziyaeddin AKBULUT, Tekirdağ Milletvekili Necip TAYLAN da katıldı. Çok sayıda vatandaşında katılımıyla gerçekleştirilen törende konuşan Tekirdağ Milletvekili Necip TAYLAN yaptığı konuşmada; ben 1957 yılında ilkokula girdim. Gariban bir köyün ilkokulunda okumaya başladım. Benim köyümde 5. sınıf yoktu. Öğretmenimiz de askerde Latin harflerini öğrenmiş, sonra kendisine sertifika verilmiş, öğretmen yapılmış Merhum Hüseyin Efendi idi. İlkokul 4. sınıfı 8 km ötede bir köye her gün gide gele okudum. Burada pek çok öğrenci var. Biraz da ibret olsun diye söylüyorum. Bizim kalemimiz silgimiz yoktu. Sevgili gençler sizler bilgisayarlarla ödev yapıyorsunuz. Anne ve babalarınız sizler için pek çok meşakkate katlanıyor. O bakımdan gençlerimize önemli görevler düşüyor ve derin bir bilinç gerekiyor. Benim hayatım eğitimle geçti. Dünyada petrol, maden zengini pek çok ülke var. Birçoğunun ismi bilinmiyor. Gençliğine yeteri kadar önem vermediği için bu ülkeler dünyada yeteri kadar anılmıyor. Türkiye son açılanlarla birlikte 150 li rakamlara ulaşan üniversite faaliyet gösteriyor. 1950 li yıllarda çok az sayıda üniversitemiz ve üniversite öğrencimiz vardı. Yurt dışında eğitim alan öğretim görevlisi ülkemizde çok az bulunuyordu. Bugün üniversite hocalarımızın çok büyük bir kısmı iyi bir eğitimle yetiştiriliyor. Ülkemizde 81 ilde üniversite var. Eğer biz Türkiye olarak dünyada bizde varız diyebileceksek, işte bunun yolu buradan geçiyor. Burası bir belde… Burada muhteşem bir tesis gerçekleştiriliyor. Burada emeği geçen, alın teri, göz nuru olan herkese teşekkür ediyorum, dedi. Törende konuşan TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve Tekirdağ Milletvekili Ziyaeddin AKBULUT da yaptığı konuşmada; yaptığımız işin ne kadar hayırlı bir olduğunu buradaki hanımların varlığı gösteriyor. Hanımlar bir toplantıya geliyor, ilgi alaka gösteriyorlarsa o işte bir hayır vardır. İnsanın eğitilmesi, topluma kazandırılması konusu Milli Eğitim camiamız tarafından yerine getirilen çok önemli bir görev. Bu nedenle Hz. Ali diyor ki bana bir harf öğretenin kulu kölesi olurum. Eğitim her şeyden önce gelir. Eğitime yapılan yatırım en önemli yatırımdır. Eğitime ne kadar önem verirsek verelim yine de azdır. Ancak geçmişte 40-50 kişilik sınıflarda eğitim verilmekte iken şimdi bu sayı 30 lu rakamlara geriledi. Bu da önemli bir aşamadır. Çerkezmüsellimde 5 derslikli bir okul vardı. Yapılacak olan bu okula yalnızca Çerkezmüsellimin okulu olarak bakmayın. Bu okul aynı zamanda Danişment Köyünün, Ömerler Köyünün, Hedeyli Köyünün de okulu oluyor. Taşımalı olarak bu okula saydığım bu yerlerden 110 öğrenci geliyor. Çünkü burada daha iyi eğitim alıyorlar. Biliyorsunuz ki, internet çağımızın en büyük iletişim ve eğitim aracı. Dünya artık bununla çağdaşlığa ulaşıyor. Bir ülkenin internet kullanımı ne kadar yaygınsa o ülke o kadar ileri ülke olarak kabul ediliyor. Avrupa ve Amerika da yüzde 60-70 ler dolayında olan internet kullanımı ülkemizde 6-7 yıl öncesine kadar yüzde 15 ler seviyesinde iken şimdi yüzde 40 ların üzerine çıkmış durumdadır. Hakkarinin Şemdinlisinden Çerkezmüsellime, Edirneye kadar 650 bin bilgisayar dağıtıldı. Yani öğrenci bilgiyi internete girerek kaynağından öğreniyor. Bu okulun hem Çerkezmüsellime hem adını saydığım diğer köylerimize hayırlı olmasını diliyorum. Temel atma töreninde Tekirdağ da gerçekleştirilen eğitim yatırımlarına değinen Vali Yardımcımız Sayın Erdoğan ÖZDEMİR törende yaptığı konuşmada; Tekirdağ Merkez ve İlçelerimizde ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2003 yılında toplam derslik sayısı 2910 iken, 2009 yılında yapımı devam eden derslikler dahil olmak toplam 4475 dersliğe çıkarılmıştır. 2003 yılında Özel İdare Yatırımları, Merkezi Yatırım ve bağışlarla yapılan derslik sayısı 114 ve tahsis edilen ödenek miktarı kamudan 6.633.960,00 TL bağış 900.000,00 TL olmak üzere toplam 7.533.960,00 TL iken 2003-2009 yılları arasında yapılan derslik sayısı (yapımı devam edenler dahil) 1565 e çıkarılmış ve tahsis edilen ödenek kamudan 90.215.297,00 TL bağış 61.096.000,00 TL olmak üzere toplam 151.311.297,00 TL olmuştur. Bugün burada temelini atacağımız binamız bugün itibariyle 3,1 milyon TL ye malolacak. Bu inşaatımız 16 derslikli 30 ar öğrenciden toplam 480 öğrenci kapasiteli olacak. Bunun yanında 48 kişilik küçük yavrularımıza yönelik anaokulu da bu projenin içerisinde yer almaktadır. Bu okul 16 derslikli bir okul olmasına rağmen 24 derslikli bir okul gibi dizayn edilmiştir. 11 bin m2 alana sahip arsada toplam 4469 m2 inşaat üzerine yapılacak olan projede 16 derslik, 1 adet laboratuar, 1 adet kütüphane, 1 çok amaçlı salon, 1 kantin ve salon, 1 müzik dersliği, 1 bilgisayar dersliği, 3 adet idari oda, 1 grup çalışma odası, 1 adet revir ve 48 kişilik anaokulu yer alıyor. Bu vesile ile bu okulun yapımında emeği geçen herkese teşekkür ediyor ve okulun halkımıza hayırlı olmasını diliyorum, dedi.

Hiç yorum yok:

sağ üst köşede yer alan Önceki kayıtlar'a tıklayarak geçmiş haberlere ulaşabilirsiniz...